{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

gode råd til kaniner ude og inde {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Har i nogle gode råd til kaniner ude og inde om vinteren?

Ude er det ting som hvordan man bedst muligt får vandet til ikke at fryse til is.
Virker sådan en her? http://www.petworld.dk/gnavermadskaale--drikkeflasker/trixie-thermodrink
Eller er det bedre at fylde varmt/lunkent vand i flasken?

Inde er det ting som hvordan de lugter mindst muligt. Mine går på spåner, og så har de et toilet, som de benytter.

Kom bare med en masse forslag, jeg er åben for alt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd til kaniner ude og inde
  • #1   27. aug 2014 Varmt vand vil fryse hurtigere end koldt vand, det hedder Mmemba-effekten.

    Det er desuden ofte også mere et problem med metal-tuden, end så meget andet - min plan er at have nok til at kunne skifte og ellers får de alle vandskåle, nogle har vandskål nu, så må de bare alle have en.

    Mht. lugt indenfor, det er jo et spørgsmål om hyppig rengøring etc. men en anden strøelse som fx biobase med eukalyptus i.


  • #2   28. aug 2014 Okay, det lyder som en fin idé. Det var sådan set mere fordi, jeg synes jeg har hørt noget om at træpiller er gode, men det kan også være lige meget smiley
    Jeg tror, at jeg spørger efter strøelsen, så jeg kan prøve den smiley


  • #3   28. aug 2014 Hamp er nok hvad jeg foretrækker som størelse, for hos os har det altid dæmpet lugten utroligt meget, og så har det rigtig gode sugeevner uden at støve for meget.
    Når det begynder at blive koldt i vejret, så skift vandflasken ud med en skål. For det første bliver metallet i tuden pivkoldt, og dernæst skal der stort set intet til før den fryser.
    En vandskål kan kanin slikke på til nød, men jeg vil anbefale at skifte den morgen og aften, så den ikke når at fryse rigtigt til. Brug en smule varmt vand til at skylde skålen ren for is, og kom så køligt vand i den - det fryser langsommere smiley


  • #4   28. aug 2014 Træpiller kan også bruges, men det er bare hårdt og "ustabilt" for kaninen at gå på. Når jeg har brugt træpiller har jeg altid brugt det sammen med noget andet, fx tørv eller spåner.

  • #5   28. aug 2014 Tak for rådende smiley det var nok hamp jeg tænkte på, for jeg kunne ikke helt huske det, og tænkte også, at træpiller er ustabile smiley men igen tak, jeg skifter flasken ud med en skål smiley

Kommentér på:
gode råd til kaniner ude og inde

Annonce