{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Puha noget svineri!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja vil ikke hænge nogen ud, men jeg var ude for at købe savsmuld til dyrene idag og hvor blev jeg chokeret over dyrehandleres uvidenhed!!!!

Først var jeg i X for at købe en foderspand, kiggede så lidt på indhold til buret, og faldt over en bro lavet af pinde. Spurgte så hvad sort det var ( væsentligt, da der er mange sorter chinchilla'er ikke tåler) - Det kunne de IKKE fortælle mig, ikke engang hovedkontoret som de ringede til,vidste det.

De vidste ikke konsistensen på deres Chinchilla sand, og åbnede 3 slags for bare at finde ud af at intet af det var noget nær det rigtige, alt forgrovt, og nærmest rigtig sand ( lige til at slide deres pels af! )

Derudover var deres chinchilla foder en blanding af piller, kunstigt grønt osv.sommen serdet i marsvine blandinger eks. og det kan de altså bare IKKE tåle!!

Så havde de Snacks pinde af forskellige slags, dem vidste de heller ikke hvilken sort det var!!

Derefter tog jeg i x2 for at kigge lidt og hvad ser jeg???!!
2 chinchilla'er der sidder i et lille marsvine bur!!!! behøver jeg at sige deres bur skal være min. 100*100*80??!!!

Og ikke nok med det var den ene pelsbidder!

Konfronterede dem med det og det eneste svar jeg sådan rigtig fik, var at han ikke vidste hvad pelsbidderi var og det med buret ville han ikke svare på..

Mit hjerte blødte da jeg gik!!!

Handler aldrig mere i x2!!!!

Surt opstød fra en skuffet dyreelsker.

Ps. KØB ALDRIG DYR I DYREHANDLERE; KUN VED PRIVATE FOR GUD SKYLD; DETTE BEKRÆFTER DET BARE ENDNU MERE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha noget svineri!!!!
  • #2   16. jun 2010
    *ps. min mellemrums knap virker ikke altid*


  • #3   16. jun 2010 Mette: Kan væredem du handler i er okay, men der var disse to bestemt ikke efter min mening

  • #4   16. jun 2010 Der er gost nok kommet en lov om at der skal være min. 1 udlært dyrepasser i butikken MEN, på dyrepasser uddannelsen (tænker her skoleforløb) lærer man ikke hvordan man korrekt passer alle mulige dyr, det er der slet ikke tid til..

    Derudover vælger de tit og ofte folk der "bare" har en HG, HH, HF eller lign. som er udlært i at stå i butik, også selvom de ingen dyre erfaring har


  • #5   16. jun 2010 føj!
    mette: det kan gode være det er nogle fine dyr, men det er det med at støtte det


  • #6   16. jun 2010 Tanja: Det er sørgeligt smiley

    Men endnu mere sørgeligt at de sælger ting som de ikke ved om det skader dyrene.

    Eks. kirsebær gren kan desideret slå en chinchilla ihjel.

    Og hvor udlært behøver man være. De kan da i det mindste lige bruge tiden på at google de dyr de har i butikken


  • #7   16. jun 2010 Tanja - i den ene af vores lokale dyrebutikker, er det bare ungarbejdere der arbejder der. Har ALDRIG set en person der har været en dag over 20 - så ser de i hvertfald meget unge ud, eller også er jeg hver gang kommet på de forkerte dage og tidspunkter

  • #8   16. jun 2010 Noget helt andet er at der skal være ro om chinchilla'er om dagen hvor de sover.

    Det er også bare nemt når de går i et rum hvor der er: Kaniner, marsvin, rotter, mus, hamstre, fugle, fritter, egern osv.

    Dette marsvine bur ( lille ) stod enda kods op af et marsvine bur.
    Har selv marsvin- Og de larmer som en i helvede om dagen


  • #9   16. jun 2010 Jeg kunne ikke være mere enig..

