{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Louise S
Louise S
Tilmeldt:
12. sep 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Dværghamster, tynd mave. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er lidt nervøs over om der er noget galt med min dværghamster, og nu vil jeg høre jeres mening inden jeg tager til dyrelægen og betaler i dyre domme.

Han var sat sammen med min anden dværghamster lige da jeg fik dem (da jeg fik at vide dette ikke var et problem da jeg købte dem), og han blev tydeligt domineret af den anden. Pga. dette fik de hver deres bur, så de nu går alene.
Når han får nyt foder løber han straks hen og hamstrer alt det han bedst kan lide, (hvor meget han gemmer og hvor meget han spiser med det samme ved jeg ikke), og når han har gjort dette får han dårlig (tynd) mave indenfor den næste ½-1 time (Kan jeg se når han løber i sit hjul, da det sidder fast her på).
Oven i det har han en meget pjusket pels i forhold til den anden hamster.

Er der nogen som kan fortælle mig om der er grund til bekymring og dyrelæge besøg, eller er det meget normalt?
Han får ikke andet foder end blandinger fra vitakraft ("Emotion functional beauty" og "Menu Vital".

Håber der er nogen som kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster, tynd mave.
  • #1   10. okt 2013 Altså min dværg tisser meget i mens i løber, kan være det er derfor det ligner tyndmave, hvordan ser dens pøller ud, som ikke er i hjulet?
    Giver du den meget grønt?

    God idé at skille dem ad, da hamstere ikke er flokdyr.

    Giv dem et sandbad (chinchilla sand) det hjælper på pelsen smiley


  • Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   10. okt 2013 Det i hjulet er brunt, og jeg har en enkelt gang før også været nødt til at tørre ham bagi fordi det sad fast smiley
    Han får slet ikke noget grønt, han har fået et lille stykke gulerod for et par uger siden.
    Det eneste jeg har kunnet læse mig frem til angående tynd mave er nemlig de får for meget grønt (hvilket han jo ikke får noget af), og for hurtigt foderskifte, men det er selvom han har været på det samme foder siden jeg fik ham smiley
    Skal ud i PetWorld imorgen, så må jeg lige købe noget med smiley

    Tænkte for resten også på om de kunne have godt af en saltsten eller noget i den stil til at gnave i?


  • #3   11. okt 2013 saltsten, kalksten o.l. sten - det er spild af penge! smiley

    Det lyder for mig mystisk, at han kun får tynd mave, lige når han har fået foder ind... Er det lige meget hvilket tidspunkt på døgnet du fodrer på?

    umiddelbart tænker jeg, at han starter med at grovæde "et eller andet" i foderet, som er hans livret, og at det her "et eller andet" så simpelthen er for meget for hans mave på en gang og vupti så står man med dårlig mave... Altså at han sortere i sin mad, når der fodres og at det kan hans mave ikke holde til!

    Var det min hamster, ville jeg forsøge at bestille noget Altromin, Rat vital, eller "Gnaver piller" hjem fra Lux-shoppen.dk eller det foder som hedder Hamster Complete (kan fås i forskellige dyrehandlere osv. smiley ) og så se hvordan han reager på det. Det er altsammen "pillefoder" - altså foderpiller som alle er ens..
    Det ser frygteligt kedeligt ud, men det forhindrer totalt deres sortering af mad og er rigtig godt til at slibe på tænderne samtidig, da de virkelig skal arbejde for det smiley


  • #4   11. okt 2013 Udover jeg er enig med Pia.

    Så undre jeg mig stadig over (som spurgt tidligere) om det kun er i hjulet det er tyndt eller om det også er i resten af buret? For hvis det kun er i hjulet kunne det jo egentlig bare tyde på den også tisser ?


  • #5   11. okt 2013 Hvis nogle af mine hamster har tyndmave, blander jeg lidt havergryn i deres foder, det plejer at virke smiley

  • #6   11. okt 2013 Det kan være den tisser og pøller samtidigt i hjulet så det bliver blandet rundt.

  • Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   11. okt 2013 Den afføring jeg har set uden for hjulet har været fast , bortset fra den ene gang jeg måtte tørre ham bag i. Det er lige gyldigt hvornår på døgnet det er smiley
    Jeg ved at han sorterer maden, og kan nemt udpege hvad han bedst kan lide, så det er nok en blanding af at han grovæder livretten og måske tisser i hjulet når han løber, det undrede mig bare det så ikke var lige så slemt med afgøringen i hjulet hos den anden smiley
    Vil kigge på pillefoderet på nettet, tak for tippet!
    Han har fået lidt havregryn i foderet idag, så må vi se om det kan hjælpe!

    Tak for alle svarene , det har gjort mig lidt roligere og givet mig nogle ting jeg kan prøve om det virker smiley


Kommentér på:
Dværghamster, tynd mave.

Annonce