{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på når I køber "Angora"-tøj! **Stærk video**
  • #2   22. nov 2013 Sarah: Måske du skulle oprette en annonce på markedet?



  • #3   22. nov 2013 sarah: øh hvad har du gang i? Du må ikke reklamere i forum og det er desuden fuldstændig irrelevant for denne tråd. Hvad bilder du dig ind?

  • #4   22. nov 2013 Øhhh, Sarah dette emne er ikke en salgs annonce, !

  • #6   22. nov 2013 only in china.... kommer egentligt ikke som en overraskelse at de OGSÅ kunne finde på den slags: Kina er billigst med alt og hvor skal de spare i produktionsomkostningerne? ja fx sparer de jo en del ved at plukke en kanin 3 gange, det er billigere end at bruge strøm på at klippe den med en maskine. de sparer også bedøvelse. Sådan er kineserne: kan der spares NOGET væk bliver det sparet væk... jeg køber ikke kina-lort hvis jeg har et alternativ, også selvom jeg sparer en masse penge, NOGEN har altid lidt pga det... (om ikke andet arbejderne der samlede det) hvordan tror i ellers de kan være billigst med alt....

  • #9   22. nov 2013 Gør jeg ihvertefald også, FØJ!!!

  • #12   22. nov 2013 boykot af varerne er faktisk den bedste løsning... og så del oplysningerne så andre også får det at vide. INGEN der køber angora vil blive ved med det hvis de får at vide at sådan et det lavet. Folk er uvidende om produktionsmetoderne, ikke onde og lede...

  • #15   22. nov 2013 Det er en jungle at finde rundt i tøj markedet.
    Men som udgangspunkt: Er et produkt eller dele af et produkt fra Kina, så boykot så vidt muligt.
    Det er ikke kun dyrene der lider. Der er tale om elendige arbejdsforhold, til en minimal løn, og hele kloden bliver straffet, da de ikke har regler om afskaffelse af giftige kemikalier.


  • #16   22. nov 2013 den bliver du nødt til at uddybe stump, hvordan VED du at dem der køber det faktisk ved hvordan det er produceret? Som indkøber i et stort firma køber du først og fremmest efter prisen, naturligvis. Det er først hvis kunderne efterspørger det eller du har masser af tid at du begynder at gå i detaljer med produktionsmetoderne. HELT ærligt: hvis du nu sad i H&M´s indkøbsafdeling og skulle købe nogle angorasweatere ville du så i din vildeste fantasi kunne forstille dig at du skulle undersøge at dyrene ikke var plukket levende?! Det er da ikke noget man REGNER med sker før man får vist sådan en video... og de VED at kunderne i europa i hvert fald gerne vil have ordentlige varer så de gør som ethvert andet firma der skal tjene penge: køber det kunderne vil have: varer der ikke har indebåret dyremishandling osv.... men nogle er altså nødt til at fortælle dem hvad der forgår først... du kan ikke regne med de selv finder ud af det. Og i øvrigt: syntes du ikke selv du har et ansvar for at undersøge hvor dine varer kommer fra ligeså meget som virksomheden der sælger den?
    tilbage til dit indlæg: hvilket firma er det du snakker om der udmærket ved det men ikke vil gøre noget?


  • #18   22. nov 2013 hvis de er på alder med dig er det vel forældrene der køber tøjet. Og lur mig om ikke hele jakken er lavet i kina og pelskanten i virkeligheden er hund eller kat...*LOL* ej men sorry, de er så svinagtigt dyre de jakker (trods minus dyrevelfærd) at 80% af dem du ser i DK er billigere kina-kopier, ingen normale mennesker har sgu råd til at smide 4-6000 efter en vinterjakke til en 14-16 årig der stadig er i voksealderen...

