{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Øre-rens? uden hø? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Mine to dejlige marsvin har det tit med at klø sig i ørene og jeg tit skal rense dem pga snavs. De har været til dyrlæge og hun sagde jeg bare skulle rense og smører med vaseline.
Jeg har nu fundet den her på zooplus
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/smaadyr_pleje/oejenpleje_oerepleje/187056 og jeg tænkte på om i har erfaring med det produkt eller om i syntes det ikke egner sig til marsvin smiley

Også hvor lang tid må marsvin gå uden hø? jeg har købt sådan nogle små præsset hø klumper og nogle fibreholde stave.
Der var desværre gået dyr i mit hø og jeg skal omkring kbh for at købe hø, nægter at købe de der præsset hø fra maxizoo, fordi det tog livet af min 2 åring pige smiley - Jeg skal til kbh i weekenden og vil købe hø der, men er det nok med de der presset hø kugler og fibre stænger? self får de græs hver dag smiley
Håber i giver svar smiley


Kommentarer på:  Øre-rens? uden hø?
  • #1   5. apr 2014 ørepleje midlet er fint til at rengøre men grundet til at hun anbefaler vaseline er at nogle mener at det går ind og kvæler øremiderne,
    ang hø bør de ikke gå særlig længe med mindre der erstattes af friskt græs eller meget grønt halm


  • #3   6. apr 2014 Det er jo det hø fra maxizoo jeg nægter at købe fordi det tog livet af min ene marsvin s; og de vil få hø igen på søndag men de får jo de der hø kugler og fibre stave imens :)?

  • #4   6. apr 2014 Du mener søndag i næste weekend?
    Hvis ja, så er det IMHO alt alt for længe at lade marsvin gå uden hø.
    Hø skal/bør være deres primære foder.


  • #5   6. apr 2014 Ja det er 7 dage, men jeg nægter virkelig at købe det præsset hø fra maxizoo, det kostede mig mit marsvin! Men som jeg skrev har jeg købt nogle kø kugler ( 90% lucerne, 10% gulerodsflager og 27% råfibre) og fiber stave med vitaminer ( 6,6% råfibre) til dem som de får hver dag

  • #6   6. apr 2014 Hvis du ikke vil købe i Maxi zoo, må du finde et andet sted.

    De skal have hø, rigtig hø smiley


  • #7   6. apr 2014 Som Sweet Leaf er inde på så skal marsvin have hø hele tiden, og det skal være deres primære foder kilde.

    Hvis ikke du vil købe foder i maxi zoo jamen så må du bide det i sure æble og se efter og få hentet noget et andet sted. Det skal jo ikke gå ud over dyrene at du er løbet tør for hø.

    Hø kugler eller andet kan ikke opveje for rigtigt hø, det kan måske gå et døgns tid eller lign. men så hellere ikke mere.

    Så det er bare og se efter at komme afsted.


  • #8   7. apr 2014 Det kan da ikke være rigtigt at du skal helt til københavnstrup for at finde en dyrehandel eller en foderstofforretning eller en landmand?
    Og om det så skal være netto-hø, så er det stadig bedre end intet hø.


  • #9   7. apr 2014 Jeg vil ikke mene at netto-hø er bedre end ingenting når det dræber mine marsvin?
    Og ja ved godt det lyder mærkeligt, men for mig er det vigtigt at have den rigtige hø, uanset hvor langt jeg skal rejse, også fordi mine forældre ikke kan tåle hø og jeg selv er støv allergier. Men jeg bliver vist nød til tage til kbh i morgen også må jeg købe noget hø der.


  • #10   7. apr 2014 Nu er det jo ikke fordi du har været uheldig med hø 1 sted at så er det sådan med alt købe hø. Så skulle det jo også være sådan hvis du får en dårlig balle fra en landmand så er alt landmands hø farligt....

    Men det er fint nok du ikke vil det. Men så må du jo bare se efter og komme afsted. Som jeg skrev så er det jo ikke dyrenes skyld du er gået tør, og de skal jo så ikke mangle fordi du ikke vil købe i en butik og/eller ikke lige kan få lettet rumpen smiley Så må man bare afsted.


  • #11   7. apr 2014 Jeg kan stadig ikke greje hvorfor du skal helt til København for at købe hø?
    Det er da langt nemmere at få godt hø, når man tager væk fra København.


  • hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #12   10. apr 2014 Kender du ikke en med bil , som kan finde en gård og købe noget ordentlig hø ?

  • #13   16. apr 2014 De har fået hø hentede det i tirsdags, og fordi jeg skal have hø fra alt andet end maxizoo og der findes ikke rigtigt andre her nede på falser (er lige åbnet en her for lidt tid siden som jeg ikke vidste) og ja alt hø fra maxizoo er dårligt (det presset) og vores maxizoo har ikke det der hø i poser. Der er så meget støv i deres hø så det burde ikke være egnet til dyr! Derfor er jeg meget skeptisk omkring al deres hø! Mistede mit første marsvin, hun led meget voldsomt pga det og ønsker jeg selvfølgelig ikke skal ske igen smiley og grunden til det skal være omkring Kbh er fordi min kæreste bor derinde og der har de det der hø i poser. Samtidig er jeg støv allergiker, så derfor vil jeg heller ikke have presset hø

  • #15   16. apr 2014 Bruger også hø fra maxi zoo, og ingen problemer her smiley

  • #16   16. apr 2014 Mine to herhjemme (børn til hende som døde) skete der heller ikke noget med, men jeg mener ikke at det er en risiko jeg har lyst til at tage igen..

    Hvis i spiste noget som i blev ekstremt syge over, men andre ikke gjorde det, ville i jo nok heller ikke spise det igen? forstå mig ret bare fordi i har det godt med det presset hø, behøver jeg ikke have det godt med det, jeg er af den opfattelse at presset hø ikke er sundt for hverken mig eller mine mutter, og jeg er bestemt ikke glad ved tanken om at mine to små mutter skulle igennem det samme som min dejlige pige var igennem.


  • #17   16. apr 2014 Hvordan ved du egentlig at det lige var høet der gjorde den syg?

  • #18   16. apr 2014 Fordi jeg lige havde skiftet til det hø og hun fik luftvejs infektion pga støv. Dyrlægen kunne ikke se hvordan hun ellers var blevet så syg.

  • #20   17. apr 2014 Jeg ved godt at man er glad for roer dernedeaf, men jeg tror ganske enkelt ikke på at der ikke findes en bonde eller to dernede der laver hø - eller at nærmeste foderstof ligger i storkøbenhavn.
    Desuden er meget af det 'hø i poser' ikke nødvendigvis hø, men frøgræs.

    Har du overhovedet prøvet at undersøge bønder/foderstof?
    Det virker på mig som om din hø-verden er indskrænket til enten maxi zoo eller København, og det er ærligt talt for dumt.


Kommentér på:
Øre-rens? uden hø?

Annonce