{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

SÆLGER DU TIL HVEM SOM HELST???? {{forumTopicSubject}}

ja det er det spørgsmål jeg stiller ?

jeg sælger absolut ikke til hvem som helst, jeg vælger selv mine ungers hjem og sælger ikke til 4 ud af 5 der henvender sig og ønsker at købe unger, idag kunne jeg feks have solgt 5 unger......

men det gjorde jeg ikke, jeg solgte kun 1 , simpelthen fordi jeg ikke ønskede dem til de familier der henvendte sig....

jeg har jo selv sat de små pus i verden og har ansvaret for AT de kommer de bedste steder hen og jeg skal have det godt med det, det handler ikke bare om at komme af med dem og penge... men om hjemmene....

hvad tænker du om det ´? OG SÆLGER DU TIL ALLE DER VIL KØBE ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÆLGER DU TIL HVEM SOM HELST????
  • #1   4. aug 2013 Nu avler jeg ikke, men jeg ville absolut heller ikke sælge til hvem som helst smiley

  • #2   4. aug 2013 Præcis smiley

    En anden gang, så lad vær med at skrive overskriften med store bogstaver....


  • #4   4. aug 2013 Da jeg havde marsvin, solgte jeg ikke til hvem som helst.
    Altså da jeg avlede..
    Kun til marsvineinteresserede, folk der havde sat sig meget ind i tingene, eller opdrætterer der bare havde styr på alt.
    Jeg får tit henvendelser fra de marsvin jeg har sat til verdenen, at de stadig har det godt osv og det er skide hyggelig:)


  • #5   4. aug 2013 Nej jeg afliver hellere dyret end at sælge til et dårligt hjem! smiley

  • #7   4. aug 2013 Jeg tvivler på du finder nogen der skriver ja til at de sælger til hvem som helst..
    Ingen der kalder sig selv ansvarlig ville sige ja til det spørgsmål, så jeg fortår ikke hensigten med indlægget.


  • #8   5. aug 2013 syntes det her ligner sådan en af de der pudseglorieviklapperhinadnensryg tråde?

  • #10   5. aug 2013 Jamen nysgerrighed efter hvad? - der kommer da næppe andet resultat end "Nej jeg sælger bestemt ikke til hvem som helst" svar.. I så fald, skulle man da være godt dum smiley

  • #12   5. aug 2013 Tjo, men det er jo bare ikke det TS spørger efter..
    Men selvfølgelig, jeg er jo også bare vant til at læse hvad der er skrevet og ikke hensigten med det skrevne... smiley


  • #14   5. aug 2013 Synes dette er et mærkeligt indlæg.

    Tror det er de færreste herindefra som bare sælger til hvem som helst, for hvis man er en ansvarlig opdrætter/ejer så forsøger man selvfølgelig at finde et godt hjem til sine dyr. At man så aldrig kan helgardere sig er jo en anden snak. Jeg tvivler på at dem som evt. ikke går op i hvem de sælger til vil melde sig på banen her.


  • #15   5. aug 2013 til de negative mennesker her i tråden, så er det på ingen måde for at blive rygklappet, men ren og skær nysgerrighed da jeg på sin vis godt kan få en smugle dårlig samvittighed ved at dømme folk hvotvit de skal købe kanin fra mig eller ej....

    så klap hesten...... jeg er jo godt klar over det kan se godt ud udadtil og så i virkeligheden ikke være det, men jeg kan ikke gøre det bedre end som så, så må jeg bare stole på de passer godt på dem, de kan også altid ringe til mig vedr spørgsmål der måtte opstå eller hvis de ikke kan have den længere er de velkommen med den, men ved at spørge hvad kaninen skal bruges til og af hvem, om burforhold, alderen på børnene, om de er vant til kanin eller andre dyr tager jeg en beslutning om de fpr lov at komme ud og kigge, og så har jeg altså også sagt ned til at sælge til nogle der rent faktidk kom ud og kiggede , endda flere gange....

    det er ikke sjovt, men nødvendigt..... hvis jeg skal have det godt med at sælge mine "børn" derfor ønsker jeg høre andres meninger og tanker omkring det et sige nej til at sælge.

