{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Mus og eppilepsi {{forumTopicSubject}}

Tænkte lidt på noget, efter at have observeret den ene af mine mus i nogle uger.
Er det muligt at mus kan have eppilepsi (staves)?
Hun får nemlig nogle anfald, som er dybt bekymrende, hun 'hopper/springer', spjætter underligt og så falder hun om og ligger i to sekunder næsten død og så kravler hun lige så stille videre som om intet er sket.
Men det er kun her de sidste to uger det er sket og hendes adfærd har overhovedet ikke ændret sig. hun er lige så nysgerrig og kælen som hun plejer.
ved ikke helt hvad jeg kan gøre ved det (eller om der er noget).
To af de andre mus jeg har bliver urolige når det sker, hvor den tredje nærmest virker ligeglad, ved ikke om det kan skabe stress i buret eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus og eppilepsi
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #1   10. feb 2014 Det kan den godt have.

    Jeg ved ikke om du avler, men hvis du gør, så bør du ikke avle på hende - epilepsi kan være arveligt hos dyr. smiley (har jeg hørt! plus, det må ikke være rart at have unger, og så lige f et anfald, hvilket er MEGA hårdt - sagt af en epileptikker. Man bruger alle musklerne i kroppen på de få sekunder et anfald tager)


  • #2   10. feb 2014 Avler ikke længere da jeg ikke har pladsen smiley
    Hun har heller aldrig været planlagt til avl, da hun var meget skravlet som lille. Hun har altid været spinkel og er det stadig, så avlsmateriale bliver hun aldrig til, hun er kun til kæl smiley
    Er der noget jeg kan gøre for at mindske hendes anfald? Evt sætte hende i karantæne (alenebur) så hun kan slappe af eller?


Kommentér på:
Mus og eppilepsi

Annonce