    Dyrehandler fatter hat af det de arbejder med..
    F. eks stod jeg engang i X butik for at se hvad de havde.. Så kom der et lidt ældre ægtepar ind og spurgte en ekspedient om råd omkring hundefoder til deres lille renracet hvalp.
    Hun begyndte så at plapre løs om at Pedigree bare var det bedste foder på markedet, og det opfylder alle ønsker om godt foder..
    Jeg tænker bare WHAAAT??! og går så over til ægteparret, og siger at jeg ville anbefale enten Royal Canin som er artsbestemt foder og som indeholder alt hvad hunden skal bruge. Eller Hill's som også er skræddersyet foder.. Ekspedienten står bare og kigger ned i jorden, og er ret så ligeglad.. Parret ender med at købe RC og var meget taknemmelige over min hjælp.

    Jeg skrev så en mail til butikkens chef da jeg kom hjem. Ikke kun baseret på det jeg så idag, men også fordi jeg tit har mange trælse oplevelser i netop den butik (rotter uden vand, kaniner med sår osv..)...

    Så kender til problemet.. De har heldigvis fået forbud mod at holde dyr! smiley


  • #10   16. jun 2010 Sikke noget svineri! Den nye lov siger at man ikke må arbejde med dyr medmindre man er uddandet dyrpasser. Det vil sige at alle ungmedarbederne ikke må have nogen indflydelse på dyrene, ikke må rådgive kunder i fodder, hold af dyr osv. Heldigvis er vores dyrhandler her i byen super god, min fætter arbejder der, og har delt en masse af min kaninviden med ham, som han så har snakket med sin chef om. Det er en lille butik, og de ved virkelig hvad de laver. Er på kurser tit, og ved meget om de dyr de arbejder med. Men har ogsp været flere steder, hvor jeg har lagt mine vare tilbage og gået uden at købe noget, da jeg ikke vil støtte en butik der ikke har styr på tingene.

  • #11   24. jun 2010 Nu er det en lidt gammel diskution, men jeg vil lige pointere noget omkring dyrehandlere..

    for at eje eller arbejde i en dyrehandle skal du INTET vide om dyr, du må gerne, men det er intet krav!
    Jeg er selv i gang med en uddannelse som dyrehandler, og har været heldig at finde én som faktisk ved noget om dyrerne..og det jeg har lært om dyr, stammer derfra samt fra da jeg var på dyrepasser uddannelse (i et forsøg på at komme i en dyrehandel, men da dyrepasser elever er dyrere og ikke lærer noget af det "vigtige" nemlig det at sælge - og at lave regnskab, budgetter og markedsføring, så gider dyrehandlerne ikke at have dem)

    Jeg har selv haft nogle dårlige oplevelser med dyrehandlere (blevet anbefalet avocado til et marsvin og fuglefoder til hamstre, samt urene og bure osv.), og hvis det er slemt, så gær dyrenes beskryttelse opmærksom på det, så kan de sende en ud og se om de overholder loven.. ellers er eneste mulighed nok at stemme på de politikere som vil forbedre dyrepasnings lovene til noget anstændigt!

    hvis det er butikker som bryder loven ved at lade piccolier/ung-arbejdere (som er ansat til at lave forefaldene arbejde, som en piccoline - fx at pakke papkasser, eller gå med post) passe butikken, eller lader elever stå alene, skal anmeldes..ved dog ikke til hvem..

    (det minder lidt om den nye hundelov, man forbyder de racer som er mest frygtet, og ser ikke på hvorfor der er problemer med nogle hunde...af hvad jeg ved er den race med flest angreb på samvittigheden goldenretriever eller labrador.. sagt på en anden måde, det er mennesket/ejeren, ikke hunden der er problemet....)


  • #12   26. jun 2010 enig, men jeg synes nu alligevel det er tankevækkende at man vil forbyde de andre alligevel..men det er offtopic, så lad os stoppe den samtale her, eller starte en ny tråd smiley

Kommentér på:
Puha noget svineri!!!!

Annonce