{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

liv B
liv B
Tilmeldt:
30. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg kunne rigtig godt tænke mg en hest.
Jeg har kigget på meget på fjordheste, som jeg synes ser rigtig dejlige ud.
Det er 1, gang jeg skal have hest, så derfor ved jeg ikke rigtigt, hvilken race, køn... det skal være.

hvis nogle har et godt bud til en god begyder hest.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest
  • #2   5. jun 2013 Haflinger vallak, så er du godt på vej! Den tunge type

  • #3   5. jun 2013 Hvad er du til? Har du pengene? Har du 10000 du kan ofrer på en dyrlæge regning og plads eller penge til st få den opstaldet? Skal du have den hjemme skal du have to... Lad værd med bare at skaffe dig den, for at skaffe dig den, en hest kræver meget tid og penge

  • liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   5. jun 2013 Jeg er villg til at betale hvad der skal til, for at kunne holde hest, og er også villig til at ofre al min tid på min hest


  • #5   5. jun 2013 Hvad er din erfaring

    Hvor stort et budget har du til hest (plus til dyrlæge osv senere)

    Hvad skal du bruge den til


  • #6   5. jun 2013 Hvor lang tid har du gået til ridning, har du minimum 1-3 timer ekstra om dagen, har du overvejet hvor den skal stå?, hvad det koster hver måned?. Vil desuden tilføje at du bestemt ikke skal sætte dig en bestemt race i hovedet men se hvad der er til salg fortiden og tag ud og prøv en hel masse forskellige heste også finde den der passer bedst til dig;)

  • liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   5. jun 2013 Jeg skal bruge den som en dejlig hyggehest


  • #8   5. jun 2013 Kig på selve hesten, og ikke på racen hvis du forstår smiley

  • #9   5. jun 2013 hvad kan du?
    hvad tør du?
    hvad er din maxpris for indkøb?
    har du udstyr, hvis ikke, hvad er din maxpris for sadel/trense/whatever?
    hvad har du råd til mht. opstaldning/løsdrift/ridehuskort/foder/hø/strøelse/smed/dyrlæge?

    .. sidst, men ikke mindst... da man ikke kan se din alder på profilen.. er du gammel nok til at selv skulle betale det hele, eller skal der forældre med ind over?
    hvis sidste - er de så indstillet på at egen hest er en DYR sport?


  • #10   5. jun 2013 Islænder er en dejlig race med et godt temperament. I højten ligger de lige mellem pony og heste størrelse men det er en hest, de kan både rides og hygges med, de kan godt stå en uge uden at blive reder. ??Men som Michelle grace siger skal man ud og prøve en masse for at finde den helt rigtige. ??

  • #11   5. jun 2013 Det er 2,5 år siden jeg købte min første hest, det jeg gik efter var at den skulle være god i hovedet smiley
    "Drømme kravene var:"
    Hoppe
    Max 160 cm
    Aftegninger i hovedet og på benene
    Erfaren (omkring 10 år)

    Jeg endte så ud med:
    En stor HELT brun vallak på 170 cm, som kun havde gået skovtur (med en handicappet) som var 5 år gammel smiley

    Men kravet om det gode sind var opfyldt!!
    At han så er blevet en fin dressurhest, og har en super stamtavle er jo bare bonus smiley

    Overvej nøje hvad du vil have som krav, og tag ud og kigge på nogle forskellige smiley


  • #12   5. jun 2013 Jeg vil anbefale sig noget Nordbakker.. nogle tunge racer, hvis du kun skal bruge den til hygge.
    MEN!!!
    Du kan sagtens ombestemme dig i løbet af nogle år. Så vil du hellere ride dressur. Derfor ville det være fint, at købe en rolig Dressurhest:)

    Jeg har selv 1 lækker Connemare dreng, blandet med noget Araber:)
    Han er sprinpony på højt niveau, og han er perfekt til mig.
    Fart er også lige mig, derfor har jeg en Araber hingst der elsker at drøne afsted!

    Min springpony:




    profilbillede
  • #13   5. jun 2013 Haffer, så passer pengene smiley
    Hjælper dig gerne med at finde en ordenlig smiley


    profilbillede
  • #14   5. jun 2013 Ja jeg troede egentlig aldrig jeg skulle få part på en spinkel, mishandlet, og usikker pony..
    Men jo det fik jeg altså smiley Carlo er langt fra min drømmepony på udseendet.. Han er tidligere mishandlet, og har fået et hak i tilliden da han blev lånt ud grundet han blev slået.
    Men den pony har virkelig stjålet mit hjerte smiley
    Så ja, kig efter ponyens temperament, og ikke race, udseende og køn smiley


    profilbillede
  • #15   6. jun 2013 Fjordheste er deeeejlige smiley

    profilbillede
  • #16   6. jun 2013 Fjordheste er ikke for folk der ikke ved hvad de laver.. De er selvstændige heste der elsker at tænke selv

  • #17   6. jun 2013 Red på en fjordhest der satte i gallop når den ville...

  • #18   6. jun 2013 Fjordhest vi har selv to dejlige her hjemme jeg vil helt klart anbefale en vallak:)

Kommentér på:
hest

Annonce