    jeg behøver ikke tilkendegivelser og rygklappere, jeg gør hvad der passer mig uanset hvad og som jeg har det bedst med da jeg ikke vil udlevere dyr til folk jeg ikke mener burde have dem, og det er mit ansvar og det tager jeg,


  • #16   5. aug 2013 Altså vil sige at vi som familie ikke vidste særlig meget da vi købte kanin i 09.
    Det betyder jo ikke kanin har haft det dårligt i de 4 år vi har haft ham. Tvært i mod.
    Man kan ikke bare sige at fordi personen ved en del mere så er det en bedre ejer.
    Ja du kan vide meget om dyret men hvad hvis du ikke giver det kærlighed og omsorg? er det bare ligegyldigt?


  • #17   5. aug 2013 jeg er sådan set ligeglad med om andre bare udleverer til alle der betaler, hvis de har det godt med det er det ok for mig.... det er ikke noget jeg blander mig i.

  • #18   5. aug 2013 ??? hvorfor oprettede du så emnet?

  • #20   5. aug 2013 Så dit spørgsmål kører på om hvorvidt det er okay at sige nej til købere?

    For i så fald så er svaret ja. Selvfølgelig er det okay at sige nej til evt. købere hvis ikke man mener at det tjener dyrets bedste interesse at komme hjem og bo hos vedkommende. Har også afvist evt. købere en del gange efterhånden. Men som sagt så vil jeg mene at det er de færreste på GG, som ikke siger nej hvis ikke de er trygge ved køber smiley


  • #21   5. aug 2013 En ansvarlig sælger, sælger ikke til hvem som helst

  • #22   5. aug 2013 Nu er jeg nysgerrig så.

    Et fiktivt scenarie:
    En bruger skriver så følgende
    Ja jeg sælger til hvem der vil have, for jeg skal bare af med lortet. Dumper gerne i dyrehandleren, uanset hvilken dyrehandler det er. Og hvis der står 4 HA-rockere med en bunsenbrænder, så får de stadig et dyr med herfra. Er køberen kendt som værende vanrøgter og rovavler, så er jeg osse ligeglad.

    Og det vil ikke afføde en reaktion fra dig?


  • #23   5. aug 2013 lina, så ville jeg spørge hvorfor vedkommende i det hele taget avlede dem ???? og derudover ikke gøre mere ved det, da folk jo må gøre med deres dyr som de vil....

    måske ville jeg tilbyde at tage de dyr vedkommende var træt af ......eller bare ville af med hurtigt....


  • #24   5. aug 2013 Nu er det ret begrænset hvor mange henvendelser vi får, for der er rigtig mange chinchillaer på markedet, og det er begrænset hvor populære de er blandt folk uden for miljøet.

    Jeg har da mine præferencer, men jeg afviser heller ikke i første huk.
    Jeg synes det er meget svært at sige hvad der er en god og hvad der er en dårlig køber at sælge til. Vi har da solgt til nogen, der på ingen måde var ok, men de virkede helt fine. Og jeg nægter altså at tage hjem til folk eller stille urimelige krav.
    Det er muligt det er mig der har avlet dyret, men når jeg har solgt det bliver det et andet menneskes dyr... Hvis jeg ikke kan gennemskue hvordan sælger vil være de næste par år ud i fremtiden, på trods af flere samtaler og møder, så er det jo bare sådan det er.


  • #25   5. aug 2013 hvis du er ligeglad, hvorfor så bruge krudt på at spørge - så er du jo på et eller andet punkt ikke ligeglad?
    Og du har da ellers været hurtig på tasterne flere andre steder med at råbe dyremishandler efter andre folk.
    Så du siger du er ligeglad, men det er ikke det udtryk du sender til omverden - og slet ikke med en overskrift i kapitaler med overdrevet brug af tegnsætning.
    IMHO er det dobbeltmoralsk.


  • #26   5. aug 2013 nu har jeg jo selvfølgelig haft tanker omkring det at afvise nogle der gerne ville købe kaniner her, og derfor spurgte jeg herinde, for at få andres tanker og meninger..... for selvfølgelig er det svært at vide om de behandler dem godt de næste mange år, og jeg kan sagtens have afvist gode folk, og det var som bare andres holdninger og tanker om det jeg efterlyste.....

    ja og så ønsker jeg ikke at sælge til visse personer som jeg har dårlige erfaringer med, ligesom nogle heller ikke ville sælge tilmig :-)) hvilket jeg respekterer fuldt ud.

    ja ser jeg noget der ikke bør ske ved dyrerne, så sidder jeg ikke stilletiende hen, men det håber jeg da heller ikke du gør ????


