{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er buret stort nok til 2?
  • #1   11. maj 2014 Selvfølgelig sammen med løbegården

  • #2   11. maj 2014 Det kunne nemt være - Men det holder ikke særligt godt, i længden.. Og tænker heller ikke om 2 kaniner ville kunne komme nok væk fra hinanden og så begynde at slås smiley

    Og husk net i bunden, skal du selv sætte da de nemt graver sig ud smiley


  • #4   11. maj 2014 Hvis bare det holder i et år så ville det være fint, til den tid håber jeg vi er flyttet så jeg kan få min voliere eller få dem indenfor igen smiley

  • #6   11. maj 2014 De skal ikke gå alene men sammen som de plejer.

    Hvis det ikke holder så køber jeg et andet, men det her har jeg fået.


  • #7   11. maj 2014 jeg har set dem live, og jeg synes ikke det er et ret stort bur.
    Men det kommer måske an på hvor meget de kan komme i løbegård og/eller størrelsen af buret. IMHO er størrelsen på max 2 marsvin, og jeg går ud fra at dine kaniner er væsentligt større.


  • #8   11. maj 2014 - Lad være med at købe to små bure og lad dem gå alene. Det er også bare synd. Men sørg for de har hver deres sovehuse.

  • #9   11. maj 2014 Jeg synes ikke at det bur er stort nok til bare én kanin. Så det er et klart nej herfra. Trappen/rampen tager jo også en del af pladsen.

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #10   11. maj 2014 Nej, det skal være meget større. smiley

  • #11   11. maj 2014 Jeg har haft 2 kaniner midlertidigt i et af samme slags så du kan vel også bare sørg for at de har det godt hvis det ikke ser sådan ud bliver du nødt til at købe et ekstra bur...

  • #12   11. maj 2014 Enig det er alt for småt - selv til bare en kanin synes jeg det er for småt!

  • #13   11. maj 2014 Jeg har faktisk et stående måske kan jeg give dig en fornuftig pris og så har du jo 2 ;D meeeen måske kommer jeg selv til at bruge det...

  • #14   11. maj 2014 Mit var bare en større og dyrer model

  • #16   11. maj 2014 Lisa: Kaniner er ikke flokdyr.
    Men det er ikke det samme som, at man ikke kan holde dem sammen smiley Fordi det kan man sagtens selvom de er kolonidyr. Det skal bare gøres på den rigtige måde! smiley


  • #17   11. maj 2014 Skal de holdes sammen skal det være i et langt større bur end det der.
    Jeg har det selv til én kanin, og det er alt for småt. Så han har ekstra løbegård sat på, og selv der ville jeg ikke tilbyde to kaniner at gå.


  • #18   11. maj 2014 Planen bliver nok at det bliver det bur + et bur mere og en løbegård. Altså sådan så de to bure står i hver deres ende med en løbegård imellem. Jeg ved godt kaniner ikke er flokdyr, men mine kaniner har gået sammen siden 2012 så det ville undre mig meget hvis de skulle begynde at slås. Desuden er det en kastreret han og en steriliseret hun. Begge stille og rolige og vil helst sove i "bunke".

  • #19   11. maj 2014 Lisa: du kender ikke temperamentet på mine kaniner og kan derfor ikke udtale dig om netop de kan gå sammen og du behøver derfor ikke at konkludere hvad jeg forstår eller ikke forstår!
    Hvis bare man tilbyder de rette betingelser mener jeg godt det kan lade sig gøre at have to kaniner sammen. Derfor har jeg også fået dem begge neutraliseret og de har som skrevet gået sammen uden problemer siden 2012 og især Storm ville blive meget ulykkelig hvis jeg tog Fiona fra ham.
    At du skriver buret er for småt forstå jeg ikke helt da de bure du har på din profil er mindre?
    Så du kommentere mit valg men er ikke bedre selv?


  • #21   11. maj 2014 Hvis de har gået så lang tid sammen kan de altså godt gå sammen hvis det bliver et problem er der massere andre løsninger...

  • #22   11. maj 2014 Mine dyr bliver neutraliseret hvis de ikke skal bruges til avl, Storm blev kastreret længe før Fiona flyttede ind. Jeg har set ham alene og sammen med Fiona og han ser bestemt ud til at nyde hendes selskab. Jeg vil hellere have dem sammen i et stort bur end at have dem alene i hver sit. Så længe de begge trives på denne måde mener jeg det er den bedste løsning. Storm er et selskabsdyr og før vi fik Fiona lå han i kurven sammen med hunden.
    Igen - hvordan kan du udtale dig om lige netop min kanin? Du kan generalisere men ikke alle dyr er ens.


  • #24   11. maj 2014 Det du skriver - er sådan noget her lign ikke? smiley


    profilbillede
  • #25   11. maj 2014 To bure med en løbegård i mellem synes jeg lyder som en rigtig god idé smiley

  • #26   11. maj 2014 Når nu du skriver de er neutraliserede, så er jeg lidt mere rolig. - Det er nemlig ikke alle der tænker så langt, hvis de endelig SKAL have to kaniner sammen. Så tommel op til dig!
    Og ja, to bure + løbegård synes jeg lyder fint så, så længe det ikke kun er ét bur :).


