{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Natasja N
Natasja N
Tilmeldt:
13. feb 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Børne og tamme kaniner..?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har brug for lidt råd, jeg har godt nok haft kaniner og avlet i omkring 13+ år men det har det meste af tiden været til udstilling, og da jeg blev gravid for lidt over 2 år siden stoppede jeg med kaniner, men nu er min datter næsten 2 år og ELSKER kaniner (ligesom sin mor ;-)) så efter en tur på dyrskue idag var jeg solgt til at det igen kunne være hyggeligt med en kanin, synes det er vigtigt at børn lære at omgås dyr, men jeg søger så råd til hvad der ville være bedst af race og køn at købe som kan være tamme og 'renlige' ?
Jeg selv har gjort mig meget i 'Blå Wiener' men det er en kanin tæt på de 5kg godt nok meget tamme og lærenemme, men nok lidt for store..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børne og tamme kaniner..??
  • #1   1. jun 2014 Jeg vil sige dværgvædder! helt klart, men det os fordi min niece på 1 halvt år kan snakke med min Choko, uden de store problemer, de har et dejligt roligt sind og er ikke så store smiley

  • #2   1. jun 2014 Jeg ville forsætte med det keg kendte, og for stor? Til hvad? Børn skal ikke slæbe rundt på dyrene alligevel, skal de kæle med dyrene kan de sætte sig på gulvet smiley

    Held og lykke


  • #3   1. jun 2014 Vi har en hermelin/løvehovede blanding, og den har en fin størrelse til min nu 5 årige datter..

    Selv børnene på vejen kan få lov at ae ham når vi har ham ude..

    Og ja der står vi, min datter på 5 år får IKKE lov til at tage ham ud selv..

    Hun er først nu ved at lære at bære ham, og kun under opsyn, og hun har været vandt til dyr siden hun var født


  • #4   1. jun 2014 Desuden syntes jeg ikke dyrskue er det rette sted at købe dyr.. De er ofte alt for stressede til man kan se deres sande natur

  • #5   1. jun 2014 Beltane: tror heller ikke hun vil købe på dyrskuet, men det var blot der hun fik lyst til at have kanin igen, da hun så dem. Hvis hun er tidligere avler så ved hun også hvor hun skal købe henne.

  • #7   1. jun 2014 der er ikke noget der hedder "for stor" hvis temperementet er i orden...var jeg dig ville jeg få fat i en fra mine gamle linjer hvis du ved temperamentet var i orden der.

  • #8   1. jun 2014 Hvis du leder efter en mindre kanin, så er hollænderen et godt bud. Sød, rolig og godmodig samt ekstremt madglad, så en 2 årig med en gulerod vil hurtigt vinde kaninens opmærksomhed smiley 2,3-3,2 kg ligger vægten på.

  • Natasja N
    Natasja N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   1. jun 2014 Jo jeg ved godt hvor jeg skal købe jeg vil bare høre lidt råd om hvilke kaniner der er gode at gøre tamme og renlige..

  • #10   2. jun 2014 Helt enig i du skal finde noget af det du begyndte for 13 år siden - Så er du sikker på det. Og så kan du også fortælle dit barns om kaninens baggrund smiley


    - Tegn et stamtræ med hende hvis hun synes kaninen bliver kedelig... altid find på nye sjove ting med dyrene til børnenen....


Kommentér på:
Børne og tamme kaniner..??

Annonce