{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Pernille R
Pernille R
Tilmeldt:
7. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Marsvin - mad-mængde {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg skal lige høre eksperterne smiley

Jeg har 2 søde marsvine-piger på lige over 1 år .. De får hver morgen en skål (ca 1 dl.) med marsvinekugler (vitakraft, special, regular fra Maxizoo) - herudover grønt i form af (oftest) salat, agurk, broccoli el. persille. Denne skål er tømt henad aftenen, hvor jeg fylder lidt i igen, så de ikke går hele natten med en tom madskål.

De drikker også en flaske (250 ml) vand om dagen.

Synes bare det er en del mere end hvad de spiste for 3-6 mdr. siden?

Hvad synes I?

Ser frem til at høre fra Jer.
Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - mad-mængde
  • DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 218
    #1   7. jan 2014 Jeg synes at de drikker meget vand, og at de samtidig får meget vandholdigt grønt.

  • #2   7. jan 2014 Ud over det du skriver, har de vel også hø ad libitum ved siden af?

    Jeg ville skifte lidt ud i grøntet og give mere kål, gulerødder, rodfrugter mv. fordi det mætter mere end eks. salat, agurk og persille som hører til det man bør holde som godbidder.


  • #3   7. jan 2014 mine to marsvin for to store håndfulde hø hver dag, grønsager og ca. lidt under en dl. marvinemad smiley
    men husk at salat, agurk og persille måske mere er ligesom slik for marsvin... det er sådan noget der ikke er specielt godt for dem fordi at der ikke er nogle vetaminer og proteiner i smiley det skal man ikke give dem for tit, selvom de elsker det smiley


  • #4   7. jan 2014 To håndfulde hø var ikke meget om dagen..
    De skal gerne have hø til rådighed hele tiden, og to håndfulde ville i hvert fald ikke være nok for mine dyr..


  • Pernille R
    Pernille R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   8. jan 2014 Hej Igen,

    Jo .. og selvfølgelig hø - men skal nok være bedre til at de skal have det hver dag - eller i hvert fald "ad libitum" .. jeg prøver med gulerødder, broccoli og kål i stedet .. det mætter nok mere smiley

    Mht. vandet .. så tror jeg de står lidt varmt i mit køkken/alrum. Vi skal flytte om lidt - så bliver det lidt anderledes, så jeg afventer lige. De snakker, har fin pels og ser umiddelbart ud til at have det godt .. var bare lidt bekymret for om jeg gav dem for meget, så de endte med at bliver nogle små, tykke piger ..

    Pernille


  • #7   8. jan 2014 Det er klart at hvis de står varmt drikker de mere også selvom de får grønt. Derudover drikker nogle bare mere end andre. Men det skader aldrig at få dem tjekket.

    Angående hø, så er hø rigtig vigtig jeg har lige modtaget et dyr retur, og man kan tydeligt se i hendes størrelse at hun desværre ikke fik hø der hvor hun boede før.

    Hvis de har hø hele døgnet rundt så behøver du heller ikke bekymre dig om hvorvidt madskålen er tom om natten da de altid vil have høet at gumle på.

    Umidelbart er det ikke meget de spiser, så du kan sagten give dem mere, både af hø, grønt og tørfoder.

    De må gerne være nogle tunge piger, så længe de ikke er fede eller flommede. Jeg har et par hanner på 1300 -1500 gram, de er tunge ja, men er faste i huld så de er ikke fede.

    At marsvin er tunge er ikke nødvendigvis en skidt ting så længe de ikke er fede og flommet. smiley


  • #8   8. jan 2014 til dig der siger at det hø jeg giver dem er for lidt smiley : jeg har to marsvin- det ene er 1½ år og det anede er ca. 5 måneder smiley jeg har prøvet mig lidt frem for at se hvor meget de spiser, og hvis jeg giver dem mere får de slet ikke spist det smiley
    lige for tiden er de kommet lidt mere i løbegår end de plejer, der har de en kæmpe bunke hø hvor der også er nok til at de kan lege i den smiley


  • #9   8. jan 2014 Jeg siger skam ikke du giver dem for lidt hø - jeg undrer mig bare over de ikke spiser mere smiley

Kommentér på:
Marsvin - mad-mængde

Annonce