{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Skadestuen, skal han aflives? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

jeg vil sætte pris på hvis i vil svare med en ordenlig tone... og venligst lad vær med at dømme mig, fordi jeg har haft det super svært med det her...

Okay, som over skriften siger: bid, skadestuen, jeg er idag blevet bidt meget volsomt af min kanin, ja faktisk så voldsomt at jeg måtte på skade stuen...
Lægerne sagde at man ikke syede dyrebid.
okay men det jeg vil sige med det er:

Den kanin der bed mig er faktisk min yndlings kanin... jeg elsker den rigtig højt, men jeg ved ikke om jeg skal aflive ham nu hvor han bed mig....?

Sådan skete det:

Jeg sprang med ham i min have, det gik super godt intet tegn på at han var sur eller lign. (jeg havde min anden han kanin med derned i et lille transport bur.) jeg tog selen af ham og han løb banen igennem et par gange.
så fik jeg den ide at hvis jeg satte ham på den første spring kunne jeg nå at løbe ned til sidste spring, og få et hoppe billede af ham, så det gjorde jeg da han kom ned i enden tog jeg billedet (uden lyd og uden blitz) og så tog jeg rundt om ham (for at tage ham op totalt som heg plejer) og så hoppede han op og bed mig rigtig hårdt i fingeren..??

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre? hjælp! smiley

OBS: den her oplevelse har ikke været sk!de nem for mig okay? så please lad vær med at dømme mig for hårdt.. tak.

Mvh Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadestuen, skal han aflives?
  • #1   27. mar 2013 Det kan være han bare er blevet forskrækket? Giv ham dog en chance til.

  • #2   27. mar 2013 Ja det tænkte jeg også på.. smiley tak for hjælpen for resten smiley

  • #4   27. mar 2013 Et enkelt bid er hvad der sker.
    Hvis dyret bliver mere og mere aggressivt, og det ender med at man ikke kan håndtere det, så skal det aflives.
    Evt. kan man finde et nyt hjem, hvis man ved hvad man laver (ikke bare give problemet videre).

    Vi fik en chinchilla her hjem. Han var helt umuligt at komme til, blev ved med at bide, og viste meget tydelige tegn på at ville slå unger ihjel mv.
    Han røg tilbage til opdrætter, og der var intet med ham. Siden har han fået nyt hjem, og der har - så vidt jeg ved - intet været med ham.

    Jeg siger ikke det er hvad der sker her, men nogle gange trives dyr bare ikke hos en, uden man gør noget forkert.


  • #5   27. mar 2013 Det lyder til at have gjort ondt.
    Nu er du vel stivkrampevaccineret ikke? Det må de have spurgt om på skadestuen, men jeg vil alligevel lige sikre mig det smiley
    Jeg blev engang bidt rigtig hårdt af en af mine kaniner, hvor jeg også burde være taget på skadestuen, men ikke gjorde det og samtidig ikke havde en stivkrampevaccination. Det var ekstremt dumt. Jeg har et stort ar og kaninen lever stadig smiley

    Når det nu kun er sket den ene gang, synes jeg, det er ret drastisk at aflive ham. Hvor gammel er han?

    Min kæreste blev også bidt af en af mine hanner sidste sommer, da han ville sætte madskålen ind til min kanin. Kaninen ved ham i hånden og vi måtte så til lægevagten, fordi han ikke havde fået stivkrampevaccine for nyligt.
    Kaninen lever i bedste velgående, for det var et uheld, og der var slet ikke mere i det. Jeg er sikker på, at han kom til at bide, fordi han var sulten og "ramte" ved siden af madskålen.
    Bare nyd tiden med din kanin, det sker sikkert ikke igen smiley


  • #6   27. mar 2013 Arh, giv ham en chance til. Der kan være så meget der har påvirket det, og måske så han dig ikke helt, og blev derfor forskrækket. Man behøver ikke at aflive, bare fordi den bed. smiley

  • #7   27. mar 2013 Tusind tak søde mennesker! smiley jeg er super glad for jeres hjælp! Jeg har allerede stivkrampe vaccination! smiley så der er ikke mere i det.. han er ca. et halvt år gammel? 1 år måske? deromkring smiley

    jeg er også sikker på at det ikke var med vilje! måske det også var fordi der var en anden han kanin med dernede? smiley hvem ved?

    min mor fortalte at jeg var løbet inden for og at jeg hade rystet hånden så der var løbet blod op og ned af væggende smiley
    Han ramte min midterste finger på begge sider i miderste led. smiley men nu har jeg plaster på så det går OK. nu smiley


  • #8   27. mar 2013 Det var nok et uheld smiley

    Sker det igen kan du begynde at overveje aflivning smiley


  • #9   27. mar 2013 MissBims: Ja jeg er helt ok med fingeren... eller sådan da smiley jeg har tænkt mig at give ham en til chance smiley fordi han er sku en dejlig kanin!

  • #10   27. mar 2013 jeg har virkelig været ked af det...

    du ved vel at på en iphone kan man filme og så tag et billede af skærmen bag efter... det var det jeg prøvede så jeg har det hele på film smiley men jeg har slettet den fordi jeg sys ikke det er rart at have sådan noget på telefonen... jeg spolede i den og så så jeg bare hele min hånd var helt blodig smiley ret klamt og jeg skreg bare -.- smiley


  • #11   27. mar 2013 det gør den med sikkerhed smiley
    Tusind tak for alt din hjælp!


  • #12   27. mar 2013 Ü

  • #14   28. mar 2013 Hvis det var mig så ville jeg aldrig aflive min kanin pågrund af at den havde bidt mig!
    Jeg syntes at du skal lade vær med at aflive ham det ville være det dummeste man kunne gøre
    Jeg er sikker på at der er en logisk forklaring på hvorfor at han bed dig
    Så lad vær med at aflive ham


  • #15   28. mar 2013 Ja læste det lige smiley

  • #16   28. mar 2013 smiley

Kommentér på:
Skadestuen, skal han aflives?

Annonce