{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

er min lejelighed for lille og SKAl jeg have 2? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri. Kan i hjælpe mig? Jeg skal til at anskaffe en kanin jog jeg har siddet og læst og læst og læst igen. Jeg bor i en "lille" lejeelighed på omkring 45 kvardrat meter. Jeg har tænkt mig at bygge en "station" til den som den kan sove i på ca 2 meter i dybten og 3 meter i breden. og så kan den gå frit i min lejelighed. Men er min lejelighed for lille til sådanne en fin lille ninus. En blanding af en Hermeliner/løvehoved dværg. Samt jeg bliver ved med at læse at man SKAL helt have 2....

P.S jeg køber ham hos en dyrehandler.... Er det ok? Har bare hørt så meget om at det ikke er godt at købe hos en dyrehandler....

På forhånd MANGE tak *S*

MVH Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er min lejelighed for lille og SKAl jeg have 2?
  • #1   24. apr 2014 Du behøves kun at have en smiley Kaniner er Koloni dyr, og behøver ingen selskab.
    Jeg synes at det lyder som et godt hjem for en, specielt nu hvor du snakker om ast vælge en af lille race! smiley
    Men ang det med dyrehandler vil jeg anbefale dig at købe hos en avler. Hos en dyrhandler kan du risikere at få det forkerte køn dyr med hjem (selvom de lover det modsatte), få gravide dyr med hjem, eller dyr der er syge og skadede smiley


  • #2   24. apr 2014 er du sikker på at du ikke roder det sammen med nogen af de andre gnaverarter... som f.ex. marsvin og rotter, som ikke bør holdes alene.

    Husk at sikre din lejlighed mth ledninger osv.
    Du skal nok osse være obs på at det godt kan have en ret stor effekt på dit indskud, når du engang skal flytte. En af mine gamle veninder havde fritgående kanin... og den sled altså ret voldsomt på hendes lejlighed. Der blev gnavet i ´f.ex. paneler, hvor størstedelen skulle udskiftes.


  • #3   24. apr 2014 ok super. *S* Mange tak for svarene og de bliver taget til overvejelserne. *S*

  • #5   24. apr 2014 Den er ikke for lille, men snak lige med udlejer om det er iorden du har en fritgående kanin

  • #6   24. apr 2014 lad nu være med at købe i en dyrehandel du aner ikke hvad du ender med at stå med, find i stedet en ordenlig opdrætter der ved hvad han/hun laver, og ja der findes også opdrættere der laver blandinger, og i teorien behøver du ikke en så kæmpe station til ninus når den skal gå fri til hverdag, så kan du faktisk nøjes med et bur på 100-120 langt (120 x 59 x 50 ) fx http://dyrenesnetsalg.dk/kanin-marsvinebure-235/kaninbur-marsvinebur-120-x-59-x-50-cm-p6429

    og om dyret er fritgående eller i bur er ligegyldig, vi fik og vide vi måtte ha burdyr, en ilder er et burdyr og de gik frit, det kan de ikke komme og sige bagefter,


  • #7   24. apr 2014 Det kommer også an på dyrehandleren..

    Min er købt i en dyrehandler, men den gik hos dens mor indtil den var 8 uger, og kom først i dyrehandleren der.. Der er de delt op i køn..

    En af arbejderne opdrætter selv kaninerne


  • #8   24. apr 2014 Jeg syntes at du skal tage forbi et dyrlægetjek hvis du vælger en kanin fra en dyrehandel smiley Bare et godt råd smiley

  • #9   24. apr 2014 Jeg har en fritgående kanin, og jeg bor i en lejlighed på 40 kvm. smiley

    - jeg ville dog holde mig fra dyrehandlere og finde en avler i stedet.


  • #10   24. apr 2014 Kort svar på dine spørgsmål.
    Du bør kun have en kanin og køb ikke fra en dyrehandler men fra en avler eller fra et hjem hvor du kan se både mor og far. Så er du sikker på at den ikke pludselig bliver 4 kg stor!


  • #12   25. apr 2014 Jeg ville ikke holde mere end én fritgående kanin i en lejlighed af den størrelse.

  • #14   25. apr 2014 Nu er det vist de færreste kaniner der har adgang til alle kvm i en lejlighed døgnet rundt. De fleste jeg kender til har kun adgang til et enkelt rum f.eks. når man ikke er hjemme eller om natten og lignende.
    F.eks. er min lejlighed på 40 kvm. men min kanin har ikke dagligt adgang til andet end stuen når jeg ikke er hjemme samt om natten, og så er vi pludselig nede på under 20 kvm.
    I en lille lejlighed kan det i øvrigt være svært at skabe plads til at flere kaniner kan have hvert deres område, hvilket jeg kan forestille mig, er nødvendigt - jeg går ud fra det er naturligt at have flere møbler i en lejlighed på 45 kvm. end i en voliere på 45 kvm.....


  • #15   25. apr 2014 En lejlighed af den str. og at holde mere end en kanin vil være hul i hovedet, hvis du spørger mig!


  • #17   25. apr 2014 Man kan ikke gå udfra de kan sammen.. Slet ikke når de bliver kønsmodne

  • #18   25. apr 2014 Jeg mener så ikke at 10 kvm. er "en hel del plads til to kaniner", men det er min holdning ud fra mit kendskab til kaniner.

Kommentér på:
er min lejelighed for lille og SKAl jeg have 2?

Annonce