{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.809 visninger | Oprettet:

Charlotte L
Charlotte L
Tilmeldt:
21. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Fransk vædder vs. Belgisk kæmpe {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg er ret tosset med de store kæmper, men jeg har ikke den store erfaring med nogle af dem. Jeg har haft en Fransk vædder han, som jeg måtte sælge pga nogle trælse omstændigheder smiley jeg savner min basse rigtig meget og tiden er mere rigtig til en kanin nu.
Nå men mit spørgsmål er så hvilke forskelle der er på de to racer. Nogle der har nogle erfaringer de vil dele. Det skal udelukkende være som kæle-hygge kanin smiley


Kommentarer på:  Fransk vædder vs. Belgisk kæmpe
  • #1   25. nov 2013 Jeg har en fransk vædder blanding, og hun er noget af det blideste. Hun er også meget forsigtig, og bliver let bange. Hun er samtidig også det største nussehoved smiley
    Håber det kunne bruges smiley


  • #2   25. nov 2013 jeg er 100% mest til franske væddere, fordi jeg syntes deres sind er bedre, men tænker man nok godt kan få belgiere der er af gode sind hvis man finder en ordenlig opdrætter, tror nemlig at de har været udsat for det samme som hermelinen, nemlig masse avl, hvos der ikke har været fokus på sindet, og det er der nemlig blevet fokus på hos hermelinen de sidste par år og der er kommet mange gode avlere som laver dyr af gode sind så mon ikke det er det samme med belgieren smiley

  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   25. nov 2013 Min franske vædder var den bedste kanin jeg nogensinde har haft. Han var som en lille hund, hoppede op når han skulle have godbidder og løb rundt med bamser, OG han stjal mine sko!
    Uanset race vil jeg købe fra en ordenlig opdrætter med stamtavle. Jge har kig på kanineriet i Rødovre og stald rindom smiley


  • #4   25. nov 2013 Stald Rindom er et rigtig godt sted smiley

  • #5   25. nov 2013 Vi ar også en FV, klart en af mine yndlingsracer.
    Han er virkelig kærlig og rar, altid glad og skal følge med i alt, og laver gerne en masse glædes hop smiley

    Ham vi har er fra Nielsenstald i Dronninglund - http://www.123hjemmeside.dk/Nielsenstald/


  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   25. nov 2013 Det kan godt være det ender med en fransk smiley de andre er bare så kææææmpe store og lækre smiley

  • #7   25. nov 2013 Hej Charlotte smiley

    Belgisk Kæmpe stammer fra Belgien og har været kendt siden 1825. Den er en blanding af flere racer, særligt kødkaniner, men også den belgiske hare.Belgisk Kæmpe er kendt for at være en rolig, afslappet kanin og dermed også meget blid og tolerant. Det er vigtigt at fodre dem korrekt, og de kan derfor være dyre i kost. Dens minimumvægt er 5 kg, men ligger oftest på over 7 kg.

    Den Franske Vædder har været kendt siden 1700-tallet og menes at være en blanding af vædder og Belgisk Kæmpe. Dens kendetegn er hængeørerne og derudover dens kraftige krop.Lige som den Belgiske Kæmpe er den Franske Vædder kendt for at være en rolig, afslappet kanin og dermed også meget blid og tolerant. En Fransk Vædder vejer over 5,5 kg.

    Kilde. Kaninhåndbogen


Kommentér på:
Fransk vædder vs. Belgisk kæmpe

Annonce