{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjenbetændelse
  • #1   22. nov 2013 Er det irriteret eller rigtig øjenbetændelse?
    Hvis det er irriteret, kan det være fordi den har fået noget i øjet, og så kan man lige så godt bruge lunkent vand (kog noget vand og lad det køle ned), eller saltvandsdråber fra apoteket. Der er en risiko for at irriterer øjet med partikler fra kamillete.

    Hvis det er reel øjenbetændelse, skal det tilses af en dyrlæge, og der skal antibiotika til, fordi det er en betændelsestilstand.


  • #2   22. nov 2013 Jeg synes I skal drikke kamilleteen i stedet for, og rense øjet med den slags saltvand, man osse bruger til kontaktlinser.
    Man kan købe en pakke med små pipetter saltvand på apoteket.

    Hvis betændelsen fortsætter, bliver mere tykt/gulligt og måske spreder sig til begge øjne, bør I søge dyrlægehjælp.

    - Men det er altså meget normalt med lidt øjenirritation hos kaninerne på denne tid, mange af vores dyr har haft det kortvarigt ifb fældning.

    Held og lykke med kaninen og 'øjen-skylningen' smiley


  • #3   23. nov 2013 Hvis det er gult og klistret, altså desideret øjenbetændelse - så skal den have øjensavle, men er det bare hvidt så kan I købe saltvandsdråber på apoteket og dryppe det to gange dagligt.

  • #4   23. nov 2013 Kamille te hjælper godt vis der ikke er for tykt et lag ..

    men vis det bliver være så tag den til dyrlæge


  • #5   23. nov 2013 SP. Hvis du skal give råd bør du lige tjekke op på tingene før du gør det.

    Kamille te kan skade øjet, og må derfor ikke puttes direkte i øjet.


  • #6   23. nov 2013 Nej mem i vien .. og det skal self ikke være varm .. Men det er lige meget nu smiley

  • #7   23. nov 2013 Nej det er ikke lige meget, og jeg siger ikke at det er varmen der skader. Det er de små partikler der er i, der kan ridse øjet.

  • #8   23. nov 2013 Så lærte jeg noget nyt nu :)..

  • #9   27. nov 2013 Hej. Ser øjnene bedre ud nu er efter nogle dage ?
    Man skal, som Simse og Nøvling siger, ikke bade øjnene i kamillete. Det er en gammel skrøne, som kan gøre det værre. Selvom det er sådan man altid har gjort.
    Jeg var til en udstilling hoptræning at kigge (for første gang) forrige år og havde en kanin med, hvor øjenproblemer kom op at vende, og jeg kom i snak med nogle avlere.
    Alle andre end mig vidste åbenbart, at det var helt forkert at begynde at bruge kamile-te eller andet naturmedicin ved øjenbetændelse. Stitch blev helt overvældet, da den skulle hoppe op på et bord for at blive kigget og "skubbet lidt "rundt på. Det havde den aldrig prøvet som en udstilling
    Det viste sig at være dem, der var helt velorienterede.
    Hos dyrlægen blev Stitch`s øje nemlig dråbet, og det gik væk af sig selv et par dage efter
    Ja kaninavlere er altså bare guld værd når det gælder kaninpleje og viden smiley

    Herhjemme er en anden kanin dog det mest effektive middel, når det gælder øjensøvn/irritation , så er de altså de bedste til at få det væk for hinanden med mulen


Kommentér på:
Øjenbetændelse

Annonce