{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Kanin - Vandskål i indendørsbur? {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Der må være andre end mig med inde kaniner i tremmebure, som bruger vandskåle.
Hvad gør I for at få skålen til at sidde langt nok nede?

Mine kaniner har de grønne Stjerneskåle fra Benie, og de er nød til at sidde på 4.nederste vandrette 'tremme', før de kan være der, hvilket jeg synes er en smule højt for mine små vædderbamser.

Råd modtages meget gerne! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin - Vandskål i indendørsbur?
  • #1   19. nov 2013 Har de evt et hus/hylde i buret som vandskålen kan sidde på (altså sidde i tremmerne ved huset/hylden) for så er den jo mere "nede" i højden smiley

    Ellers vil jeg tro at gode råd er dyre, jeg har to vandskåle hos min, en i keramik som så står på en flise fordi han ellers fylder den med spåner(!) og så en oppe på huset. (billede)





    profilbillede
  • #2   19. nov 2013 Pt. har de hverken hus eller hylde, men jeg har for nyligt gået med tanken om at få lavet hylder til dem.
    Mht. vandskålene har jeg været helt derude, hvor jeg gik med overvejelserne om boremaskine og diverse lappeløsninger, men et splinternyt bur vil jeg alligevel ikke risikere at ødelægge fuldstændigt.

    Flasker er jeg nemlig ikke interesseret i, så et eller andet må jeg altså have arrangeret smiley


  • #3   19. nov 2013 Jeg overvejde det med at bore hul i bur og skål, men ville ikke skrive det, da det er lige drastisk nok at ødelægge et bur - så hellere købe andre skåle smiley

    Min han kan ikke finde ud af at drikke af en flaske, og mine dyr har altid drukket mere vand når de har haft vandskåle end når de har haft flasker smiley


  • #4   19. nov 2013 Jeg kan skam godt tåle det smiley Er datter af en rigtig handyman, så det med selv at finde på løsninger har jeg også altid eksperimenteret lidt med - nogle ting er så lykkedes bedre end andre smiley

    Mht. mængden, de drikker, er det nemlig også min oplevelse, at kaninerne ikke orker at sidde og sutte på en metaltud og derved ikke får nær så meget væske, som de ellers burde. Og så er det jo bare mere naturligt for dem at drikke af en skål. Vilde kaniner har vist aldrig prøvet en vandflaske smiley


  • #5   19. nov 2013 Selvfølgelig, alting kan jo ikke være perfekt hver gang vel? smiley Ligesom at gaffetape, silikone eller skum kan fikse næsten alt! smiley (hvert fald hvis man spørger min far, han satte mine fodlister fast med silikone! Good luck til dem der skal pille dem ned en gang)

    Du har ret smiley Min han kan godt drikke halvdelen af den grønne skål på en nat (og jeg vil tro der kan være 250 ml der i) men han ikke bare spiser, men æder hø så jeg kan godt forstå hvis han bliver tørstig xD


Kommentér på:
Kanin - Vandskål i indendørsbur?

Annonce