{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Kanin med gigt {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har nogen at jer prøvet at have en kanin eller en anden gnaver med gigt? Og fik den behandling for det?

Jeg har en gammel damekanin på 8 år, som jeg er ret overbevist om har gigt. Fx hun kan stadig godt hoppe op på sit hus, men det er efterhånden noget tid siden hun kunne hoppe højt ala op i sengen.Hun går løs i min lejlighed ca. 12 timer om dagen, og er stadig meget aktiv, hun er bare meget stiv i det synes jeg.

Så nu har jeg besluttet mig for at tage til dyrlæge med hende og se hvad man kan gøre ved den gigt.

Så ville lige høre om nogen herinde har erfaring med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin med gigt
  • #1   13. nov 2013 Dyrlægen kan give hende noget, men så skal hun være på medicin hver dag resten af sit liv. Og det er ikke et godt kaninliv..
    Min egen kanin fik gigt. På dyrehospitalet, gav de os et valg. Medicin hver eneste dag - eller bare fred. Kaninen havde det så også rigtigt skidt.

    Hvis din har det okay.. Så ville medicin være måske en god ide.
    Men her snakker vi om lort overalt osv.. Ikke slikke sig selv. osv.


  • #3   13. nov 2013 Min blev aflivet, da han ikke kunne gå smiley

  • #4   13. nov 2013 Det kommer an på hvilken slags medicin det er og hvordan kaninen reagere på det - det er værd at forsøge.

  • #5   13. nov 2013 Vi har haft en, som blev aflivet smiley
    Hun blev simpelthen lam i benene til sidst og kunne intet!


  • #6   13. nov 2013 Altså hun bliver ikke aflivet lige nu i hvert fald, det er hun alt for frisk til.
    Men det ville jo være synd, hvis hun render rundt og er øm pga. gigten. Så vil høre dyrlægen om man kan gøre noget for at få det bedste ud af hendes sidste tid (hun er jo 8, så hun bliver nok ikke mange år ældre, desværre).

    Hvis man kan behandle gigt hos hunde, katte og heste, kan man vel også behandle det hos kaniner, tænker jeg?


  • #8   13. nov 2013 Enig med Kaffa.
    Man skal være lidt varsom med de små dyr.
    Du må ikke tænke, at behandlingen for hunde og katte også kan bruges til de små dyr. Fordi det er slet ikke sikkert:)


  • #9   13. nov 2013 Man må da have lavet utallige tests af gigtmedicin på kaniner, da man ofte bruger dem som forsøgsdyr.
    Anyway tager ham til universitetshospitalet, hvor de har den nyeste viden og forskning. Så de må kunne rådgive mig smiley De har desværre først tid på torsdag i næste uge, så må vente indtil da smiley


  • #11   13. nov 2013 Tak Stumpen. Det vil jeg gøre smiley

Kommentér på:
Kanin med gigt

Annonce