{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Anja H
Anja H
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Skinny marsvin {{forumTopicSubject}}

Hvorfor skider og pisser min lille nye skinny hun marsvin så meget.
Jeg har p.t 8 marsvin(3unger) 2 af dem er skinny marsvin på 2 år. jeg hentet for en uge siden. Hunnen har jeg måtte skifte bur på 2 gange. Alt er smurt ind i lort og pis. Nu har jeg skiftet fodre i dag til det mine andre marsvin altind har spist og de lugter aldrig. Har i nogle andre gode råd? Kan hun være syg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinny marsvin
  • #1   12. jan 2014 Skinnyer skider og pisser som regel mere end de alm. marsvin.
    Og ja hun kan da være syg? smiley

    Altså...

    - Det dummeste du akn gøre synes jeg er at skifte hendes foder SÅ hurtigt. Foderskift skal gå langsomt, hen over en uge eller to..:)


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   12. jan 2014 Jeg blander det nye og det gamle foder over den næste uge . Hun er ellers frisk snakker meget og er nysgerrig. Så egenlig har hun godt. Hendes gamle ejer siger hun normalt er lidt et svin. Hun stinker helt vildt og det er lige sim om at maden ryger lige igennem systemet. Den gamle ejer har skiftet mad for en måned siden og derefter har hun tabt sig lidt så derfor skifter jeg til andet foder.

  • #3   12. jan 2014 Har hun normal mage eller er det tyndt?

  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   12. jan 2014 Det er lidt blødt men ikke så det hænger sammen..... Det er helt sindssygt, dr kommer små pøller ud af hende hele tiden. Jeg har stået og kigget på hende i buret og det er hver minut der kommer noget. ??

  • #5   12. jan 2014 Det er ganske normalt at skinnyer spiser en del mere og dermed pøller mere da de skal spise mere for at holde varmen.

    Hvad fodre du med? Og hvor varmt er der der hvor skinnyerne står ? Og hvor gammel er den du lige har hentet?


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   12. jan 2014 Hun er 2 år og det foder hun havde med fra den gamle ejer er marsvin piller med c- vitamin i men det kan i en spand så jeg ved ikke hvad mærke. Jeg fodre med marsvin mad fra maxi zoo multifit hedder det. De står i stuen så det er ca 22 grader.

  • #7   12. jan 2014 Ok.

    Jeg tænker enten så skyldes det foder skiftet og at hun måske bedre kan li det du fodre med og derfor æder mere af det og så skal der jo mere ud.

    Eller også tænker jeg du nok bør få tjekket hende ved dyrlægen.

    Det er de eneste forslag jeg sådan lige har. Spiser hun godt med hø?


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   12. jan 2014 Er det ikke lidt voldsomt at alt er over skidt og pisset på 4 dage? Hannen vi fik sammen med hende skider meget mindre og han er næsten dobbelt så stor

  • #9   12. jan 2014 Jo det lyder lidt vildt.

    Men det er svært at forestille sig for mig helt præsis hvad du mener/hvor meget det er...


  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #10   12. jan 2014 Jeg vil lige være obs på høet og så jeg snakke med dyrlægen. Tusind tak

  • #11   12. jan 2014 så lidt

Kommentér på:
Skinny marsvin

Annonce