{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Obducering, pris *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Nogen som ved, hvad en obducering sådan ca. koster?
Måske lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg mistede for en måned siden 3 kaniner meget hurtigt og inden jeg nåede at tænke over at få dem obduceret var de blevet begravet. Jeg har nu mistet to igen desværre, og vil derfor gerne høre hvad I har oplevet af pris og 'erfaring' med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Obducering, pris *Kanin*
  • #1   6. okt 2014 Tror du er nød til at kontakte en dyrlæge. Der er nok meget forskellige priser. smiley
    Jeg håber du finder ud af det! smiley


  • #2   6. okt 2014 Ved det, kunne bare godt være nogen havde fået deres kanin obduceret selv, og havde en ca. pris..

    Håber jeg godt nok også..


  • #3   6. okt 2014 Okay smiley
    Ja, det er godt nok træls..


  • #4   7. okt 2014 Det kommer an på om det er dyrlægen eller et laboratorium der skal gøre det.
    Jeg ville vælge at få dyrlægen til at sende kaninerne ind til et laboratorium, de kan nemlig finde ting, som en dyrlæge ikke kan - jeg ved ikke om det koster det samme som en hamster, men for mig ville det koste ca. 1500 kr. at få obduceret en hamster. smiley


  • #5   7. okt 2014 Tak Simone.

  • #6   7. okt 2014 Og så skal du smide dem i fryseren med det samme.
    Er der slet ikke noget du selv kan se ?
    Snot , hævede øjne, diare, udspilet mave eller har de bare lagt pludselig og været døde fra dag til dag.
    Det lyder lidt skræmmende..


  • #7   7. okt 2014 Susanna - Det er bare sket. Den ene var i bedring igår, men væltede pludselig med kramper og inden jeg kunne nå at gøre noget var den død.

    Jeg mistænker det at være e. Cuniculi (kan ikke stave til det første), efter jeg læste en del om det igår. De har tabt sig lidt og er gået i kramper inden de døde (så to af dem dø igår, og de har ligget på præcis samme måde som de andre jeg har mistet).


  • #8   7. okt 2014 Har nu aldrig hørt om nogen der mister kaniner på den måde af det.
    Du skriver den var i bedring, hvad symptomer havde den, inden den var i bedring ?


  • #9   7. okt 2014 Jeg ved det ikke, jeg kunne heller ikke rigtig få ud af teksten om det var en dødelig sygdom, kun at den var ret ukendt for et år tilbage.

    Hun var sløj og mistede balancen når/hvis hun gik og ville ikke rigtig spise eller drikke selvom jeg tilbød alverdens ting.
    Der var intet at se på hende igår morges


  • #10   7. okt 2014 Jeg synes i hvert fald det er en god ide, du får fat i en kaninkyndig dyrlæge.
    Og så får en snak om hvad det kan være.
    Og indtil du ved det, vil jeg ikke håbe at dine kaniner har kontakt med andre kaniner - udstilling hop eller andet.
    Jeg ved ikke hvor du bor, men der er bl.a. Jørgen Larsen i Horsens og Bjarne Østergard på Sjælland.


  • #11   7. okt 2014 Jeg og mine kaniner har kun kontakt til hinanden. Deltager ikke i udstillinger eller hopstævner.
    Kommer fra Fyn, og har selv god erfaring med Årslev Dyrlægerne, som er dem jeg bruger til alle mine dyr.

    Jørgen har jeg haft skrevet til på facebook og fik også svar.


  • #12   7. nov 2014 min dyrlæge obducere mine ildere gratis men det er også fordi hun får rigtig meget læring ud af det og så syntes hun det er en enestående mulighed

  • #13   9. nov 2014 Jeg gav på et tidspunkt 800 kr for at få en rotte obduceret.. Jeg ved ikke om det er en generel smådyrs pris for dem smiley

Kommentér på:
Obducering, pris *Kanin*

Annonce