{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Jer der selv har bygget bur (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Har lige et lille spørgsmål, til jer der selv har bygget bure...
Selve kanten fortil, når i ikke har net for, hvor høj har i så lavet den? og har i nogensinde været ude for det uheldige skete, at en kravlede udover?

Jeg er lidt nervøs for om de kunne "falde" ud, hvis jeg ikke lavede en høj nok kant


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der selv har bygget bur (marsvin)
  • #1   15. sep 2013 Vores plexiglaskanter er 20 cm.
    De kan godt komme over, men de gør det normalt ikke. Kun hvis de vitterlig skændes (derfor går dem hvor skænderier er muligt, på nederste hylde) eller vil stikke af.
    Jeg ville ikke ønske højere kanter, da de er høje nok til at holde dyrene inde generelt, og ikke for høje til at de kan stille sig op og tigge på kanten.


  • #2   15. sep 2013 okay... jeg havde overvejet 25 cm, så det hænger vidst ret godt sammen... men det er første gang jeg skal have dem ud og gå uden net, hvilket jo er hyggeligt, men også lidt nervepirrende... hahah skal jeg helt sikkert vænne mig til

  • #3   15. sep 2013 Jeg får absolut intet søvn, hvis jeg tror de kan falde ud... derfor jeg tænkte at jeg lige måtte høre andres erfaringer med højde..

  • #4   15. sep 2013 Nu falder marsvin heldigvis sjældent nogen steder, så længe det ikke bare er en højde de kan gå over.
    Om det er 20 eller 25 cm. tror jeg ikke gør den store forskel i den retning. Jeg har aldrig selv oplevet nogen falde ud ved et uheld eller lignende, men skal ikke udtale mig om hvad andre oplever.
    Jeg har tidligere haft 25 cm. kanter, og de var for høje til at dyrene rigtig kunne komme op og stå på kanten, hvilket både dyrene og jeg nyder herhjemme, men det er sikkert en smagssag.


  • #5   16. sep 2013 Vi har lavet det af gamle frysebokse, vi har pillet lågen af, motoeren ud - og så puttet træ i med låge, og så forbundet dem så de kan løbe fra det ene bur til det andet. Det er super lækkert, for så skal vi bare putte en kasse flamingo foran lågen så er den 100%% isoloeret indeni om vinteren smiley

  • #6   16. sep 2013 Jamen det er perfekt med 20-25 cm, noget alá det jeg selv ville have valgt... tak for hjælpen...

    glæder mig bestemt også til at vise det frem, har bygget alt selv, så det har været noget af et projekt smiley


  • #7   16. sep 2013 Lea: har du ikke er billede?

  • #8   16. sep 2013 Vi har det så højt her..
    Både så der kan være sovehuse, oog alt muligt hvor de kan sidde oppe på taget uden at kunne falde ud hehe:)


    profilbillede
  • #9   16. sep 2013 jeg har de laveste steder 10 cm ca, det kræver bare man lige ryster lågen for dyr inden man åbner helt, så går det fint:)

  • #10   16. sep 2013 Mine var hjemmelavet carporthuse, så de falder heller ikke ud selvom de sidder i køjerne, da de altid står inden af bag.

    Jeg ville ikke lave det højere end 20 cm da dyrene så kan få problemer med at stå op af pelxiglasset og tigge. Og det syn vil jeg bestemt ikke undvære. Det ser sjovt ud når en 4 ugers unge, lige netop kan nå, men så heller ikke mere.

    Derudover skal højde af plexiglasset også ses i forhold til hvor højt man laver i mellem hylderne f.eks i et skabsbur. Det nytter ikke at man laver plexiglasset 25 cm højt hvis der kun er 30 cm mellem hylderne eller lign. der skal være plads til lys kan komme ind, og man bliver ret hurtigt træt af det hvis ikke man kan løfte dyr ud/ind over plexiglasset.


  • #11   16. sep 2013 Jeg regner faktisk ikke med at bruge plexiglas, da det skal føles lidt hule-agtigt... så den nederst sats er 10 cm, så skal jeg så have en til på, som skal kunne åbnes og her bliver boret nogle mindre huller, så der kommer lys og de lige kan få næsen i, den ene jeg har er nemlig slem til at prøve at komme igennem alt, så ikke for store huller... men det er så denne her "låge" jeg er lidt i tvivl om jeg skal lave 10 eller 15 cm høj, og så er der åbent op over... det er virkelig svært at forklare, så glæder mig til at kunne lægge billeder ind og vise jer det smiley

    Det vigtigste er at det er en højde, hvor jeg ikke skal bekymre mig det mindste om de kan komme ud over...


  • #12   16. sep 2013 Jeg kan lige tage et og smide op smiley

Kommentér på:
Jer der selv har bygget bur (marsvin)

Annonce