{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan-salg af kaniner?
  • #1   4. sep 2014 Hvis de ikke bliver solgt:
    Sælg som foderdyr
    Sælg til slagt
    Find et internat e.l. hvor du kan aflevere dem (koster dog noget som regel).


  • #2   4. sep 2014 Hvor har du sat dem til salg henne?

  • #3   4. sep 2014 her inde

  • #4   4. sep 2014 Hvis ikke du når at få dem solgt kan du få 1 af dem passet hos mig indtil den bliver solgt det kommer nok bare til at koste lidt (info: bor omkring fredericia og har ikke mulighed for transport)

  • #5   4. sep 2014 Prøv at sætte dem på dba og guloggratis også smiley

  • #6   5. sep 2014 Markedet er overfyldt med kaniner til salg. Man kan ikke forvente at kunne sælge alle de kaniner, man har til salg - uanset kvaliteten.Mange besætningsejere må slagte lidt flere kaniner i år end i de tidligere år.

  • #7   5. sep 2014 - sæt prisen ned (hvis de koster noget?)
    - sæt dem til salg på dba og gul og gratis (Både under gnaver OG under krybdyr til foder)
    - bliv medlem af nogle, af de krybdyrsgrupper der er på facebook, og sæt dem til salg som foder der.


  • #8   5. sep 2014 Hvis du ikke skal have kaniner mere, så giv buret med gratis også..

  • #9   5. sep 2014 Der er masser kaniner i alle aldre Hvis du slet ikke kan få dem solgt, og det ikke kan lade sig gøre at beholde dem når i flytter, ja så ville jeg få dem aflivet hos en dyrlæge. De giver sikkert rabat ved flere. 2. løsningen ville jeg kontakte en kaninopdrætter og høre om vedkommende ville være behjælpelig med at hjælpe mig med at aflive nogle kaniner fordi......? hvad med nogle i familien der kan hjælpe og overtage dem?
    Var det nu mig der stod i situationen blev mine kaniner Aldrig givet til nogle/en som foderdyr, det kunne virkelig aldrig falde mig ind. Jeg ville ikke have ro i sjælen (og heller aldrig få det) om, hvad der var blevet af dem. Man kan jo ikke vide, hvordan det går til som foderdyr. Bliver de kvalt og jaget rundt af f.eks en slange i et slangebur til de ikke lever mere. Nej nej. At gå i uvished er slet ikke mig.
    Det er trist, at det efterhånden er blevet billigere for Fru jensen at give sin datter en kanin end en plade chokolade. Man må tage det ansvar det giver, når man beslutter sig for at blive kaninejer. Jeg kan da sætte mig ind i, at man kan komme i akut situation, som flytning, så man ikke kan beholde sit kæledyr mere, men så må man også sørge for at det kommer til et godt hjem og hvis det er umuligt at få en ensete henvendelse, aflevere til internat, dyrehandler, kommer herfra på en ordentlig måde - hos en dyrlæge/kaninavler. Det er min mening. Det er godt der er flere forskellige løsninger i emnet


  • #10   6. sep 2014 Altså kender ikek nogen der kan overtage dem, for den eneste med kaniner jeg kender behandler dem ikek ret godt smiley

    kender en der kan bruge dem til hundejagt men den tanke er jeg bare ikke ret vild med smiley


  • #11   6. sep 2014 Hvor skriver du altså smukt, Precious !

  • #12   6. sep 2014 Percious: Hvorfor få dem aflivet hos en dyrlæge? Så kan de jo ikke bruges til noget, fordi de er fyldt med gift.
    Så er din anden løsning med en avler da bedre, eller som foderdyr, hvor de bliver brugt.
    Efter min mening er det spild at aflive overskudsdyr ved en dyrlæge. Så er det bedre at få dem brugt.


  • #13   6. sep 2014 Jeg kan sagtens forstå at du ikke ønsker at forære dem til hundejagt. Men at give dem væk som levende foderdyr er da ikke bedre? Så hellere se om nogle vil hente dem og spise dem.
    I må meget undskylde, men jeg ville foretrække, hvis det var mig, at køre dem til dyrlægen og få dem aflivet, end jeg ville have en til bare at hente dem, og bruge dem som slangefoder....... også bliver de bidt ihjel/kvalt....uden at man ved det, som foder. Så når nu du ikke synes hende din bekendte er sagen til at passe dem, er det trodsalt bedre med dyrlægen. Selvom en familie til dem ville være allerbedst.


  • #14   6. sep 2014 Precious: Nu er jeg selv slangeejer, og man behøver altså ikke sælge dem som levende foder, mange har det fint med at købe dem som frostfoder.
    Og hvilken bedre "afliver" af kaninen findes, end en der har udviklet sig i millioner af år, til det?


  • #15   7. sep 2014 Percious
    Det er fint at du har den holdning, og den skal du også have lov til at have.
    Men det er ikke i orden at du ikke følger op på ting.
    De kvælerslanger der tager kaniner, er ret store. Det tager sjældent lang tid for slangen at aflive en kanin. Det er muligt de bliver udsat for en smule stres, men det gør de også ved at blive kørt til dyrlæge, hvor man propper dem ned i en lille kasse, og de skal tage stilling til en masse ukendte lyde og lugte.
    Her ud over er der trods alt en del der fodre med dødt. Så selvom man giver dem væk som foder (og man kan jo bare aflive hjemmefra), er der mange der vælger at få dyrene aflivet, før de fodre med dem. Det er der mange forskellige grunde til at nogen vælger.

    Igen, fair nok at du vælger at tage til dyrlæge og få aflivet. Men hvis man står og skal af med dyr nu her, så er foderdyr en reel mulighed, og det er ikke rigtigt at foderdyr lider mere end dyr vi selv vælger at indtage.


  • #16   7. sep 2014 Paladset: Jeg fik en gang et telefonnummer på en avler der tog alle de kaniner/kaninunger til sig som han kan så hvis du vil kan jeg godt prøve at finde telefonnummeret:D

  • #17   7. sep 2014 Stald jessing: husk at spørge personen om du må videre give hans nummer.

  • #18   7. sep 2014 Har selv fået afvide jeg måtte dele det ++ jeg kender ham (han var vikar på min gamle skole)

Kommentér på:
hvordan-salg af kaniner?

Annonce