{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Hamster amputere selv sin fod ... {{forumTopicSubject}}

Ja, det lyder nok vildt - men det er det også!

For to dage siden om aftenen fandt jeg min hamster. Han var kommet i klemme i lågen, og det var skåret helt ind til benet.... smiley Næste dag kom han så til dyrlæge, som sagde at vi enten kunne aflive nu eller også kunne han komme 3 dage på antibiotika. Huden hele vejen rundt var ødelagt, så dyrlægen hældte mest til aflivning. Amputering er jo ikke muligt ved så lille et dyr. Eller, det er det men det er MEGET farligt.

Vi gav Nemo 3 dage. I dag så vi at der ingen følelse var tilbage i foden og at det var begyndt at blive tørt og dødt. Vi tog den tunge beslutning at aflive ham. Han skulle have været til dyrlægen i morgen og blive aflivet.
Her på eftermiddagen opdager vi at han har bidt det meste af sener og knogle af... Nu hænger foden kun i et tyndt stykke sene (tror jeg det er). Han har altså amputeret sin egen fod.

Vi aner ikke om det er godt, og om han nu har mulighed for at leve videre for nu kan der jo ikke gå koldbrand i længere fordi det er dødt og snart falder af.
Er der andre der har haft oplevelser med hamstere eller andre dyr som selv amputere deres fod eller andet legeme og som levede videre?
Vi vil ringe til dyrlægen i morgen og høre os ad, men han fungerer super fint og leger akrobat i tremmerne i loftet på hans bur, og han kan komme rundt i hans rør, han spiser og drikker og sover som almindeligt. Han virker fuldstændig upåvirket!
Han får fortsat den antibiotika som vi har fået til ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster amputere selv sin fod ...
  • #1   26. mar 2014 Lyder voldsomt.
    Jeg har dog aldrig oplevet det før, men jeg kan da godt tænke mig til at han jo har været irriteret, af det der stykke kød (ben) der skulle følge efter ham. o.O
    Men jeg vil nok lige spørger dyrelægen.
    smiley

    HÅBER DET BEDSTE FOR BÅDE HAM OG DIG!!


  • #2   26. mar 2014 Maja: Tusind tak! smiley

    Jeg tænker at han bare gør det han ville gøre i naturen. Han kan mærke det er dødt og det er jo en belastning for ham hvis han skal løbe fra rovdyr så han bider det af.. Men det er voldsomt... Krydser fingre for at dyrlægen siger god for at han gerne må leve videre smiley


  • #3   26. mar 2014 Vores afdøde rotte Baby blev bidt i halen af vores gambianske kæmperotte, spidsen af halen hang i en tynd 'snor' og næste morgen havde hun bidt den af..
    Såret var rigtig fin og de andre rotter hjalp med at vaske den og hun havde kun lidt problemer med balancen smiley


  • #4   26. mar 2014 Nemo er nu blevet aflivet. < 3

    Det var for smertefuldt for ham, at gå rundt når der var åben til knoglen. (selvfølgelig, jeg havde bare ikke tænkt på det) Vi nåede min dyrlæge inden han lukkede og så kom vi derud. Han fik bedøvelse og fik lov til at falde i søvn i mine hænder < 3


  • #5   26. mar 2014 smiley
    Det er jeg ked af, men det er da den bedste måde for ham og den gode måde for dig at holde ham, så fik han sig en god start på det nye liv jeg er sikker på han venter på dig der oppe, og han nu har fåret fred det var jo det bedste smiley <3

    RIP. til den søde Nemo! smiley :'(


  • #6   26. mar 2014 havde et marsvin der fik skåret en tå næsten igennem af en anden han, den visnede og faldt af i løbet af 14 dage. Jeg gav ham smertestillende de første par dage og holdt øje med infektion, men der kom ingen..

Kommentér på:
Hamster amputere selv sin fod ...

Annonce