{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Anita P
Anita P
Tilmeldt:
12. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hjælp til køn {{forumTopicSubject}}

Der sidder vel ikke en person omkring Viborg som vil komme og hjælpe med at kønsbestemme vores kaniner? Jeg har købt 2 voksne kaniner til min datter, det skulle være en han og en hun. Men jeg synes begge ligner hunner. De har nu gået sammen et par måneder, og de skiftes til at hoppe bag på hinanden??? Har ikke selv haft kanin siden jeg var barn, så jeg er virkelig på bar bund med kønsbestemmelse. Har tjekket begge, og jeg synes der kommer en streg på begge. Ingen tap? Men om jeg gør det forkert ved jeg ikke. De er ikke glade for at blive holdt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køn
  • #3   12. jul 2013 Jeg kan godt kønsbestemme dem.. Jeg bor i nærheden af Viborg, men kan jeg ikke lige få billeder først?

  • #4   12. jul 2013 Hvor gamle er de?

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   12. jul 2013 Stumpen........ Rolig nu:-) Hvor kom indavl lige ind i billedet? De er overhovedet ikke i familie med hinanden. De virker glade for hinanden, og nyder at gå sammen. Det er sket få gange, at de lige er hoppet bag på hinanden, og de har gået sammen i over 2 mdr nu. Jeg har lige fundet flere billeder af kanin køn. Ingen af dem har "kugler" hængende, så det må jo være hunner?

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   12. jul 2013 Årh hvor herre bevares, find da en andens indlæg at få ondt i røven over! Spurgte om noget, og har du ikke et svar på mit spørgsmål, så lad dog være med at skrive. Bad dig ikke hjælpe med at vurdere om vores 2 kaniner skulle gå sammen.

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   12. jul 2013 Jeg ved udmærket, at kaniner helst skal vokse op sammen, før de kan gå sammen. Og 2 hanner ikke kan gå sammen når de er kønsmodne. Og jeg kender til deres adfærd med dominans. Følte jeg mig utryg ved de gik sammen, ja så gik de ikke sammen. Men nu var det ikke det jeg bad nogen kommentere. Det var kønnet jeg var i tvivl om.

  • #12   12. jul 2013 Hej Anita smiley

    Nu skal du høre, kaniner er kolonidyr og derfor er de ikke egnede til at gå sammen i de bure vi bruger til kaniner ( går udfra at du har et almindeligt bur)

    MEN! Hvis du vil gøre noget rigtigt godt for dine kaniner, så kan du neutralisere dem og give dem massere plads! Så skal du se glade kaniner smiley
    Har du overvejet mugligheden: fritgående stuekanin? smiley det ville dit barn helt sikkert elske!

    Der er sket rigtigt meget indenfor viden om kaniner de seneste år,.
    Hvis der evt. Er noget du vil vide er du mere end velkommen til at kontakte mig!

    Hvor gamle er dyrene?:)


  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   13. jul 2013 Mange tak for svar Ahrenkiels. Jeg er katte menneske, så min viden med kaniner er ikke så stor. Kun lige hvad jeg kunne læse mig til inden vi fik kaninerne. Jeg havde kaniner som barn. Og de gik altid sammen uden problemer. Dog kan jeg huske vi købte 2 hun kaniner, som fik unger en dag smiley Så den ene var jo en dreng. Vi ville gerne have unger fra dem her, hvis der kom unger fra dem. Og de skulle jo så deles op. Hunnerne skulle gå sammen, og hannerne skulle så skilles ad inden de blev kønsmodne. Men jeg kender desværre ikke alderen på dem. De så søde og raske ud, så det var dem der blev købt smiley Jeg undrer mig meget over det med kaninerne ikke kan gå sammen. Det gør de jo ved dyrhandlerne, og på campingpladser osv. Og det går jo fint.

  • #14   13. jul 2013 Ja, det er også meget forkert at de går sammen i dyrehandlere, da det sender et helt forkert signal smiley
    Personligt har heh ungdyr gående i grupper til de r omkring 5 mrd.

    Man må huske at kaniner er meget territoriale og er villig til at slås for deres eget sted ( både hunner og hanner)
    I naturen ser man ofte kaniner løbe i store grupper, men de har kun kontakt under parring eller mor og unger.
    De har deres egen hule som er DERES og det forsvarer de. I naturen er der plads nok til taberen kan løbe væk, det er der jo ikke i vores kaninbure, då ofte går det HELT galt.

    Jeg håber du kan bruge mine svar smiley somsagt er der sket SÅ meget indenfor viden om nkaniner i løbet af få år, bla. At de ikke er gnavere.

    Stavefejl er med i prisen, svare over mobil og er LIGE vågnet smiley


  • #15   13. jul 2013 Prøv at kigge forbi min hjemmeside:
    http://kaninfo.weebly.com/adfaeligrd.html


  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #17   14. jul 2013 Jeg kan til dels også forstå Stumpen. Men jeg vil bare ikke have en masse kastet i hovedet om indavl, når de hverken kender mig eller vores kaniner. Jeg spørger om kønsbestemmelse, ikke hvordan vi skal håndtere vores kaniner:-)

  • #19   14. jul 2013 Husk at skriv hvis du har brug fo hjælp smiley mit nr. 22615160

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #22   15. jul 2013 Hehe smiley Jeg er selv katte opdrætter, så jeg kender alt til kattegalleriet. Det kan være livsfarligt at spørge om noget derinde smiley Vi vil gerne have et enkelt hold unger. Og der bliver hannen fjernet fra inden ungerne bliver født. Og kommer der hanner i kuldet bliver de fjernet fra hunnerne og moren når de er gamle nok til at komme væk fra moren. Skal absolut ikke risikere noget indavl smiley

  • #23   15. jul 2013 Bare iorden smiley

  • #25   15. jul 2013 Hunnerne og multi skal heller ikke gå sammen når de bliver kænsmodne:)

Kommentér på:
Hjælp til køn

Annonce