{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Talgknude healer ikke! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Her for over et år siden opdagede jeg en talgknude på mit han marsvin, han blev tjekket hos dyrlægen og de sagde den var godartet. Efter nogle måneder blev den større og begyndte at irritere ham, jeg tog endnu en gang til dyrlægen og de sagde de ikke ville fjerne den fordi den bare ville komme igen, de sagde jeg selv kunne gøre det. Jeg kontakter så min mors veninde som er sygeplejeske og tidligere meget stor opdrætter, da hun havde sagt at hun selv plejede at fjerne talgknuder på hendes marsvin, så vi valgte at mit marsvin skulle få den fjernet hos hende i sterilt rum med en steril kanyle, det hele gik godt og hun fik det meste ud. Efter nogle uger begynder min han at klø i det og får åbnet såret mere op efter kanylen, vi tog ham derfor til dyrlæge fordi det jo var stort og ikke rigtigt ville heale, dyrlægen sagde at det var blevet gjordt meget flot og fint og det nok skulle heale ordentligt. Efterfølgende har jeg været til dyrlæge med ham 4 gange på det år hvor såret ikke vil heale, og hver gang siger de at det ser fint ud og de ikke vil gøre noget, men det sker virkelig slemt ud og er bare sådan et hul med snask i, som jeg skal fjerne hele tiden!? Hvad skal jeg gøre når dyrlægerne ikke vil hjælpe ham og siger at det nok skal heale efter et år?! Nogle råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Talgknude healer ikke!
  • #2   16. apr 2014 Det er jo det der er problemet har været hos 3 forskellige s;

  • #3   17. apr 2014 den kan ikke lukke hvis der bliver ved med at produceres talg indefra. sålænge der ikke er betændelse i det generer det ikke dyret. Og det er jo nok det dyrlægerne ser på: er det her til gene for dyret eller KUN for ejer...? man opererer ikke et dyr hvis ikke det får glæde af det selv.

  • #5   17. apr 2014 At en kanin indlægges omgående grundet en tangknude begriber jeg ikke. Det er på ingen måde akut, så det synes jeg er en smule overilet.

    Jeg havde et marsvin som levede med en talgknude til han gik bort. Den var der hul på og blev tømt af og til, men fjernet blev den ikke, for den generede ham ikke.


  • #6   17. apr 2014 jeg har fjernet sådan nogle flere gange selv ved mine marsvin. Lokalbedøvet huden og skåret dem op (under ½ cm så de ikke behøvede sting bagefter) og presset skidtet ud. Nogle gange får man ikke selve det talgproducerende væv med og så bliver de ved at danne snask, men når der først ER hul så kan det jo komme ud og så er det ikke et problem for dyret mere...

  • #7   18. apr 2014 Grunden til jeg fjernede den var fordi den var blevet så stor, at hans hud var helt rød og tør på knuden, var bange for huden ville revne:( og nogle gange er der sådan en gul prop nede i ståret og når min mor og jeg prøver at få det ud, kommer der det der snask ud. Hende som fjernede den sagde hun fik 3-4 "poser" med det der ud.

Kommentér på:
Talgknude healer ikke!

Annonce