{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Maya H
Maya H
Tilmeldt:
22. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til chinchillabur! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Mig og min kæreste kunne virkelig godt tænke os, at få 2 chinchillaer, men vi skal selvfølgelig lige have styr på buret først smiley

Vi kunne rigtig godt tænke os at lave det selv.
Vi har tænkt på at lave dette skab om til et bur( Bredde= 82 cm, dybde= 50,5 cm og højde 175 cm ), men der er nogle små ting som vi tænker måske vil være et problem:

1. Er skabet dybt nok?
2. Vil hængslerne til lågerne inde i skabet være et problem?
3. Der sidder noget plastik inde i skabet som vist holder skabet sammen, hvad med det?

Hvis det er en dårlig ide at lave det skab vi har om til et bur, har i så nogle gode råd til hvordan man bygger sit eget helt fra bunden?

Vi håber at få nogle gode svar! smiley


Kommentarer på:  Hjælp til chinchillabur!
  • Maya H
    Maya H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   22. apr 2014 Plastikken

    profilbillede
  • Maya H
    Maya H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   22. apr 2014 Selve skabet

    profilbillede
  • #3   22. apr 2014 Jeg følger, for jeg har nemlig samme idé selv smiley og skabet vi har, ligner meget smiley

  • #4   22. apr 2014 Det er vist et Ikea skab smiley Det er i hvert fald en ret karaktaristisk måde bagpladen er samlet på smiley

    I skal være bevidste om, at bagpladen ikke kan holde noget som helst. Det kan gøre det besværligt at sætte hylder o.l. op.
    Ud over det, tror jeg fint det kunne bruges. Dybden er sådan lige på grænsen. Jeg plejer at sige at de skal være 50-60 cm dybe. Hvis det er et højt bur, kan meget over 60 cm hurtigt blive møg hamrende besværligt, i forhold til at få dyr ind og ud, og rengøring.
    Under 50 cm (indvendige mål), begynder at blive lige snævert nok.

    Jeg vil ikke umiddelbart tro at hængslerne på indersiden er et problem. Man skal bare holde øje med, at der ikke kommer en pote i klemme når man åbner og lukker.

    Og så er der lige den med højden. Der skal nok plader i 2 steder, for at dele buret, så dyrene ikke kan falde hele vejen smiley Der kan også vise sig at være et problem, at det er så højt, og der kun er 2 låger, for det er meget åbent område man skal holde øje med smiley

    Vores største bur måler 188 cm fra gulv til loft. De nederste 6 cm er hjul - det gør alt meget nemmere når der kan rykkes rundt på buret. Så er der ca. 42 cm for neden, der går til skabsplads, og så er resten bur, med 2 låger. Jeg har prøvet at dyr er stukket af fra mig, ved at kravle ud for oven, og ende med at sidde oppe oven på buret.

    Overvej evt. om I vil dele det, så I ikke bruger den fulde højde. Det er rart at man ikke skal helt ned og kravle på gulvet, hver gang man skifter bur, også selvom man skulle finde på at lave en kasse man kan hive ud.

    Det er hvad jeg sådan lige har af tanker smiley


Kommentér på:
Hjælp til chinchillabur!

Annonce