{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Flaske kanin {{forumTopicSubject}}

Nogen der har prøvet at flaske en lille kaninunge op før ? Så er i velkomne til at give nogle tip, da det er første gang her smiley

Lidt baggrund af ungen :

Fik en lille unge hjem i går, som lige havde fået øjne i torsdag, så omkring de 3 uger skyder jeg på, meget mindre end mit tidligere kuld på 3 uger.. moren ville ikke have noget med kuldet at gøre, og alle unger, på nær denne ene døde, de gik blandet hanner og andre hunner, i en hesteboks, hendes forrige kuld var lige omkring de 8 uger gamle og gik stadig derinde.
Det er en løvehoved mor og en far som er tan. Virkelig smuk unge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flaske kanin
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   7. jul 2013 Ja, jeg er i gang lige nu - de er dog kun 1 uge gamle. (og gjorde det samme for 4½ år siden)

    Jeg køber modermælkserstatning hos dyrlægen. KMR eller Royal Canin, i denne omgang blev det Royal canin da KMR er flydende, og jeg vil helst have det i pulver. (desuden følger der en flaske med RC og ikke KMR.)
    Jeg blander pulveret med kognede vand, og putter derefter fløde i (ca. 1/3 del)

    Din bør kun få flaske to gange dagligt - morgen og aften, med ca. 12 timers mellemrum. (fx. kl. 8 og 20.) og vil skyde på at den indtager mellem 7 og 13 ml.


  • #2   7. jul 2013 Mange Tak!
    Lige pt. Får den kaffe fløde, da hende der havde den en dag, havde læst at det godt ku bruges. og da det var weekend smiley den fik 3 gange dagligt, og fik til den ikke tog fat længere, og den stopper hver gang ved 2 ml, så den har fået 6ml. Om dagen siden fredag, så det passer jo smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   7. jul 2013 7-13 ml to gange dagligt smiley når de er mellem 2 og 3 uger gamle.

    Når den lige har fået øjne er den omkring 9-14 dage gammel.


  • #5   7. jul 2013 Kigger også på maven af den, men den var ret tynd da den blev fundet, og er det stadig smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   7. jul 2013 Har den adgang til vand, kaninpiller og hø?

  • #7   7. jul 2013 Den har adgang til det, men den er så lille igen, at den ikke er begyndt at røre ved det, mit sidste kuld var 3-4 uger før de bevægede sig ud af reden og rørte ikke vand eller mad før den 5 uge.

Kommentér på:
Flaske kanin

Annonce