{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fritgående stuekanin.
  • #1   5. maj 2013 Sådan et trægulv/parketgulv er ret glat for et par kaninfusser - så en tæpperest eller lignende ville nok ikke være en dum idé, han skal nok lære det men jeg tænker det altid vil være lidt anstrengende for ham at gå på, så det vil være fint med nogle steder med lidt "fastere" gulv smiley

  • #2   5. maj 2013 Du skal være obs på at mange oplever at når kaninen bliver voksen/kønsmoden, så kan den ende med at hærge alt inden for rækkevidde.
    Og husk for Guds skyld at sørge for at den ikke kan komme til ledningerne.


  • #3   5. maj 2013 Ja, pas på ledningerne!
    - Sådan mistede jeg lige strømforsyningen til min eksterne harddisk, fordi kaninen lige fandt et stykke af ledningen som lige akkurat var nået ned i "tand-højde" - dét er surt !


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #4   5. maj 2013 Du kan bare ligge nogle tæpper rund omkring, det er sådan vi har løst problemet og det fungere fint.

    Ps. Den skal nok lære at gå på trægulvet, men det er ikke det samme som når der er nogle tæpper her og der hvor man kan slå sig helt løs.

    Husk at fjerne ledninger (evt pakke dem ind), planter og andet kaninen kunne tænkes at sætte bisserne i smiley


  • #5   5. maj 2013 Hvis det er en lejelejlighed, så skal I nok være indstillet på at gulvpanelerne er udsatte, og muligvis kan ende med at skulle skiftes senere.

  • #6   5. maj 2013 Min søster har en voksen kasteret angora kanin.

    Hun har trægulv og kaninen vænner sig til gulvet og lære og stå fast, men det ser nu meget sjovt ud når han har været på ferie hos mig som har gulvtæppe og han så kommer hjem til hende igen hvor der er træ gulv det skal han lige omstille sig til.

    Ved ham her har ledninger været værst, man opdager hurtigt hvis man har glemt en ledning. Han er fænomonal til at af isolerer ledninger og bide dem over, også selvom der er strøm i.

    Og ja så nede ved mig har han hærget min badeværeleses dør. Han har han bidt i nede i bunden. Så den skal skiftes, men det er udelukkende når han ikke kan komme på badeværeset og den er i vejen ( døren).

    Angående gulvtæppe skal du være obs på at kanin muligvis også kan finde på at give trevler op og så trevle gulvtæppet.



  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #7   5. maj 2013 Og man skal ikke have tæpper med frynser, for dem sutter og gnaver de bare væk smiley

    Så tæpperne skal helst være rimeligt robust og massive

    Ja dørene skal enten være helt åbne eller helt lukket, ellers gnaver de bare i dem for at åbne dem. Evt. Kan de også finde på at grave i dem selv hvis de er lukket smiley


  • #8   5. maj 2013 Vores kanin er også tit i stuen. vi har lagt sådan et kludetæppe ud som hun kan hoppe på:) og efter hånden begynder hun at hoppe på vores trægulv!:)

  • #9   6. maj 2013 Tak for svarene

Kommentér på:
Fritgående stuekanin.

Annonce