  • #20   22. nov 2013 ok, i stedet for ny jakke hvert år som er lidt billigere køber man EN jakke man så ikke kan passe i flere af årene for at få det rigtige mærke på, den forstår jeg ikke den tankegang;) men pyt, behøver jo ikke forstå alt. En ægte af de jakker til kvinder koster desuden ikke under 3000 og til børn finder du dem ikke under 1500, jeg tvivler stadig på de får så mange tøjpenge, der skal jo også være til sko, støvler og tøj indenunder osv men ok det går lidt op for mig nu hvorfor de fleste unge piger kun går i gamashebukser, de har ikke råd til andet når jakken er købt*LOL*

  • #21   22. nov 2013 http://solbrilleguiden.net/aegte-eller-fake-guides/canada-goose-guide-til-canada-goose-jakker/

    der er en forhandler i Silkeborg: har du handlet i intersport kan du være ret sikker på den er ægte, men har du købt andre steder i silkeborg kan du være sikker på fake.


  • #25   22. nov 2013 Efter min mening er det lige så synd for de mennesker som gør det smiley Selvfølgelig er det stadig ikke iorden men hvis man slet ikke har nogen penge vil man gøre ALT for at få bare lidt!
    Og nej det er slet ikke iorden for dyrene!!!


  • #27   22. nov 2013 stumpen: ifølge canadian goose ER der kun en forhandler i silkeborg, hvis der er andre der sælger canadian goose så ER det kopier....

  • #29   22. nov 2013 Forbrugeren har magten. Så enkelt er det.

    Lige så længe forbrugeren vælger at købe billige produkter, hvad end det er fødevarer, beklædning/tekstilvare, boligindretning oa. er der et marked for producenterne, og verden er desværre stadig fuld af fattige mennesker, der gerne risikerer liv og lemmer, samt udfører regulær dyremishandling for at tjene til dagen og vejen.

    Det er meget muligt, man ikke stopper al verdens uretfærdighed ved at købe anderledes. Men man må selv være den forandring man ønsker smiley


  • #30   22. nov 2013 på ganadian goos hjemmeside, der kan du finde forhandlere i de forskellige lande. Hvis andre sælger dem så SKAL der være tale om udgåede mærker der er solgt som rester. Hvis andre butikker end intersport (i dit tilfælde mht til Silkeborg) sælger dem som om det er nye modeller/modeller stadig i prouktion(!) så er det kopier, det fremgår når du læser på hjemmesiden http://www.canada-goose.com/counterfeit/ det er KUN intersport der har licens til at sælge de modeller der bliver produceret pt. Resten sælger enten restpartier fra konkursramte forretninger ELLER kopivarer.

  • #32   22. nov 2013 Stumpen:
    Når du ser videoer fra f.eks. Kina, så er det ikke folk der er kolde i røven. Det vil organisationer som PETA gerne have at du tror, men det er ikke tilfældet.
    Det er fattige mennesker, der ikke har andre muligheder. Jo, de kan brokke sig og blive fyret, for der står hundredevis af andre mennesker i kø, der med glæde overtager jobbet.
    Desuden er der generelt det ved asien, at de har en helt anden arbejdskultur end vi har (og kultur generelt).
    Der siger man ikke til chefen, at man er utilfreds med noget. Man forhandler ikke med chefen, og er der et problem i den afdeling man er i - også selvom den måske forringer produktionen - så går man ikke bare til chefen og siger noget.

    Sådan gør vi i Vesten, og det er meget forkælet at tro, at alle andre gør tingene på samme måde.
    Her er høflighed ved at ryge ud af vinduet. Vi er på fornavn med alle, og udviser generelt ikke respekt.
    Der er kulture der er stik modsatte, og det bliver man nødt til at forstå, før man er ude med riven.

    Personligt er jeg meget glad for pels, og går gerne med det. Men det skal være dansk produceret pels.
    En del pels der har været igennem Kina, er faktisk produceret her i DK, men bearbejdes i Kina til de jakker man køber.
    Grundet den høje standard inden for dyrevelfærd, laver Danmark nogle af de bedste pelse på verdensplan. Det bliver ikke anderledes lige med det første, da det kræver en holdningsændring fra mange andre lande, der laver pelse.


  • #34   22. nov 2013 Og nu vi taler burhøns:
    Der er så mange der har travlt med hvor slemt burhøns har det, men faktisk har rigtig mange fritgående høns det mindst lige så slemt. Der er stadig rigtig mange høns, så de høns der er nederst i hirakiet bliver hakket, og kan ofte ikke få lov at komme ud, for de andre høns.

