{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

johanne s
johanne s
Tilmeldt:
4. jun 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20

Kanin med unger, mad? {{forumTopicSubject}}

Hej min kanin har unger fra d. 29 august. smiley
så de er godt og vel 5 uger gamle.
De har mad fremme hele tiden, får grønt, hø og pillefoder, de der "kedelige" grønne nogle.
Men er det ok de har mad fremme hele tiden? Ungerne spiser meget( der er 5 unger ) - de spiser alt hvad jeg giver dem, på ingen tid!

Når ungerne bliver tager fra moren ved 8-9 ugers alderen, hvor meget skal hun så have, jeg synes hun er begyndt at blive ret stor...?
hun er blanding af løvehoved og dværgvædder smiley
- Ungerne er tilsalg smiley
Mvh. Johanne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin med unger, mad?
  • #1   5. okt 2014 ja jeg vil sige der skal være en god portion piller, da moderen som gir mølk og ungerne i voske alderen skal have en del udover hø, og det gode grønt smiley

  • #2   5. okt 2014 Kaniner skal som gemensnit have 50 dl pille foder om dagen også voksne smiley det ikke sundt for kaniner at have fodder 24/7 ligesom ved marsvin smiley

  • #3   5. okt 2014 Når ungerne stadig er hos moren, så giver jeg ubegrænset mad. Moren skal have al den mad hun kan få for at producere nok mælk til ungerne. Så det er fint at der er foder fremme hele tiden, udover grønt og hø :).

    Når ungerne er taget fra plejer jeg at skære ned på morens mad over et par dage, til hun igen er nede på den normale mængde foder hun plejer :).


  • #4   5. okt 2014 gør det samme som sacha smiley
    for det er vigtigt ungerne får de vitaminer de skal bruge


  • #5   5. okt 2014 Laura Tollund - hmm - 50 dl foder - det er 5 liter foder. Så meget kan den vist ikke spise på én dag.
    Jeg har nogle gange taget moderen fra, mens ungerne fik mad, så de kunne spise i fred, uden at hun overfaldt maden. Moderen har så fået sin mad, hvor ungerne ikke kunne nå den. Når ungerne er taget fra, skal mor bare have normal ration igen.


  • #6   5. okt 2014 Ups mente 1/2 dl foder smiley ikke 50 dl foder smiley

  • johanne s
    johanne s Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #7   6. okt 2014 Jeg har aldrig målt mine piller op til hende? Hvor meget tror i hun skal have når ungerne er væk??



    profilbillede
  • #8   6. okt 2014 Man plejer at sige 20-25g pr. kg kanin.

  • #9   6. okt 2014 Vilde kaniner passer en masse unger i kuld med 1 måneds mellemrum helt uden kraftfoder.
    Vi kan let dække hunnens energibehov ved tildeling af kraftfoder - og det gør det nemt for os - men det er forkert at gå over i den anden grøft og give ubegrænsede mængder kraftfoder. Det er vigtigt, at kaninens behov for fylde og struktur bliver tilgodeset - og det betyder, at kaninen HVER dag skal æde grovfoder og stråfoder. Som hovedregel plejer jeg at anbefale, at man max. kan give den mængde kraftfoder, der er ædt op til om morgenen. Så må hunnen æde stråfoder og grovfoder om dagen.


  • #10   6. okt 2014 Laura - Det kommer an på racen.. en halv dl er alt for meget for min kanin,.. Han er en blanding af hermelin og løvehoved..

    Og jo de skal skam have foder i maven.. Foderet hedder bare hø smiley


  • #12   8. okt 2014 stald 2117 må jeg spørge hvorfor de ikke har fir adgang til hø? eller er det bare opfyldning 2 gange daglig?

Kommentér på:
Kanin med unger, mad?

Annonce