{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Kræsenhed+Mærkelige anfald(deguer) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har 2 friske degu fyre, det er de første deguer jeg har haft.

F Ø R S T:

De er begge kræsne mht. foderet, den ene mere end den anden. Jeg fodre dem med VITA special til deguer(pellets), hvilket de godt kan spise når de er sultne. De har desuden altid en kugle hø og en saltsten hængende. Men de spiser det kun, hvis de ikke har andet.

De eneste godbidder det lykkes mig at få i dem begge to, er nødder, havergryn, frø og bær. Når det er til at finde friske mælkebøtter og fuglegræs(tror jeg det hedder), så kan de også spise det. Men så stopper foderfesten også!

Har i dag forsøgt mig med en lille gulerod, som den ene har gnavet stykker...om den har spist af den eller bare bidt den i stykker som et paprør, ved jeg ikke.

Så spørgsmål lyder: Kan man gøre noget for at gøre dem mindre kræsne, og ha I idéer til nogle sunde snacks, gerne som også kræver noget arbejde med tænderne?

A N D E N T I N G

En anden ting handler om den ene af mine små fyre. Jeg har oplevet 3-4 gange at Thor får en slags anfald. Det ligner en slags lammelse eller krampetilstand i en del af kroppen, så han nærmest slæber sig meget fladt afsted. Når han sidder på hylden og det sker, så søger han ned i bunden af buret og der falder han som regel ned. I bunden af buret søger han så hen til reden. Han piver ikke og han kan sagtens spise(i hvert fald havergryn), men det er tydeligt han er utilpas og så er han desuden rimelig kold. Så går der 5-10 minutter og så er han frisk og frejdig igen.

Det bekymrer mig selvfølgelig, så jeg håber nogen måske har en idé om hvad det kan være smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kræsenhed+Mærkelige anfald(deguer)

Annonce