{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Sælge halvblind kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! smiley

Jeg står i den situation at jeg skal til at skære ned på mit kaninhold, da der skal nye til. Derved har jeg en lille hermelin pige fra sidste år som egentligt skulle bruges i avlen, men da hun er gået hen og er blevet blind på det ene øje vil jeg helst ikke bruge hende i avlen. (Øjet er blevet godkendt at en dyrlæge og hun har ikke yderligere fejl)

Mit spørgsmål er nu om man kan tillade sig at sælge/give en kanin væk som er halvblind? Hun fejler intet udover det. Spiser og drikker godt og hun elsker at undersøge ting som alle andre kaniner.
Aflivning har også været på tale her hjemme, men det der med at aflive et "raskt" dyr, går jeg ikke så meget ind for.

Hvad ville i gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge halvblind kanin?
  • #2   9. feb 2014 Hvis den fungere godt og du gør det tydeligt i annoncen at hun er halvblind.. Så ser jeg altså intet problem smiley

    Men det er klart at evetuelle ejer skal være 100% informeret omkring det og at man er villig til at tage hensyn ift kaninen.


  • #3   9. feb 2014 Det kan man sagtens smiley
    Der er sikkert massere der gerne vil tage sig af en kan med et handicap, så længe det ikke gør ondt eller noget smiley
    Som de andre skriver, husk at informerer 100% om det smiley


  • #4   9. feb 2014 Jeg faldt straks over at du skærer ned for at få plads til nye. Må jeg spørge hvorfor du skal have en udskiftning?

  • #5   9. feb 2014 Lulle / Sønderhop
    Vel til videre avl tror jeg smiley
    Så det ikke bliver indavl, og så hun ikke avler på en halvblind kanin smiley


  • #6   9. feb 2014 Lulle: jeg vil gerne fokusere mest på farverne BEW og ZAW. Derfor sælger jeg ud af de kaniner som ikke har disse farver. Derudover har jeg et par hunkaniner som er ved at nå/ har nået 4 års alderen og derfor skal på "pension" et sted hvor de ikke bliver brugt til avl smiley håber det var svar nok på spørgsmålet.

    Tak for svarene til jer andre! Vil forsøge at sætte hende til salg og huske at understrege at hun er halvblind smiley


  • Ann B
    Ann B Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
    #7   10. feb 2014 Selvfølgelig ok, købte selv en dejlig Jackpot med dette lille handicap. Hos ham er det medfødt og han har ingen gener , smerter eller noget, checket hos dyrlægen flere gange. Kh fra An.

  • #8   10. feb 2014 Jeg har også en skøn BEW pige, der som 1års pådragede sig en øjenskade der har gjort hende blind og med et ret rydeligt " ar " på øjet.
    Hun skal også sælges nu her, og jeg sælger hende på lige fod med alle de andre.. Dog med et afslag i prisen, da hun ikke mere kan udstilles.


  • #9   10. feb 2014 For kanins skyld synes jeg du skal afliv den. Kaniner er et bytte dyr, og når de mister evnen til at se og bevæge sig øges stress nivoet i dyret. Så selv om den kun er halv blind vil dens stress nivo være øget, og personligt synes jeg ikke det er okay at lade dyr med kendte skavanker leve, og slet ikke sælges videre.

  • #10   10. feb 2014 Det må veæ afgøres ude fra det enkelte dyr om det skal aflives eller ej.
    Selvom dyr er byttedyr, kan de jo lærer at leve med at kapere skavanker, så de ikke er mere stressede end alle andre dyr.

    TO:
    Jeg synes også fint du kan sælge videre, bare ikke til fuld pris, og så længe der er oplyst om fejlen smiley
    Men du skal nok skrive "blind på det ene øje" frem for "halvblind" smiley Sidstnævnet giver et indtryk af at det er begge øjne den er gal med.


  • #11   10. feb 2014 Jeg synes at så længe dyret trives kan man sagtens forsvare at holde dyret i live, og sælge. Selvfølgelig skal køber vide det, men ellers kan jeg ikke se et problem med det smiley

Kommentér på:
Sælge halvblind kanin?

Annonce