{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Hvilket bundmateriale skal jeg bruge? {{forumTopicSubject}}

Hej GG!

Jeg har i dag købt en hobby-kolonihave som jeg har i hensigt at istandsætte og gøre til en kanin-gård. Der har tidligere gået høns, så der er rum som er perfekt til at lave til kanin-løbegårde. De kan derfor både være ude og inde, da jeg vil lave udendørs-løbegård til dem, som de vil få adgang til via indendørs-løbegården smiley

Men jeg har bare et spørgsmål:
- Hvilket bundmateriale skal de gå på? Halm, spåner, andet?

Hvad vil I anbefale til en løbegård hvor der går flere kaniner sammen? (Selvfølgelig hunner og hanner separeret)

Det skal gerne passe med pris og hyppighed af udskiftning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bundmateriale skal jeg bruge?
  • #3   25. jan 2014 Jeg har selvfølgelig ikke i sinde at lade kaniner gå sammen som ikke kan sammen smiley
    Den "hønse-del" af huset som der plejede at gå høns i er delt op i tre rum, hvor det midterste er bredest. Det vil jeg dele op i to, til to løbe-gårde. Det bagerste rum vil være til de kaniner der vil være i bur. smiley
    Regner med at lave de udendørs løbegårde således at de ikke kan krave sig ud, men vil løbe på græs, måske lave et sand hjørne med en lille sand-vold. Indendørs er der cement gulv (støbt fundament). Ville bruge spåner, men strø sand så at det ville være nemmere at rive/skovle sammen/op. smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   25. jan 2014 Hvis kaninerne skal gå sammen bør de blive neutraliseret uanset køn, vil du ikke det, så lad dem gå hver for sig.

  • #5   25. jan 2014 Kaniner bør gå, hver for sig. Du kan ikke altid se om det fungerer. At kaniner tilsyneladende "kan sammen" er ikke ensbetydende med, at de har de ikke dominerer hinanden, og at den ene måske ikke trives og det er synd! (selvom du ikke umiddelbart kan se det)

  • #6   25. jan 2014 Okay, jeg kan godt høre at min plan måske ikke er så god. Jeg ville bare give dem plads at løbe og hoppe rundt på i stedet for et bur smiley
    Så må jeg jo finde ud at at lave bure i stedet for.


  • ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #7   25. jan 2014 Måske kan du sætte en plade op i midten af gården?

    Og til dit spørgsmål: Jeg bruger halm inde i hulen og ellers spåner:)


  • #8   26. jan 2014 Jeg brugere en kombi af spåner nederst , halm og hø på toppen,, mine spiser godt af både halm og hø og syntes spånerne giver en god absorbering af urin og andet vådt smiley

Kommentér på:
Hvilket bundmateriale skal jeg bruge?

Annonce