{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Priser på kaniner, er de faste? {{forumTopicSubject}}

Priserne på kaniner. Er de faste og dermed ikke til at prutte om, eller er det som med heste, en relativ størrelse.

-og ja, jeg kan jo prøve, men jeg vil gerne høre ind til handels-kulturen i kaninverden inden jeg fornærmer nogle.

Del gerne jeres holdninger/oplevelser, men i en pæn tone.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på kaniner, er de faste?
  • #1   27. sep 2014 De fleste gange er jeg til at handle med hvis man skal have mere end en, men hvis man kommer efter en af mine gode dyr og vil prutte om prisen.. Så siger jeg ganske simpelt at så er det nok ikke den her de skal have smiley

  • #2   27. sep 2014 Og jeg bliver ihvertfald ikke glad hvis folk byder 159 kr på en kanin til 300 kr. Det er sket lidt for mange gange

  • #3   27. sep 2014 Normalt forhandler man ikke. Kaniner er på ingen måde dyre, måske 200-300 kr normalt og hvis man ikke har penge til det, skal man ikke have kanin.

  • #4   27. sep 2014 Der er ikke forskel på at købe en hest, kanin eller fisk for den sags skyld.
    Så længe du er ude i privat handel, er det faktisk til at snakke om prisen med folk, så længe man er realistisk.
    Er en kanin sat til 300 kr og byder man 50 kr, skal man nok ikke forvente at sælger gider bruge tid på én smiley

    Jeg har lige haft en chinchilla til salg, hvor jeg gik 150 kr ned i pris. Jeg kender vedkommende der købte, og ville gerne have ham der ud. Jeg har en smertegrænse for hvor langt jeg vil gå ned, men jeg har det fint med at forhandle priser. Jeg underbød faktisk hvad jeg blev tilbudt - hehe
    Jeg ved godt du spurgte ind til kaniner, men i bund og grund er det jo den samme problematik.


  • #5   27. sep 2014 Vores priser sætter vi efter dyrets 'anvendelses-muligheder'.

    Det varierer fra 250,- til 500,- og de priser er lave i forhold til hvad det har kostet at 'nå frem til' disse dyr.

    Hvis en person allerede ved første telefon/mail-samtale nævner at prisen er for høj på omtalte dyr, så takker vi typisk pænt nej tak til en handel.

    Skulle en person derimod vente til handlens afslutning med at spørge om en prisnedsættelse, så bider jeg/vi irritationen i os og forklarer meget, meget pædagogisk, hvor meget den faktiske udgift har været på dette dyr, og at prisen på f.eks 250-300,- er en ren foræring i forhold til.

    Det er efterhånden meget sjældent at vi får denne slags efterspørgsel. De familier der er interesserede i vores dyr er typisk fra den højere middelklasse, i veletablerede jobs og boligforhold. De har mellemlange- til lange uddannelser, og det falder dem derfor meget naturligt ind at undersøge markedet og derefter undersøge os inden de tager kontakt. De er lydhør overfor gode råd/anvisninger, og de giver ligeledes positiv respons på vores måde at 'markedsføre' de enkelte dyr på.

    Befinder man sig i en situation, hvor man alt for ofte får 'kedelige' henvendelser fra folk, der knapt vil betale for dyrene, skal man måske undersøge hvilke slags mennesker man egentlig tiltrækker.
    Vores erfaring med 'lave priser' (100-200,-) er, man får enormt mange halvhjertede henvendelser fra folk, der for så vidt vil teste én af mht. hvor desperat man er for at sælge.
    Disse mennesker giver ikke meget for ens integritet og kan blive ganske vrede hvis man udtrykker en bekymring/modvilje mod at sælge dyr til dem.

    Ønsker man at undgå denne situation, bør man stå helt fast på sin pris hver gang. Fiks-fakserier med 2for1's pris og andre 'tilbud' bør man ligeledes lade være med at annoncere om.
    Sæt priser efter et system du til enhver tid kan forsvare. Vær selvsikker i stemmen når du forklarer en 'køber' hvorfor dyret koster det, det koster.

    - Husk nu, det er dine dyr. Det bør være et privilegium for 'køberen' at overtage det, og ikke dem, der gør dig en 'tjeneste'.


  • #6   27. sep 2014 Det er da noget af en generalisering den med middelklassen lol.
    Uddannelsen har reelt ingen betydning for hvor meget eller godt man undersøger markedet, ej heller hvad man får i lønningsposen.


  • #7   27. sep 2014 Jeg skriver såmænd bare, hvad vi oplever smiley

    - Hvor har jeg i øvrigt skrevet, at alle i middelklassen er sådan? Det er noget, du overfortolker, Pia.


  • #8   27. sep 2014 Tak for jeres svar. Jeg hører gerne flere, for problematikken er jo en spændende debat.



  • #9   27. sep 2014 Arh nøvling, det er vist ikke mig der overfortolker hvad du har skrevet smiley
    Du lægger meget stor vægt på hvor de er på den sociale rangstige, og at de har en god uddannelse, og at det derfor er en selvfølge (du skriver naturligt) at de sætter sig ind i tingene.
    Der kan jeg bare sige, at det på ingen måde er et klart billede af folk der har en længere uddannelse. De er som alle andre.
    At I så overvejende får folk ind der sætter sig ind i tingene, siger mere om jer, end om den klasse de mennesker i får ind, nu engang måtte tilhøre.


  • #11   1. okt 2014 Jamen Pia, du misforstår jo fuldstændig hvad jeg skriver i det oprindelige indlæg.. ( ! )

    Jeg har på intet tidspunkt beskrevet hele den øvre middelklasse. Jeg har blot lavet en generalisering af de mennesker/familier, der interesserer sig for vores kaniner.
    De er fra den højere middelklasse, de har en stabil bolig- og jobsituation, de har mellemlange til lange uddannelser og de undersøger naturligvis markedet og os før den første kontakt etableres - det bliver der gang på gang givet udtryk for, når vi så endelig kontaktes..


    Og for at vende tilbage til emnet, nej, man skal selvfølgelig ikke dømme sine 'købere' efter uddannelse, social rang, boligsituation eller økonomi.
    Man skal for alt i verden lægge vægt på familiens/personens tankegang, vilje/evne til at træffe gode beslutninger omkring dyr.

    - Men oplever man konstant kontakt på sine salgsdyr, hvor prisen er et stort emne, skal man nok kigge nærmere på sin egen måde at præsentere/annoncere sine dyr på.


  • #12   2. okt 2014 Det er sælger selv der bestemmer prisen, præsis som med heste..

    Men kaniner koster jo en del mindre, så det er ikke normalt at prutte om prisen medmindre man køber et sted for der er lagt op til det (Kræmmermarked)

    For mig handler det mere om det nye hjem end prisen på dyret


Kommentér på:
Priser på kaniner, er de faste?

Annonce