{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Marsvine hanner slås {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg håber i han hjælpe mig lidt. Jeg har for ca 3 uger siden købt 2 marsvine hanner fra samme kuld i plantorama, det har gået meget godt med dem, dog har den ene været lidt "under tøflen" af den anden men det har aldrig været noget alvorligt, anden end at den ene ikke måtte komme ind i hulen til den anden i længere tid. Vi købte derfor et hus mere så den ikke skulle sove "uden for". De har gået og snæret en lille smule af hinanden men ikke noget hvor de har gjort mere ud af det end at den ene hoppede op på sit hus.
Men her til aften gik de amok på hinanden, de havde det meste af aftenen gået og klappet tænder ad hinanden men uden slagsmål, men til sidst hoppede de på hinanden så der stod savsmuld ud til alle sider. Så vi tog dem begge op for at se om der var sket noget med dem, den ene havde en flænge ved munden som det også blødte ud af (den der har været under tøflen).

Hvad syntes i at vi skal gøre? Vi vil meget nødigt til at skille os af dem en af dem, da vi er rigtig glade for dem begge, men vi har heller ikke plads til 2 bure (det de har nu er 100*50 cm).

Er de bare ved at finde rangorden eller skal vi skille dem helt ad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvine hanner slås
  • #1   6. okt 2014 Problemet er at de ikke har en aldersforskel, altså de slåsser om hvem der skal være "alfa" smiley Det bedste ville være at skaffe sig to nye enten år yngre eller år ældre, alt efter de nuværendes alder smiley Og ellers et større bur, så de har mere plads, og selv kan have deres eget territorium smiley Man kan også sætte enten plexiglas eller tremmer imellem, dog ALDRIG i et bur med mindste mål, da det bliver for småt for dem, og de vil knap nok have plads til at bevæge sig smiley

  • #2   8. okt 2014 Mange tak for svaret, vi er desværre kommet til den konklusion at vi må skille dem ad og derfor komme den ene til vider formidling, ved en opdrætter.

  • #3   8. okt 2014 Glemte at fortælle de er flokdyr, og derfor kan gå psykisk ned hvis de ikke har en ven smiley

Kommentér på:
Marsvine hanner slås

Annonce