{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Ørkenrotter gnaver i gitter på øverste etage {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har to ørkenrotter, som bor i delvis akvarium (Stueplan) og gitter (Første sal).

Det her metalgitter er de begyndt at gnave i? Plus de har en gynge lavet af træ med metal kæder som ophæng, som de også bider i...

Er det fordi de mangler noget tilskud af en art, eller er de bare nogle banditter?

De får: Vital multifoder, som burde have alt det de har behov for. De har kalksten, får persille pille, som tilskud på vitamin C. Tørrede insekter, som godbidder og solsikkekerner, som godbidder. Og har gnave stænger hængende altid.

Derudover får de noget grønt ca. hver anden dag.
Og de har selvfølgelig fri adgang til vand.
De har meget rodemateriale (hø og savsmuld - Støvfrit) og masser af legetøj..

Mvh. Trine Jansen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørkenrotter gnaver i gitter på øverste etage
  • #1   30. sep 2014 Ørkenrotter gnaver rigtig meget af natur, og det er helt normalt, hvis du synes der larmer for meget så smid nogle paprør ned til dem de kan lege med (men de holder max 5-10 minutter).

    De må ikke få kalk/salt/mineral sten det skader indre organer. De har heller ikke brug for ekstra C-vitamin tilskud.


  • #2   30. sep 2014 Husk de ikke må have nogle ting af plastik, for det kan ikke nedbrydes i deres maver.

  • #3   30. sep 2014 Det med plastik vidste jeg var et no-go. Og de har hele tiden paprør og lignende, men det kan være at det er 'the bog thing' lige pt.? smiley kan ikke helt forstå det med kalkstenen, da jeg fik af vide i dyreforretningen at det var til ørkenrotter? Men jeg er lidt dum på området da jeg er første gangs ejende af de små kræver smiley Hehe. Grunden til min bekymring var egentligt mest fordi jeg er heste ejer og når de gnaver i træ og lignende hvis de mangler salt smiley men mange tak for svaret smiley

  • #4   30. sep 2014 Dyrehandlere er uddannet til at sælge ikke til at rådgive om dyr, derfor sælger de også ting til dyr som de ikke har brug for, her i blandt sådan noget som kalksten. Smid den hellere ud inden dine små kræ bliver syge af den.

    Men bare rolig det er meget naturligt at ørkenrotter gnaver i alt.


Kommentér på:
Ørkenrotter gnaver i gitter på øverste etage

Annonce