{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.349 visninger | Oprettet:

Kanin fælder meget {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal lige høre, om folks kaniner fælder ligeså meget som min gør. Jeg har samtidig hørt, at indekaniner, som min er, ikke burde skifte pels fra vinter til sommer osv.
Ikke desto mindre, så synes jeg det er meget vildt lige nu smiley

I håb om ikke at få den mest behårede lejlighed, med hår over det hele, ja, så plukker/børster vi alt det vi kan så de meget løse hår ikke flyver over det hele.
Dette har i dag resulteret i bl.a. det billede jeg har vædhæftet.

Inde under er der noget meget fint og kort hår, men det er måske bare sådan det skal være ? smiley

Det skal vel også lige siges, at nej, det ligner ikke svamp eller noget som helst i den dur, hvis folk tænkte den tanke når de så sådan en plet uden hår smiley

På forhånd tak.


Kommentarer på:  Kanin fælder meget
  • #1   8. sep 2014 Det ligner at din kanin har stress, så taber den pelsen på denne der måde! Ring til din dyrlæge og hør, hvad de mener det kan være og så lyt til deres råd smiley

  • #2   8. sep 2014 Min kanin fælder også ret meget for tiden. Dog ikke SÅ meget som din. Min har været en smule pjusket i pelsen på et tidspunkt, hvor den fældede mest. Men det lignede allermest, at det var fordi den var ved at skifte pelsdragt smiley
    Men hvis jeg var dig, så ville jeg nu lige holde øje med det, da din kanin jo nærmest har fældet alt hår af det ene sted på billedet smiley


  • #3   8. sep 2014 Selvom det er en indekanin så skifter den nu stadig..

  • #4   8. sep 2014 Altså, nu skal det jo som sagt også siges, at det punkt I kan se er plukket af os. Hun fælder meget, hvis man bare nuller hende og sådan, og ja, det "støver" jo helt vildt med hår, og det bliver jo ved i lang tid så længe hun gider at blive nullet. Men enkelte steder sidder håret så løst, at hvis man bare hiver ganske lidt, så kan man plukke det af - hvilket er det der ses på billedet.
    Det er dog slet ikke alle steder det er muligt.


  • #9   12. sep 2014 Umiddelbart synes jeg man kan se den nye pels indenunder, og så er der ingen fare på færde..

    Et godt råd til dig som ejer må være, at det ikke er strengt nødvendigt at plukke kaninen som du har gjort på billedet - det kan stadig gøre ondt på dyret selvom pelsen er 'død', og den kan ende med at få hvide hår (Det ville være en skam på sådan en flot vildtrød kanin smiley )


Kommentér på:
Kanin fælder meget

Annonce