{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

At holde marsvin {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley
Jeg overvejer kraftigt, at anskaffe mig to marsvin. Jeg har læst en del om dem, men da jeg aldrig før har haft marsvin, ville jeg lige høre jer til råds ang. nogle forskellige ting.

- Hvilket foder kan I anbefale?
- To hanner eller to hunner?
- Kan I anbefale nogle gode steder, at købe marsvin?

På forhånd tak! smiley
-Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At holde marsvin
  • Line A
    Line A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Gnavere: 3 Svar: 1
    #1   16. aug 2014 Hej Sofie.

    Her fodrer jeg med Cavia Korell.. Et super godt foder som er tilsat det C-vitamin et marsvin skal have.. Du skal ikke gå igang med at fodre med gnaver blandinger, da der er alt muligt unødvendigt i, som de absolut ikke har brug for.

    Om du skal købe 2 hanner eller to hunner er op til dig selv. Dog skal du være obs på at køber du 2 hanner, så er det bedst at der er en aldersforskel på dem, så de ikke kommer op at toppes. Og du kan ikke bare smide en 3. gris ind til dem hvis du vil have en mere.

    Det kan du til gengæld med hunner. Her er aldersforskel heller ikke vigtig, så da kan du f.eks købe to søskende.

    Jeg vil anbefale dig at finde en opdrætter.
    Nu ved jeg ikke hvor du bor henne af i verdenen.. Men jeg kan bestemt anbefale Hosea's dyr. Det er teddyer, med et utrolig lækkert sind.



  • #2   16. aug 2014 Jeg anbefaler masser af varieret grønt frem for pillefoder, suppleret med grünhopper (tørrede urter) og masser af hø. Det er meget sundere for dem


    Det er ikke altid at der behøver at være aldersforskel på hannerne. Jeg har flere gange kunne sætte voksne hanner sammen og de blev bedste venner. Jeg har faktisk flere gange oplevet hunner være mere stride mod hinanden.
    Det kommer al sammen an på temperament og kemi mellem dyrene, uanset køn.

    Ang. steder at købe marsvin, så anbefaler jeg steder som f.eks. gul og gratis eller dyreinternater. Der er så mange marsvin derude som mangler nyt hjem


  • #3   17. aug 2014 Hvor er det dejligt, Sofie!! smiley Marsvin er bare så fantastiske.
    Mht mad, så fodrer jeg ligeledes med Cavia Korrel, men også med masser (MASSER) af hø, frisk grønt og hvad jeg ellers kan finde af lækre urter på LUX-shoppen.dk
    Jeg har to hanner. Den ene er lidt ældre end den anden. De er bare bedste venner - jeg købte den ene hos en dyrhandler og den anden hos en opdrætter. Derfor vil jeg også anbefale dig at kontakte en opdrætter - jeg kender utrolig mange, som også sælger marsvin lige nu smiley Ellers er der altid smukke, søde marsvin at finde hos dyreinternater, som Maria M nævner.

    Held og lykke med din søgning!


  • #4   17. aug 2014 Når du kigger efter dyr, så ville jeg personligt kigge hos en opdrætter. Ganske enkelt fordi der er så mange historier hvor folk kommer hjem med for små dyr, syge dyr, fejlkønnede dyr og/eller små hunner som allerede er drægtige.
    Som minimum er det ihvertfald en god ide hvis du selv kan se køn og derfor kontroltjekke hvilket køn de er. Og hvis det er unger, se dem på vægten hos sælger. Og så lige være super obs på om ungerne er kønsopdelt.


  • #5   18. aug 2014 Jeg fodre med cavia korell, ca 1 dl til 2 marsvin pr dag.
    Derudover får de masser af varieret grønt med c vitamin 2-3 gange dagligt og naturligvis hø af libitum smiley

    Jeg har bedst erfaringer med at få hunnerne til at enes, så det vil jeg anbefale. smiley
    Køb dem gerne ved en opdrætter, så du er sikker på at få nogle sunde dyr, som er passet efter alle kunstens regler.


Kommentér på:
At holde marsvin

Annonce