{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Skal jeg opgive? *Kaninhop* {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mht. til kaninhopstævnerne og mine kaniner. Jeg synes det er sjovt,at komme ud til kaninhopstævner, men mit problem er at mine kaniner simpelthen ikke hopper når de er afsted.
Det irritere mig helt vildt når (især Kokos) hopper så fint herhjemme. Så jeg ved ikke om jeg bare skal opgive at lære Kokos at hoppe til stævner? Er det i virkeligheden for sent? Eller skal jeg give hende nogle chancer til?
Jeg hælder selv mest til det sidste, men jeg kan simpelthen ikke klare at blive "til grin" igen fordi mine kaniner IGEN IGEN ikke gider springe.

Men det er vel sikkert bare mig der er utålmodig?
Skal jeg prøve at starte lidt flere stævner med Kokos før jeg "opgiver det"?

Sorry, jeg havde bare lige behov for at komme ud med det og måske få et svar på hvad I synes jeg skal gøre, da jeg er ekstremt dårlig til at tage beslutninger smiley

På forhånd tak
-Sofie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg opgive? *Kaninhop*
  • #1   11. jun 2013 Undskyld nogle af sætningsfejlene, men jeg skrev lige lidt hurtigt smiley

  • #2   11. jun 2013 nu ved jeg ikke hvad DU skal gøre jo smiley
    men jeg må ærligt sige at jeg har stået i sammen problem, med Nusser og Molly (fx) jeg har ikke ville sælge dem før nu, men de har sluttet af til USM med begge i et gennemløb hoppe 1 fejl, nu kan jeg så godt sælge dem fordi jeg virkelig gerne vil hoppen, og det vil de ikke lige så meget, derfor gør jeg det.

    så mit svar er: Start med at give ihvertefald Kokos en chance til, og ellers så anskaf dig nogle kaniner med hop bag, istedet for tilfældige smiley


  • #3   11. jun 2013 Samme råd her, giv hende nogle chancer mere, prøv og anskaf dig en hopkanin med gode hopforældre bag sig! smiley

  • #4   11. jun 2013 Hvor mange gange er det sket?

    Det sker hele tiden, at der er kaniner, som ikke lige vil hoppe andre steder. Det kan være alt fra en parresyg hankanin, en brunstig hunkanin, en kanin der ikke vil andet end at snuse eller spise græs, en nervøs kanin osv.

    Når man har med dyr at gøre, må man bare være forberedt på, at der kan ske noget uforudsigeligt.
    Da jeg startede stævner, havde jeg en kanin, som den ene gang fik pind med dobbelt 0 og gangen efter fik han 10 fejl hvor nogle af dem var tidsfejl. Det varierer så meget, hvordan dyr opfører sig.

    Hvis du stadig synes, det er sjovt og hyggeligt at være afsted, så skal du helt klart afsted igen. Jeg tror virkelig ikke, at du behøver at føle dig "til grin", for enhver ved, at man ikke kan være sikker på noget, når man har med dyr at gøre.
    Jeg har set mange trække en kanin grundet et eller andet og har bare tænk "nårh ja, det er hvad der kan ske".


  • #5   11. jun 2013 Helt enig med Lulle! smiley
    også lad være overhoved at tænke på at lave unger på hende! smiley


  • #6   11. jun 2013 Giv nogle flere chancer og køb en hopkanin som har lært at hoppe smiley Det gjorde jeg selv og jeg har lært vildt meget af det! smiley

  • #7   11. jun 2013 Giv hende nogle chancer. Hvis hun slet ikke ændre sig, ville jeg prøve at starte til noget hoptræning, det plejer at hjælpe! smiley

  • #8   11. jun 2013 Trine, selvom forældredyrene ikke er helt så gode, så kan der sagtens komme rigtig gode unger. Så at sige at hun ikke skal avle på den er liiiidt latterligt.. smiley

  • #9   11. jun 2013 Hun går allerede til hoptræning, Regitze smiley
    Tak for rådene alle sammen smiley Jeg prøver et par gange mere så.

    Trine: Jeg laver ikke kuld på Kokos for at få hopunger. Jeg gør det ligeså meget for temperamentets skyld, fordi jeg selv er interesseret i en unge efter hende, og fordi flere af mine bekendte kunne være interesserede smiley


  • #10   11. jun 2013 Jeg mener ikke hun skal lade være at lave kuld på hende fordi hun ikke er så god, men fordi hvis hun får unger går det bare 3 mdr med det også skal Sofie starte helt forfra, hvilket jeg syntes er lidt synd smiley

  • #11   11. jun 2013 Trine, du har fat i noget der! Det havde jeg faktisk ikke tænkt på smiley Det må lige overvejes smiley

  • #12   11. jun 2013 Tænkte godt på det smiley

  • #13   11. jun 2013 Har du mulighed for at tage til træning et sted? Hvis de hopper fint hjemme kan det være fordi, de skal lære at hoppe andre steder også, og det er lettere at gøre til træning end til stævner.

  • #14   11. jun 2013 Nej, jeg synes ikke du skal give op, og jeg synes heller ikke du skal føle dig til grin.
    Så skulle du nogle gange se når jeg hopper med Dakovo, han bliver oftere trukket end han gennemfører, og det tager jeg lidt som noget sjov eller hvad man skal sige smiley
    Og så griner jeg og de andre af det, og så er det glemt. Skal prøve at lægge en film en af ham fra sidste stævne, hvor det også endte med en trukket kanin smiley

    Giv hende nogle chancer mere, inden du giver helt op, og så måske overveje at droppe at lave kuld på hende, så du ikke skal starte forfra, men måske finde en kanin som allerede er trænet og har startet lidt stævner, og på den måde er inde i det smiley

    Man kan ikke regne med at gå ind og stile op de første par gange, og straks få noget med hjem, uanset om det er en placering eller pind. Så op på hesten igen, og få hende trænet forskellige steder smiley


  • #15   11. jun 2013 Du skal tænke på hun har kun stillet op tre gange, så hun mangler stadig noget træning i at præstere udenbys endnu. Det kan være det kommer, men det kan også være det ikke gør. Men synes ikke du kan vurdere noget endeligt efter kun 3 starter smiley

  • #17   11. jun 2013 Tak alle sammen smiley Jeg er bare meget følsom overfor hvad andre tænker om mig, men det glæder mig at høre at det er en nogenlunde normal ting, at kaninen ikke vil hoppe smiley

  • #19   11. jun 2013 Det skal du slet ikke Sofie smiley
    Tag det med et smil, og så bare tænk; Nå, det var ikke i dag, men vi prøver igen næste gang smiley
    Og når både hende og du har fået lidt mere træning, så skal den nok komme smiley


  • #21   11. jun 2013 http://www.gnavergalleri.dk/video/kaniner/13902-kovo_som_vi_nu_kender_ham
    Sådan set det oftest ud med mig og Kovo, enten det eller også får han en masse tidsfejl smiley


  • #23   11. jun 2013 Synes bestemt ikke du skal give op smiley
    Fusse er heller ikke den helt store hopkanin, og han er ind i mellem meget mere til græs og dufte end til at hoppe. Ved sidste stævne gik vi et minut over tid begge gange, men vi hyggede os med det, og så grinede jeg lidt af det bagefter smiley


  • #24   11. jun 2013 Jeg synes, at du skal skrue ned for dine ambitioner - og så nyde at deltage med din kanin.

    Jeg er næsten sikker på, at den lige pludselig bliver meget dygtigere, hvis du blot fortsætter med en positiv attitude.

    Jørgen


Kommentér på:
Skal jeg opgive? *Kaninhop*

Annonce