{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Rocco er syg - ørkenrotte {{forumTopicSubject}}

Åh min stakkels lille Rocco har fået sig en svulst, og vi er ret sikre på den er blevet for stor før vi opdagede den til at den kan fjernes uden risiko.

Det var min søster der opdagede den i går. Rocco løber stadig i sit hjul, spiser, tikker mad og drikker sit vand. Han er fuldstændig som han plejer. Rocco blev 2 år i maj.

Jeg skal til dyrelægen med ham i morgen som skal vurdere hvor slemt det er.

Lige nu synes jeg han er alt for frisk til at blive aflivet, men ved også jeg nok ikke har ham så længe endnu, det betyder jo også at jeg må af med filur (grundet snart kommende baby har vi ikke overskud til at skulle tage en ny ørkenrotte ind)
Hvor længe vil i mene man kan være bekendt overfor Rocco at holde ham i live (her tænker jeg ikke på dato, eller tidsperiode, men nogle helbredsmæssige tegn)?
Og hvilke tegn skal jeg kigge efter, når tiden er ved at være inde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rocco er syg - ørkenrotte
  • #1   7. sep 2014 Årh det lyder ikke godt smiley

    Nu har jeg aldrig haft ørkenrotter, men du bør helt sikkert holde øje med hans adfærd. Så længe han opfører sig normalt og virker glad, så synes jeg sagtens, du kan have ham gående. Så hvis han ændrer sit generelle adfærdsmønster så bør man overveje, om det er ved at være tid. Jeg krydser fingre for en god prognose hos dyrlægen! smiley


  • #2   7. sep 2014 Rådfør dig med dyrlægen. Jeg mener at alt for mange lader deres dyr gå for længe. Som du selv er inde på, bruger mange den med synlige tegn. Men på den anden side, så siger man jo også, at kan man først se tegn, så har de det rigtig skidt.

  • #3   7. sep 2014 Pia: jeg er også bange for om jeg kommer til at lade ham gå for længe.
    Jeg er bange for at være egoistisk, fordi jeg holder så meget af ham, han er jo oppe hver dag, og ekstremt opsøgende i forhold til de andre.

    Jeg ved slet ikke om min graviditets hjerne vil tage overhånd, og ja der er så mange ting. Lidt træls at skulle alene med ham til dyrlæge, men kæresten skal jo arbejde.


  • #4   7. sep 2014 Gå dyrlægen på klingen og sig at du vil vide hvad denne mener.
    Det er rent ud sagt pisse irriterende, men det er min erfaring at det ofte er nødvendigt at skære det ud i pap, at man vil have en 100% ærlig udmelding fra dyrlægen.
    Det gør det også meget lettere for en selv, hvis dyrlægen melder rent ud...
    Sidst jeg var afsted, sagde jeg at dyrlægen måtte sige hvad der var bedst, for det vidste han meget bedre end mig. Det hjalp både på at tage beslutningen, og på samvittigheden


  • #5   9. sep 2014 Hvor sidder svulsten? I duftkirtlen?

  • #6   9. sep 2014 Ja det gør den.

    Ind til videre mener dyrlægen at han har det godt. Vi skal bare holde øje med om han bliver hurtigere og mere træt og om han bruger sit hjul som han plejer.


  • #7   10. sep 2014 Det er desværre ikke unormalt med cancer i duftkirtlen.
    Hold øje med den, for på et tidspunkt vil der nok gå hul på den, og så skal han aflives omgående da det er meget smertefuldt.
    Men indtil da vil han ku trives ganske fint med den smiley


  • #8   10. sep 2014 Lux rotter: tak. Vi kigger på det hver dag.

Kommentér på:
Rocco er syg - ørkenrotte

Annonce