{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig!!:)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #1   15. apr 2013 Ligesom på billedet på denne side http://kaninfo.weebly.com/fordoslashjelsessystem.html eller?

  • #2   15. apr 2013 Det er ligesom det på den side det første billed hvor det er små kugler der er helt sat sammen

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #3   15. apr 2013 Hvor meget kraftfoder giver du?

    Hvis kaninen ikke spiser det, producere den for meget, evt. kan den have gigt så den ikke kan komme ordentligt ned og tage afføringen.



  • #5   15. apr 2013 Den får en lille skål kanin piller hver dag:)

  • #6   15. apr 2013 Så det jeg skal gøre er bare at give ham mindre foder??:)

  • #9   15. apr 2013 Ok tak skal i have

  • #10   15. apr 2013 Den med 25 g pr. kilo er til vedligeholdelse af en udvokset kanin.

    Når de får rodfrugter, grønt, frugt, hø og halm skal du gå tilsvarende NED i mængden af kraftfoder.

    Overfodring med kraftfoder er den væsentligste dødsårsag hos danske kaniner.

    Jørgen


  • #11   15. apr 2013 Mange tak for hjælpen allesammen

  • #12   15. apr 2013 Wedervang - Mine kaniner på 2 kg får 1/2 dl foder, 1 dl er meget smiley hvis de fik alt det, ville de ikke blot blive fede, men også hverken spise hø, grønt eller blindtarmsafføring

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #13   15. apr 2013 Vælger dine kraftfoder over grønt???

    Det har jeg aldrig oplevet

    på Vores kaniner prioriteringsliste ligger rodfrugter, grønt, frugt etc. klart først. Først derefter kommer kraftfoder og hø.

    Jeg giver ca. 45g til 3 kg kanin. hvilket svare til 15g kg.


  • #14   15. apr 2013 Ja, de vælger kraftfoder over grønt. De elsker de urter som jeg blander i foderet, så det prioriterer de at støvsuge op ad skålene først. De får dog sjældent grønt og kraftfoder samtidig, da jeg helst vil strække deres indtag af foder ud over en længere periode, da jeg har en teori om at det er sundere end at de æder det hele på én gang så det ikke udelukkende er hø der har adgang til hele tiden.

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #15   15. apr 2013 Jeg giver dem grønt en gang om dagen og kraftfoder en gang om dagen, så jeg giver dem heller ikke det hele på en gang.

    Er jeg ekstra sød får de grønt godbidder til middag, men det er mere undtagelsen end reglen.

    Hvis mine havde mulighed for at smovse grønt og kraftfoder løbende, ville mine slet ikke spise samme mængde hø som de gør nu.

    For mig er hø hoved ernæringskilden, grønt og kraftfoder ser jeg som tilskud til kosten, derfor får mine heller ikke uanede mængder af dette.

    Jeg giver dem ca. 100g grønt/rodfrugter når jeg står op (kunne sikkert godt give mere, men det bliver lige pebret nok). Den mængde er væk inden jeg nærmest er færdig med min morgen gøremål.




Kommentér på:
Hjælp mig!!:)

Annonce