{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Æder sig eget lort?? {{forumTopicSubject}}

Hej! Er der nogle der kan svare på hvorfor min kanin æder sit eget lort??:-)
^ syntes det er ret mærkeligt!
- et andet spørgsmål er, hvor lang tid vil k mene at man kan lade sin Kanin være alene?? Jeg får dårlig samvittighed efter et par timer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æder sig eget lort??
  • #1   7. jul 2014 Det skal de, det er ligesom når køerne tygger drøv

  • #2   7. jul 2014 Kaninerne spiser halvdelen af sit afføring, så det er helt normalt smiley

    Det andet spørgsmål forstår jeg dog ikke helt. Altså mener du når du ikke er sammen med den?


  • #3   7. jul 2014 Altså min kanin står inden for i bur, og når jeg så ikke er hjemme, så kan jeg kkke finde ud af hvor lang tid jeg kan tillade mig at lade hende være alene?

  • #4   7. jul 2014 Så længe hun har en masse legetøj og sådan noget, burde hun ikke kede sig eller noget.

  • #5   7. jul 2014 Hvor stort er buret, og har hun ting og sager at aktivere sig selv med når du ikke er hjemme? smiley

  • #6   7. jul 2014 En god tot hø eller en gulerod, så kan du roligt tage væk det meste af dagen smiley

  • #7   7. jul 2014 Altså hun får altid godt med mad og drikke inden jeg tager afsted! Og så har jeg en boldt til hende, for jeg putter noget mad i som hun så skal trille for at få det ud, og så er der nogle "fake" gulerødder, til at bide i og en toiletrulle:-)

  • #8   8. jul 2014 Kaninen savner ikke artsfæller på samme måde som mennekser Så længe hun ikke keder sig vil hun sikkert være fint tilfreds med at være alene smiley
    De er kolonidyr, ikke flok dyr, og det er grunden til at de ikke har samme behov for social kontakt smiley


  • #9   8. jul 2014 Altså hun får altid godt med mad og drikke inden jeg tager afsted! Og så har jeg en boldt til hende, for jeg putter noget mad i som hun så skal trille for at få det ud, og så er der nogle "fake" gulerødder, til at bide i og en toiletrulle:-)

  • #10   8. jul 2014 Husk kaniner kun skal fodres en gang om dagen, og de må ikke få for meget mad.

    Resten af dagen skal du have adgang til hø, og f.eks. en gulerod


  • #11   9. jul 2014 Kaninen spiser sin afføring (blød) fordi der er en masse næring og b-vitamin i som den ikke får optaget første gang det kommer igennem systemet. Det er derfor vigtigt at den spiser afføringen igen, så den får al den næring den har brug for. Kaniner har ikke brug for ret meget tørfodder - faktisk er omkring en 50 g. dagligt nok (alt efter kaninens størrelse). Rigeligt med hø og vand! - det er det vigtigste. Det gør ikke så meget om kaninen ikke får tørfodder en dag eller to så længe den bare har hø - det er jo hø og andre planter de lever af i naturen. Husk at en kanin har brug for meget motion - køb evt. et større bur, så den kan løbe frit - eller hvis du har en have, så sæt den ud i en løbegård her i sommer (med mulighed for skygge). På den måde bliver den aktiveret og får brugt noget energi, så skal du ikke være bange for at lade den være alene. Tro mig - din kanin vil ELSKE at få lov til at løbe på græs her i sommerperioden.

Kommentér på:
Æder sig eget lort??

Annonce