{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Kathrine T
Kathrine T
Tilmeldt:
20. maj 2013
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 41

en hamster tam? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Nu påstår min veninde at hun ved hvordan man gør en hamster tam selvom hun aldrig har haft en. Måden hun mener er at man tager den ud lige fra starten af. Jeg mener dog at den skal vænne sig til buret og så derefter at man lægger sin hånd ind i buret med en godbid på og lader hamsteren snuse og nogle dages tid senere kan man begynde (hvis hamsteren føler sig tryg) med at holde den og være stille og rolig. Hvad synes i er rigtigt eller er det en helt anden måde at gøre det på. Jeg takker på forhånd og håber på svar fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en hamster tam?
  • #1   26. maj 2013 Man kan gøre begge dele, men hælder mest til din idé.

  • #2   26. maj 2013 Sys lige at hamsteren skal have et par dage, til at falde til i sit nye hjem, inden man begynder at tage den ud.

  • #3   26. maj 2013 Din venindes idé er i visse tilfælde ikke for klog i min mening. At man tvinger en hamster op på sin hånd, gør intet godt for ejerens og hamsterens forhold.

  • #4   26. maj 2013 Din ide er rigtig...
    Når du får et hamster så lad den vænne sig til sit nye hjem, så kan du efter et par dage tage hånden ned til den og lad den lære din duft at kende, giv ind imellem en godbid, tag gerne hånden ned flere gange om dagen, når du synes at hamsteret er tryg nok og rolig så kan man prøve at tage den op... smiley
    Så altså jeg ville mene at din ide er rigtig smiley Synes din venindes ide er ret forkert...


  • #5   26. maj 2013 Jeg benytter mig altid af metoden hvor jeg tager hamsteren op til mig, da det er den metode jeg har bedst erfaring med. Det har intet med tvang at gøre, men derimod at vende hamsteren til håndtering, så den ved at der ikke sker noget.

    Når jeg får en ny hamster hjem, som er stresset og utryg oven på flytningen, får den lige et par dage til at vende sig til buret. Derefter begynder jeg langsomt og forsigtigt at løfte den op, mens jeg taler stille til den - det virker til ofte at berolige dem. Så snart den er lidt tryggere ved at blive sidde i hånden, begynder jeg forsigtigt at stryge den hen over ryggen med en finger, for at vende til den berøring.


  • #6   26. maj 2013 jeg gør lige som Donau's
    det er vigtigt de lærer der ikke sker dem noget når de kommer op. til en start kan man nøjes med et par minutter og så efterhånden forlænge det


Kommentér på:
en hamster tam?

Annonce