  • #27   11. maj 2014 ja den oplysning ændrer en del, to bure af den str. forbundet af løbegård lyder som luksus!

  • #28   12. maj 2014 De er meget små de bure dér synes jeg..
    Men meninger er forskellige..
    Jeg har én gående i to jeg har bygget sammen..
    Ellers synes jeg at det var for trangt...


  • #29   12. maj 2014 De er meget små de bure dér synes jeg..
    Men meninger er forskellige..
    Jeg har én gående i to jeg har bygget sammen..
    Ellers synes jeg at det var for trangt...


    profilbillede
  • #30   12. maj 2014 Jeg har havde to gående, i 4 løbegårde og to bure.

    Hvilket du også burde. smiley

    På billedet ser du dog ikke de to andre løbegårde, da de først blev sat på efter.

    smiley Men anbefaler helt klart, at se mit fotoalbum - Med " Sommerprojekt færdigt " Der er alle 4 løbegårde og to neutraliserede kaniner.


  • #31   12. maj 2014 Her er et godt eksempel på haraldnyborg/trixie samling.


    Kig godt efter hvordan jeg har sat dem sammen smiley

    http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/kaniner/18489-resultatet_af_mit_sommerprojekt_

    Bare kig i albummet.


  • #32   13. maj 2014 Jeg har ikke plads til mere end en løbegård. Men jeg regner med at gå tur med dem sammen med hunden som jeg plejede før jeg flyttede.

    I sommertiden kommer de til at bo i kolonihaven hvor hele haven er hegnet ind og de kan gå løs i dagtimerne.


  • #33   13. maj 2014 jeg ville ikke engang have mine 2 tilbageværende marsvin i sådan et ..

  • #34   13. maj 2014 JEg har et lign. Et til 1 kanin:)

  • #35   13. maj 2014 Det lyder super lækkert med de to bure og en løbegård smiley
    og jeg gerne lige til dit forsvar sige at to kaniner sagtens gå sammen helt uden problemer jeg har to kaniner der nu har boet sammen i 6 år uden de mindste problemer (de er også neutralitet) og jeg er over bevist om at hvis den ene er væk, så går der ikke særlig lang tid før den anden også forsvinder smiley


  • #36   14. maj 2014 Det er så slet ikke det viste bur jeg har fået men i stedet dette:
    http://zoosupply.no/popup_image.php?type=D&id=16768&title=Kaninbur%20m%2F%20lufteg%E5rd&area=C
    Der bliver sat plexiglas for neden på gavlene og bagsiden og nok også over den lille "løbegård" der hører med til buret.


  • #37   14. maj 2014 det kan jeg osse bedre lide.. løbegården er bedre, og rampen tager ikke gulvplads.

  • #39   14. maj 2014 Det sidste du har linket er kvaliteten så ringe, at du ligeså godt kan smide det ud ...

  • #41   14. maj 2014 Det ene er det sidste jeg har linket til og det andet er et hjemmelavet som min svigerfar har købt.
    Det er godt nok dårlig kvalitet det bur, men min kæreste har forstærket det lidt med noget ekstra træ og så må vi se hvor lang tid det holder.
    Der kommer også plexiglas på noget af det så det kan måske også hjælpe lidt på stabiliteten.
    Løbegården er også kommet på plads, så nu mangler jeg bare lidt indretning og så er det klar til kaninerne på lørdag smiley


  • #42   14. maj 2014 Personligt ville jeg ikke have en kanin i det bur. Efter min mening er det slet ikke højt nok, og bundarealet er heller ikke voldsomt stort. Derudover er kvaliteten elendig. Jeg ville frygte løse hunde eller ræve, som kunne komme ind og gøre skade på kaninen.
    Jeg fik engang foræret sådan et bur er nogle bekendte, men det blev kørt direkte på lossepladsen, for det var altså slet ikke sikkert nok efter min mening.


  • #44   14. maj 2014 Jeg har selv haft det og kasserede det fordi det ikke var højt nok efter min mening, samt de andre grunde, jeg har skrevet i mit indlæg. Det er omkring 70 cm fra bund til tag, så at der er 2 "etager" på 70 cm er altså ikke noget jeg er fan af. Og en kanin med stritører kan da slet ikke have ørerne oppe smiley

  • #46   14. maj 2014 Nej, den nederste etage er ikke særlig høj, men den bruges egentlig også bare for at de kan komme ud i løbegården. ( det nederste hegn på bagsiden er ikke sat på).
    Der er massere af plads til at de kan rejse sig i løbegården. Desuden er det en dværgvædder og en løvehoved, så det er ikke kæmpe kaniner der er tale om.


Kommentér på:
Er buret stort nok til 2?

Annonce