{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg elsker virkelig Englands vilde egern
  • #1   11. sep 2014 Og her er et andet egern der sniger sig næsten helt hen til min taske smiley

    https://www.facebook.com/video.php?v=10152670710653334&set=vb.633223333&type=2&theater


  • #2   11. sep 2014 Tjah... Jeg synes det er sørgerligt. De er jo invasive, har stort set udryddet det røde egern der ovre, og er så stort et problem at de udrydder dem som rotter

  • #3   11. sep 2014 Syntes nu ikke det er sørgeligt at der er vilde dyr der har det så godt sammen med folket..

    I parken udrydder de dem ikke.. Lige så vel som vi i byerne heller ikke prøver at udrydde duer


  • #4   12. sep 2014 Det er da sørgeligt det har en status som skadedyr og udrydder en anden art - lidt ala vores alm. huskat som skal gå frit og dermed bidrager til en del ødelæggelse af den danske naturfauna - eller fanatikerne som skal lukke mink ud så de kan smadre en masse.

    Kan ikke lige helt se sammenligningen til duerne.


  • #5   12. sep 2014 Jeg kan heller ikke se sammenligningen med skadedyr.. De har ikke lavet skade de steder jeg har set dem..

  • #6   12. sep 2014 Der er intet belæg for at huskatte gør noget nævneværdigt for at ødelægge biodiversiteten i Danmark smiley

    Beltane: jeg bryder mig ikke om vilde dyr der bliver så menneskevante, og det er faktisk derfor de laver skader. At du ikke har set problemet, betyder jo ikke at det ikke er der.

    Jeg ville ønske man helt kunne udryddede det grå egern fra England.


  • #7   12. sep 2014 Vil se om jeg kan finde det igen, men en biolog delte en del spændende links, netop som grundlag for hvorfor den "fritlevende" kat herhjemme er med til at ødelægge noget dyreliv, - den er ikke ene-ansvarlig men en medvirkende faktor.

  • #8   12. sep 2014 Der er jo andre steder hvor katte er et direkte problem, og ødelægger naturen.
    Sidst jeg hørte om det (og indrømmet, så er det nogle år siden), var der ingen beviser i retning af at katte havde en negativ effekt på biodiversiteten.


  • #9   12. sep 2014 Hvilke skade gør det at de tager mad fra gæsterne?

    Der er stadig andre dyr der også, der også lever godt af egerne er der..

    Træerne var store og pæne, ingen tegn på sygdomme..



  • #10   12. sep 2014 Beltane: De har næsten totalt udryddet de naturligt forekomne røde egern. Jeg kan slet ikke forstå at du ikke kan se problemet i det.

    Vilde dyr skal ikke blive så menneskevante som de der gråegern er. Nu så jeg selv vilde gråegern da vi var i USA, og de opførte sig som vilde egern bør opføre sig.
    Dem der er i England er måske meget hyggelige for turister, men de går jo selv i ting og tager hvad de vil have. De laver total ravage. Er der ikke også skilte med at man slet ikke må fodre dem, eller har man droppet de skilte igen?
    Jeg har som også oplevet de engelske gråegern, men jeg bliver så ked af det hver gang jeg ser noget om dem. De er som kaninerne i Australien. Indvasive og har en negativ effekt på andre oprindelige dyrearter. De burde udryddet...


  • #11   12. sep 2014 Ja de bliver muligvis betegnede som skadedyr...For at være ærlig kan jeg bedst lide de røde, sky egern vi har i DK. Synes det er mere naturligt, end de grå i parkerne i England, der kraver rundt på folk osv.
    Men de er dog stadig usædvanlig søde efter min mening smiley


Kommentér på:
Jeg elsker virkelig Englands vilde egern

Annonce