{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  utøj
  • #1   14. aug 2014 Mine har lige været behandlede med et middel jeg fik fra Universitetshospitalet for Dyr. Kan ikke huske hvad det hed, men kan finde ud af det når jeg kommer hjem.

    Loppekur kan nemt slå en kanin ihjel, så man skal være ret sikker på at bruge det rette produkt.


  • #2   14. aug 2014 Ring til din dyrelæge, det koster ikke noget smiley

  • lone w
    lone w Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   14. aug 2014 var også temmelig sikker på at alm. loppemiddel ville være for giftigt for ham. jeg vil være taknemmelig hvis du vil finde ud af hvad det hedder. smiley

  • #4   14. aug 2014 "
    Re: Kan kaniner få lopper?
    UNREAD_POSTaf Binky » ons 1. sep 2010 16:47

    Kaniner kan godt få lopper. Men du må ikke bare bruge loppebehandlinger til katte, som f.eks Frontline til kaniner, da det er giftigt for dem og vil slå dem ihjel.

    Følgende er godkendt til kaniner:
    Advantage (imidocloprid), Program (lufenuron) og Revolution (selamectin). Der har været eksempler på, at Advantage har givet hudirritationer hos kaniner, men kun i sjældne tilfælde dog.

    Bruger du Advantage, skal du bruge 0,4 ml. Vælger du Revolution skal det være den til killinger. Dér skal du bruge 6mg/kg.

    Det skal påføres i nakken, så kaninen selvfølgelig ikke kan slikke det af - eller dens kammerater kan gøre det. Desuden skal du gøre bur, toiletboks osv grundig rent.

    Følgende loppemidler MÅ IKKE bruges til kaniner:
    Frontline (fipronil) har vist sig at give nerveskader og dødelige tilfælde hos kaniner. Det står også på, at man ikke må give det til kaniner.

    Loppepulver: Selv dem, der anses for at være uskadelige til killinger og reklameres med at kunne bruges til kaniner, anbefales ikke. Det samme gælder loppebade - og i det hele taget må kaniner ikke ikke bades, da selve badet kan forårsage så meget stress at det kan give helbredsproblemer og endda tilfælde af hjertestop.

    Loppemidler til hjemmet anbefales normalt ikke, da kaninerne kan spise det. Men Borax (Matas) kan anvendes - arbejdes ind i gulvtæppet, hvor det slår æggene ihjel.

    Personligt ville jeg nok vælge at forebygge lopper hos katten og andre dyr i hjemmet, da de bedre kan tåle loppemidlerne. Du kan f.eks forebygge lopper hos hunde og katte ved at give dem et dagligt tilskud af hvidløgspulver (købes hos dyrehandlere)."

    http://www.kaninhaandbogen.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=62


  • lone w
    lone w Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   14. aug 2014 tusind tak beltana. har givet katten loppekur:-)


  • #6   14. aug 2014 Fik afvide af dyrelægen jeg ringede til at jeg skulle bruge Frontline spray da de andre var for kraftige til kaninen og ville resikere at kunne slå den ihjel. Jeg ringede nemlig til 2 forskællige dyrlæger for at høre og de sagde begge frontline Spray skulle bruges.

  • #7   14. aug 2014 frontline spray må man IKKE bruge, der står direkte på den det er giftigt for kaniner

  • #8   14. aug 2014 Har lige tjekket og den Universitetshospitalet for dyr gav mig var Advantage. Obs på at man kan få dem til under 4 kg eller over alt efter hvor stor din kanin er .

Kommentér på:
utøj

Annonce