{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.644 visninger | Oprettet:

Musefælde er det syndt? {{forumTopicSubject}}

Hej hjemme ved mig er der kommet mus (ved kaninerne) -.-, er det syndt at sætte en musefælde op hvor den dræber musen? har selv haft mus som kæledyr og synes de er ret søde men det er bare irreterende, at de løber inde i mine kaniners bure, og kommer løbende i alle hjørner.

Hjælp:)! TAK.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musefælde er det syndt?
  • #2   20. aug 2013 Man kan gidt få nogle musse fælder som ikke dræber musen

  • #4   20. aug 2013 Ja men det har jeg, men hvad skal jeg så gøre af dem?? vil ikke selv slå dem ihjel...
    og har ikke lyst til at tage vilde mus i fangeskab-.-.


  • #6   20. aug 2013 (Har selv musefælder:))


  • #7   20. aug 2013 sæt dem ud i skoven som stumpen skriver smiley

  • #8   20. aug 2013 Jamen der er ikke skove tæt på os...
    og har kun 3 musefælder to hvor den dræber og en hvor den ikke gør
    så det vil være ret dumt at fange en og køre den til en skov.


  • #10   20. aug 2013 Jo og vil du selv have en mus i en bil tror bestemt ikke min mor og far vil og skoven ligger ved en stor vej( den der er tættest på) og der må jeg ikke være....

  • #12   20. aug 2013 dem der dræber: man skal købe noget kvalitet. De der billige i træ fra supermarkedet tager kun 1 ud af fire og lemlæser de 3 andre som undslipper skadet... især til halsbåndsmus er de i træ latterlige...

  • #13   20. aug 2013 Det vil jeg ikke.. så heller lade dem blive synes os det er synd at flytte dem.. så synes jeg det er bedre de bare dør..
    der er masser der bruger mus til foder osv...


  • #14   20. aug 2013 De to vi har har kostet 300 til sammen og de er er meget hårdt plastik:)

  • #15   20. aug 2013 den her type har jeg god erfaring med http://toolworld.dk/img/p/b/23/66/0_0.jpg


  • #17   20. aug 2013 og den her har også nakket mange mus her http://www.vilofarm.dk/pic_medium/140410.jpg
    den her derimod har jeg oplevet blev mør i plastikken så den pludselig knækkede, så den vil jeg ikke anbefale http://www.skadedyrene.dk/Mus/images/musefaelde.JPG


  • #18   20. aug 2013 susan det er T-rex fælderne det mest effektive klapfælder der er smiley

  • #19   20. aug 2013 Det er kun synd hvis den ikke slår musen ihjel med det samme.

  • #20   21. aug 2013 jeg ville fange dem levende og sætte dem ud at egnet sted - det kan man sagtens jeg har gjort det ofte og det er intet problem. - og ja jeg synes det er synd at dræbe dem når der er en anden mulighed
    her er et billede af min egen vilde mus som er blevet så tam at den kommer over og tager mad af hånden på en - den gør bestemt ingen skade


    profilbillede
  • #21   21. aug 2013 Okay

  • #22   21. aug 2013 mus kan være bærere af sygdommen miltbrand, støvet fra deres afføring kan smitte os, så mus i mit hus? -nej de skal bare dø...
    hvis man skal fange dem levende skal man lukke dem ud over 300 meter væk har jeg hørt, ellers vender de bare tilbage til deres gamle område... så det nytter altså ikke at fange dem og lukke dem ud af bagdøren: de render lige ind igen.


  • #23   21. aug 2013 Brug en rottefælde til at fange dem i... De er ikke vanvittigt effektive til rotter, men gode til mus, fordi der er så meget smæk på.
    Til gengæld er der lige lovlig lidt smæk på musefælder.

    Jeg har haft bøvl med halsbåndsmus tidligere. Vi startede med at fange dem og sætte dem ud, men problemet er, at når du først begynder at se dem, er de formentlig begyndt at formere sig. Det er håbløst at rende og sætte dem ud hele tiden, og de kommer bare igen, hvis de ikke kommer langt nok væk.

