{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Maise S
Maise S
Tilmeldt:
5. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Muligvis syg rotte?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg har har en lille hunrotte på ca. 7-8 uger (er i tvivl om alderen) hun har ikke synligt taget på de 3 uger jeg har haft hende og hun virker meget lille og tynd. Ligger billed ind smiley
Hun er begynd de sidste par dage at tisse stor mængder, hun er begyndt ikke at kunne holde sig udenfor buret, hun har en enkelt gang urineret få dråber blod.
Hun er fint aktiv, spiser og drikker som normalt.

Jeg er meget bekymret, kan der være noget galt med hende og kan jeg selv gøre noget (udover at tage hende til dyrlægen).

Hilsen Maise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis syg rotte??
  • #1   5. maj 2014 Det er normalt at rotter urinerer uden for buret, det er sådan de afsætter deres dufte - de tisser også tit på hinanden for at symbolisere, at de er en del af flokken (vi bliver tit tisset på her hjemme)

    Er hun købt hos avler eller dyrhandel? Hvis hun er købt hos en dyrhandel, vil det ikke overraske mig, at hun har været under 5 uger da hun blev solgt, og hun er undervægtig. Dog er nogen rotter bare små i det.

    - Ud over det, så har hun vel også en burkammerat, ikke? smiley


  • #4   5. maj 2014 1. ikke hold en rotte i halen, den er en forlængelse af dens rygrad

    2. Rotter vokser forskelligt

    3. Blod i urinen er ikke godt, kontakt en dyrlæge


  • Maise S
    Maise S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   5. maj 2014 Hun har ikke nogen burkammerat lige nu. Burkammeratten er på vej smiley

    Hun er fra en avler, som primært avler foderrotter.

    Hun har før dryppet lidt urin udenfor buret, men aldrig så meget som hun tisser nu.

    Havde også tænkt mig at tage hende til dyrlægen, ville bare høre hvor meget det hastede og der var noget jeg kunne gøre i mellem tiden.


  • #6   5. maj 2014 Det er svært at sige, det kan være alm. markering, men der kan også være problemer med blæren, især hvis den har gået på træspåner

  • #7   5. maj 2014 Som Beltane skriver, kan det være der er problemer hvis hun f.eks har gået på bundstrøelse lavet af fyrretræ (spåner, savsmuld osv), da rotter ikke kan tåle dette.

    Jeg ville tage til dyrlægen hurtigst muligt bare for at være sikker.


  • Maise S
    Maise S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   5. maj 2014 Jeg ved ikke hvad hun har gået på hos avler. Hos mig har hun gået på carefresh og håndklæde.
    Tager hende til dyrlægen i morgen.


  • #9   5. maj 2014 De fleste foder avlere bruger træspåner

Kommentér på:
Muligvis syg rotte??

Annonce