{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Hvilket strøelse ? (HAMSTER) {{forumTopicSubject}}

Hvilket strøelse bruger i til jeres hamstere ?

Jeg har hørt meget godt om Carefresh, men der er bare ikke særlig meget i sådan en pakke, så de koster forholdsvist meget, i forhold til hvad man får ud af det.

Er der andre gode strøelser, som fås i lidt større mængder ?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket strøelse ? (HAMSTER)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #1   12. dec 2013 Jeg bruger hamp strøelse. smiley

    Det fås i 14-15 kg.


  • #2   12. dec 2013 Hvor henne kan det købes ? smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #3   12. dec 2013 Det kommer an på hvor i landet man bor smiley
    Men det er som regel kun foderstoffer, der har dem, og ikke dyrehandlere - og hvis en almindelig dyrehandler som fx Maxi Zoo har det, så koster det 150 kr eller mere, og normal prisen er 100 kr.


  • #4   12. dec 2013 Jeg bruger som Simse hampstrøelse, det køber jeg i petworld til 100 kr. Det holder til ca 14 burskift.

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #5   12. dec 2013 100 kr i petworld?! Dét må jeg lige tjekke ud. smiley

  • #6   12. dec 2013 Simse: Ja, det er jo dejlig billigt smiley

  • #7   12. dec 2013 prisen på Carefresh og lignende er ganske rigtigt højere end på savsmuld.
    MEN til gengæld får du et strøelse, som kan holde i rigtigt længe, så du behøver slet ikke skifte bur så ofte og så er pengene hurtigt tjent ind igen smiley


  • #8   12. dec 2013 Christina: jeg skifter bur ca hver 3.-4. Uge med hampstrøelse. Da jeg brugte carefresh var det hver 2. Uge så lugtede det, og der var kun til 7 bur skift, for 200 kr.
    Det vil sige jeg får dobbelt op på bur skift, for den halve pris, + det holder mere end dobbelt så lang tid.


  • #9   12. dec 2013 Jeg har et 250 L akvarie til én hamster. Planen er at indrette buret således, at hamsteren får omkring 5-10 cm strøelse at grave og hygge sig i, så derfor bliver det pænt dyrt kun med carefresh.

    Så jeg havde tænkt at bruge noget lidt billigere strøelse som bundlag, hvorefter et fint lag carefresh oven på.


  • #10   12. dec 2013 Sådan ca som de har lavet på dette billede. (Dette akvarie er dog noget større end det jeg har).

    profilbillede
  • #11   13. dec 2013 Altså det er jo klart at man lige skal tjekke op på strøelsen en gang i ugen og fjerne det der er i tissehjørnet. (det formoder jeg at man skal med alle typer strøelse!) Med mindre man er så heldig at have en hamster der gør det i en krukke, så er det bare den der skal skiftes.

    Vi har hver vores smag med hvad der er godt til hamstere. Jeg bryder mig personligt ikke om hemp-strøelse. Jeg synes det er et rigtigt trist materiale for hamsterne at gå på og ikke inviterer til at grave på samme måde som boxo og Carefresh.


  • #12   13. dec 2013 Det billigste Carefresh fås på dyrenesnetsalg.dk
    Det billigste boxo fås i Kennel Maj i Holstebro


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #13   13. dec 2013 Synes du skal bruge hamp-strøelse så, evt. blande dét og boxo. smiley

    Jeg skifter ca. hver 3. måned, hos dem af mine, der kun tisser i sandbadet. Jo større buret er, jo længere går der mellem rengøring af burene.
    Sandbadet skifter jeg efter behov, men ca. 1 gang i ugen eller hver anden.

    Mine graver fint i hamp, kineseren laver endda gange i det. smiley


  • #14   13. dec 2013 Jeg bruger boxo til huset, hvor det bliver fyldt godt op, til guldhamsteren. Min dværg havde fire rum, så det rum hun sov i, blev fyldt med boxo, det nyder de. Men resten af buret er det hampstrøelse, det har jeg det bedst med.

  • #15   13. dec 2013 Har lige købt 20 L Carefresh, men Boxo kan jeg ikke finde nogen steder i Aalborg.

    Jeg har 1 uge tilbage i Danmark - denne gang. Jeg skal forbi, Århus, Silkebog, Hjørring og Hirtshals. Har i nogen idé om hvor jeg kan finde boxo til en rimelig pris ?

    Undskyld jeg spørger så meget, men har aldrig købt ting til hamstere i Danmark før, så jeg aner ikke hvad jeg skal søge på smiley


Kommentér på:
Hvilket strøelse ? (HAMSTER)

Annonce