    Jeg havde 2-3 venlige fælder stående, og det gjorde intet ved problemet.
    Da der kom klapfælder op, begyndte der til gengæld at ske noget, og vi fik dem udryddet helt.
    Rent faktisk var den ene hunmus så kvik, at hun ikke gik i de venlige fælder. Jeg så hende flere gange sidde på en, og glo på mig. Det var underordnet hvad vi kom i fælderne.

    Ganesha:
    Det er skide synd at du har gjort et vildt dyr så tamt. Den vil med al sandsynlighed ende sine dage på en rigtig grum måde, fordi den ingen naturlig frygt har for mennesker mere.


  • #24   21. aug 2013 Mange tak for svarende Pia Og Susan:D

  • #25   21. aug 2013 Susan S
    nej mus kan ikke bære miltbrand - det kan bære hantavirus det er noget helt helt andet.


  • #26   21. aug 2013 *Furrytails* Pia N
    ja her er vi godt nok ikke enige!!! musen er 2 år nu (meget gammelt for en vild mus) bor under vores cykelskur og kommer og går som den vil. Og får hver dag en lille smugle mad. Jeg kan på INGEN måde følge dig i at det er synd og at den ender sine dage på en mere grum måde end det fx er at få gift som mange mennesker bruger eller blive lemlæstet i en musefælde som mange andre mus bliver. Men du er da velkommen til at uddybe på hvilken måde det er synd og hvilken grum måde den meget gamle mus nu vil ende sine dage på???


  • #27   21. aug 2013 Lemlæstet?
    Det er så få mus der bliver taget forkert i fælder.
    Ja, gift bryder jeg mig så heller ikke om.

    Det er inhumant at gøre vilde dyr tamme og afhængige af mennesker på den måde, og totalt misforstået at man render rundt og gør sådan noget ved vilde dyr.

    The clue is in the name - de er vilde.

    Og jeg er ret sikker på jeg skriver "med al sandsynlighed"... Og det er netop fordi den er blevet "tam"... Det er sådan dyr virkelig kommer ud og skide, når de møder idioter der synes det er sjov at gøre grimme ting ved dem...


  • #28   21. aug 2013 jo mange mus bliver fanget forkert i fælder - grunden til at man stadig må bruge fælder til mus er fordi de af lovgivningen ses om skadedyr og derfor gælder normal dyreværnslovgivning ikke - den normale dyreværnslov forbyder nemlig at fange dyr i fælder da det ses som inhumant da det ikke sjældent medfører lidelse for dyr. Du har delvist ret i din betragtning i at man ikke skal gå rundt og tæmme dyr for sjov da det i visse tilfælde kan medføre ulemper for dyret - hvis man fx tæmmer en mågeunge og derefter ikke gider have den mere. Jeg synes dog også det er meget vigtigt at kunne se lidt nuanceret på dette. Der er tale om en mus her. En mus som bor på vores grund langt fra alle mennesker. En mus som har levet af vores foder til fuglene og ville have gjort det uanset - og en mus som nu tør gå hen til en hvis man sidder helt stille og tage korn fra ens hånd - præcist som et par af de gråspurve som kommer her tør. Det er ikke tale om en mus som farer hen til gud og hver man og siger tag mig og - præcist som der ikke er tale om gråspurve som flyder hen og sætter sig på skulderen af alle mulige.
    Men du har ret - man skal ikke for sjov fx opfostre fx ræveunger, mågeunger osv. for i dette tilfælde vil man skabe en afhængighed af mennesker og også skabe ulemper for dyret når man ikke gider have det mere. Denne situation kan dog ikke sammenlignes med dette - hvilket jeg håber at have tydeliggjort nu. Jeg arbejder selv med rehabilitering af vilde dyr i samarbejde med dyrenes beskyttelse så mener bestemt nok jeg ved hvad jeg laver.


  • #29   27. aug 2013 Det er ikke synd, bare musefælden klapper med det samme så den dør og ikke lider:).................

Kommentér på:
Musefælde er det syndt?

Annonce