    Jeg har intet imod fritgående høns. Det er også hvad jeg selv køber - men igen, folk bør gøre sig selv den tjeneste at sætte sig ind i tingene, før de er ude med riven.
    Der er gode og dårlige ting ved begge dele.

    Lidt som grise på friland. Der bliver lagt væsentligt flere pattegrise ihjel på friland, end der gør i staldene. For i en stald kan man skille so og pattegrise, så hun ikke kan lægge sig på pattegrisene - men så ser det jo inhumant ud, og så himler folk op om elendige forhold...


  • #36   22. nov 2013 Nu er det altså kun når soen har unger, at hun er i den lille boks...

    Prøv engang at besøge en svinebesætning næste gang der er åbent landbrug, så du selv kan få syn for sagen, frem for kun at sidde med fordomme smiley


  • #39   22. nov 2013 I økologiske svinebesætninger går soen jo på græs med sine smågrise, men de er jo nød til at gå sammen, da de jo skal die hos moderen smiley

  • #40   22. nov 2013 Okay, det lød bare som om du mente konstant.

    Men hvordan vil du så løse det? Vil du gøre som man gør med nogle køer, hvor man hiver kalven fra, og giver den mælk i en spand?
    Det synes jeg personligt ikke er optimalt for hverken ko eller kalv (og alligevel drikker jeg glædeligt mælk ;)), og jeg kan egentlig heller ikke se hvordan det er optimalt for en so og hendes unger.


  • #42   22. nov 2013 Det tror jeg desværre ikke er en mulighed.
    Hun ligger jo ikke kun ned, når ungerne dier, og jeg tror heller ikke kun de prøver at komme til patterne, når hun ligger ned.


  • #44   22. nov 2013 stump: så de skal ud og fange 15 smågrise (som skal mærkes med hver deres kuld-farve eller hvad?) hver gang de skal die og lukke ind til en bestemt so?

  • #46   22. nov 2013 ok.... i en bestand med fx 100 farende søer skal der vel nok ansættes 5-10 personer bare til det job alene så...

  • #47   22. nov 2013 Det er da synd for pattegrisene at de skal gå væk fra deres mor.
    Det er at tage en kæmpe del af deres sociale nætværk væk fra dem. Svin er meget sociale dyr, og hvis de ikke går med mor, er der rigtig meget de slet ikke lærer. Så kan man lige så godt smide dem ind igen.


  • #49   22. nov 2013 Der burde ikke være nogen tvivl om at det er bedre for alle hvis grise gik frit. Måske er der højere sandsynlighed for at soen lægger sig på pattegrisene, men hellere flere der bliver lagt ihjel ind at soen har et forfærdeligt liv og det kan umuligt være rart for dens unger også.

    Det er jo ikke soens skyld at den er blevet avlet til at få mange flere unger end hvad den naturligt burde. Det er logisk at jo flere unger, jo flere dør fordi der er ualmindeligt mange.

    Jeg ville langt hellere se en glad so med 10 raske og glade pattegrise, end en ulykkelig fikseret so med 15 ikke glade pattegrise.


  • #50   22. nov 2013 "you've got to crack a few eggs to make an omelette"

    Jeg tror, man gør tingene som man gør, fordi det har den højeste produktivitet og samtidig gøres så skånsomt som man nu engang kan, når man skal sikre så stor en produktion.
    Men igen, var folk villige til at betale ti gange så høj pris for svinekød, som man gør idag, så kunne det sikkert rykke lidt ude på gårdene. Så vi er tilbage ved forbrugeren igen.

    Herhjemme er vi ved at tømme vores frysere for 'forretnings-kød', og i næste uge kører vi til en gårdbutik ude på Hadsund Landevej, hvor køer og grise render frit på markerne, og så køber vi en ordenlig r*vfuld frilands, lokalslagtet kvalitetskød smiley


  • #52   28. nov 2013 sportmaster boycotter canadian goose https://www.facebook.com/dinsportmaster

Kommentér på:
Pas på når I køber "Angora"-tøj! **Stærk video**

Annonce