{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grønt til kanin om vinteren?
  • #1   6. nov 2013 mine vil ikke have visne blade men de får bare en gren.
    og så køber jeg alt det grønt de skal have.


  • #2   6. nov 2013 Rodfrugter får mine, grene, (De æder ikke de visne blade), korn som tilskudsfoder - evt kraftpiller i meget små mængder og som snacks .

    Men ellers har min mor grønt hjem fra deres kantine hver eneste dag. Kål, peberfrugt, salater, og gulerødder.


  • #4   6. nov 2013 jeg har lidt forskellige urter indenfor (basilikum, persille, citronmelisse pt.) Resten køber jeg eller skralder smiley De får minimum 3 forskellige slags grønsager om dagen.

  • #5   6. nov 2013 Selvom græs og havegrønt bliver en mangelvare, kan man være snu her i vinterhalvåret, og købe sæsonens grønt til eget forbrug og samtidig fodre sine kaniner med det - Og til en go' pris, osse smiley

    Hos os er vinterens grønt-menu som følgende:

    Gulerødder, broccoli-stok, hvid/rødkål, rødbeder, knold/bladselleri, pastinakker, jordskokker (tidlig forår), appelsin (u./skræl, ½ 'båd' om dagen) og æbleskræller (vaskede æbler)

    Det kommer selvfølgelig an på antal dyr og dit mad-arrangement, men jeg ville personligt aldrig kigge skævt til en kaninejer, der blot tilbød én type grønt daglig - såfremt der var lidt variation gennem ugen smiley

    Held og lykke med vinterfodringen smiley


  • #6   6. nov 2013 Jeg høster sidste portion elefantgræs i morgen - herefter er det eneste grøntfoder, jeg har tilbage noget fodermarvkål, som jeg kan give som "dessert". Ellers står den på gulerødder, stråfoder og vand.

  • #7   6. nov 2013 Enig med Nøvling, vil blot føje foderroer, kålroer, spidskål, grøntkål og små skiver majskolbe, til listen smiley

  • #9   6. nov 2013 Hehe Henrik, jeg må indrømme, vi spiser slet ikke så meget kål herhjemme, men det er helt bestemt fine foderemner du tilføjer dér smiley

Kommentér på:
Grønt til kanin om vinteren?

Annonce