  • #27   5. aug 2013 Du er den eneste der snakker om forbud, så den må stå for egen regning.
    Og du har jo fået andres tanker og meninger.


  • #28   5. aug 2013 ja der er heldigvis nogle der gerne vil dele deres meninger og tanker om det at sige nej til at sælge til alle og enhver, og som ikke er kritiserende, og det er da rart at have solgt en kanin der bliver behandlet med respekt og taget sig af istedet for at man har en dårlig fornemmelse ..... om det nu var forsvarligt at sende dem ud i en familie man er i tvivl om.....

    for handler det ikke i bund og grund om at dyr og mennesker er glade for hindandens selskab og om at dyrerne ikke ender i hjem der ikke har respekt for dem og evnen til at tage sig af dem.....og det mener jeg er sælgers ansvar at vurdere.... og ikke bare læg pengene og tag dyret jeg er som sådan ligeglad med hvordan du behandler den når den først er betalt.... det er da kun rart at avler/sælger bekymrer sig om dem og netop derfor tilbyder jeg også at de altid kan ringe med spørgsmål, også om ½ år eller længere tid.


  • #29   5. aug 2013 Jeg tvivler helt ærligt på hvor mange dyr der reelt er glade for menneskeligt selvskab.
    Dyr der har været brugt som brugsdyr får formentlig noget mere ud af det, end smådyr gør...

    Det er i hvert fald påfaldende, at man kan tage f.eks. en kanin, smide den af i et anlæg der tilgodeser dens behov, og så aldrig have den vilde kontakt med den, og så vil den være glad...


  • #31   5. aug 2013 der vil altid være kloge, belærende, negative svar fra folk og dem skal der også være plads til selvom de er belastende.... og det virker næsten som om man skal forsvare sit indlæg..... men pyt

  • #32   5. aug 2013 Jeg afviser først når jeg ser personernes håndtering af dyret, da jeg ikke mener du kan videre folk over en samtale. Er jeg i tvivl spørger jeg pænt om vi kan mødes ude hos dyrene og se på det.
    Nu er der bare ikke så mange der giver 300-600 kr for en kanin der skal være " ligemeget"


  • #33   5. aug 2013 enig Ahrenkiels, men nogle gange er det altså små børn der overhovedet ikke har begreb om at tage,holde ogg behandle dyr, og de får ikke dyr herfra..... uanset om det er ondskab eller ej, men du har helt ret.



  • #34   5. aug 2013 Sælger ikke små hermeliner som kæledyr til børn under 9 år smiley så skal det være mor eller fars kanin og kun komme ud når mor eller far er der.

  • #35   5. aug 2013 enig ahrenkiels

  • #36   5. aug 2013 Jeg sælger til dem jeg får en god mavefornemmelse af. Og indtil videre har der ikke været nogen jeg har afvist.
    Er det børnefamilier med børn under 9, vil jeg se barnet holde kaninen, hvordan de reagerer over for dyret osv. Hvis de ikke er så gode til det, siger jeg til forældrene at indtil børnene er blevet ældre og 'bedre' til håndteringen af dyret, er det altid dem der skal holde dyret, eller i hvert fald støtte dyret når barnet holder det.
    Jeg har intet imod at sælge til børnefamilier, så længe at forældrene er med. Siger også, at hvis barnet mister interessen, så skal de kontakte mig. Det er indtil videre heller ikke sket, kun 2 gange men det var fordi den ene lå død i buret næste dag, og den anden var blevet aflivet pga. sygdom, desværre. Ellers har jeg aldrig fået opkald om at ungerne har mistet interessen, og alle forældre jeg har haft snakket med har virket engageret omkring kaninen.

    Så alt i alt, jeg sælger hvis jeg har en god mavefornemmelse, børnefamilie eller ej.


Kommentér på:
SÆLGER DU TIL HVEM SOM HELST????

Annonce