{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Gode ting ved hhv. Hermelin, Løvehoved og Dværgvædder {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes gør lige præcis Hermelin til en god kanin, hvad der gør Løvehoved til en god kanin, og hvad der gør dværgvædderen til en god kanin. Kom med alle jeres erfaringer og meninger. I behøves selvfølgelig ikke komme med noget til alle 3 racer, men om dem i har noget godt at sige om. Jeg prøver stadig at finde frem til hvilken race der ville passe bedst her hos mig.

Så kom glad, gode ting ved en af de tre racer! smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ting ved hhv. Hermelin, Løvehoved og Dværgvædder
  • #2   5. aug 2013 Mange tak for det fine svar, Maja!

    Jeg ved godt at det er meget individuelt, og at det også kommer meget an på forældrene og avleren smiley

    Jeg har før haft en dværgvædder, og elsker også den race, men har fået øjnene op for de andre også - derfor dette indlæg smiley

    Igen, tak smiley


  • #3   5. aug 2013 Jeg har Løvehoveder og Hermeliner. Der går rygter om at disse racer er aggressive og sky, dette passer ikke. Finder man en opdrætter der har styr på sine dyr, får man søde og imødekommende dyr.
    Min erfaring med de to racer er, at de er meget imødekommende, livlige og rigtig gode kaniner at have. Jeg skifter i hvert fald ikke.


  • #5   6. aug 2013 Hej igen Sofie smiley min menig fik du jo i pb smiley

  • #6   6. aug 2013 Ville: har anbefalet dig jo din klovn smiley

  • #7   6. aug 2013
    Hej Sofie!
    Det glæde mig at kunne hjælpe mig, og det glæder mig endnu mere at du overvejer denne dejlige race!

    Ja, hermeliner kan sagtens egne sig til stuekaniner, de er små seje væsner. Har selv haft en pige der gik som frilands kanin, og hun gik selv i buret og sov og på bakke og tissede og pøllede ( gad ikke have kanin bæ over alt)

    Nej, i de snart 7 år jeg har avlet, har jeg oplevet en enkelt der havde tandfejl, og det var blot at de var vildtvoksende, så nej, dette er ikke et generelt problem her hos mig. Du kan dog sagtens møde avlere inden for hermeliner der er så fokuserede på udseendet at sundheden spiller en mindre rolle, så vælg altid en opdrætter andre har erfaringer med, jeg henviser stortset altid mine købere til andre der har købt herfra for at de kan få indsigt i hvordan mine kaniner er.
    F.eks Sacha Veise, Gunilla Errebo, Camille Twiates og så videre. Har faktisk kun haft en utilfreds køber, og det var hendes skyld.
    Du kan jo altid oprette et forum herinde på GG og høre om nogen har erfaringer med kaniner fra lige netop den opdrætter DU har overvejet.

    Husk dog ALTID! Ikke blot at vælge din hermelin udfra udseendet men også hvilken personlighed den har, gå ikke efter bestemt køn, men den der passer bedst til DIG.

    Hmm.. Jeg tror det er det faktum at hermeliner har en KÆMPE personlighed i en lille krop
    De er selvstændige, kloge og energiske uden at være aggressive. De har deres egen mening, og det skal foregå på dens primisser.
    Oven i det er de jo utrolig smukke og egner sig til Alle formål, netop grundet deres lille størrelse,
    De egner sig dog IKKE til helt små børn (0-6 år) da de simpelthen ikke gider børnene, det der med at blive mast og klemt og hurtige bevæglelset, det er bare ikke hermelinernes kop the.

    Hvis du har lyst, er du velkommen til at komme herud til en kop kaffe eller the og se opdrættet. Ellers holder jeg åbent hus til efteråret.

    Hvis der er andet jeg kan hjælpe dig med, må du endeligt sige til.


    I andre fik den også lige.


  • #9   6. aug 2013 Tak for svar alle sammen!

    Ja Sarah, din mening kender jeg, og du har været en stor hjælp smiley

    Ville..... Hvor bor du henne af? Kunne også forstå du venter to kuld?:-)


  • #10   6. aug 2013 Valle: nå smiley

    Sofie: jamen det er jeg meget glad for smiley


  • #12   6. aug 2013 Okay, det er til at overkomme, hvis ellers min mor kunne have lyst til at tage med smiley ellers må jeg jo afsted med offentlig transport smiley som jeg har skrevet med Sarah om, så kan der gå nogen måneder før det bliver aktuelt, da det kræver at jeg får fast job først. Men hvis du lige har fået unger går der jo også lige otte uger - hvem ved, måske har du min kommende kanin?:-) Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at komme op og se dine dyr, og få en god snak smiley

  • #14   6. aug 2013 3 uger er de sødest smiley

  • #15   6. aug 2013 Vi må lige snakkes ved! Tak smiley

  • #17   21. aug 2013 Nu ved jeg godt det er lidt sent at skrive nu, men håber det er ok.

    Jeg vil varmt anbefale Løvehoved. De er søde og børnevenlige. Jeg synes også at de er nemme at få et godt bånd til. Jeg har selv prøvet lidt forskellige racer, men hølder mest til løvehoved. Jeg synes at de er forholdsvis lette at håndtere smiley


  • Cecilie V
    Cecilie V Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   5. jun 2014 Jeg har en løvehovdetkanin og den har jeg haft i 2 år og vi kan slippe den ud i haven uden den løber væk. Jeg har prøvet mange raser og jeg synes at løve hovedet er den beste.

Kommentér på:
Gode ting ved hhv. Hermelin, Løvehoved og Dværgvædder

Annonce