{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad til kanin
  • #1   19. mar 2013 hk kanin foder eller møllerens kanin piller g pr kg kanin og fri adgang til godt hø smiley sup med gulerødder

  • #2   19. mar 2013 Vi giver vores kaniner kaninpiller, det gør vi fordi der godt kan være rigtig meget fedt i andre kaninblandinger. Selvom kaninpiller ser kedelige ud, så spiser vores kaniner dem med velbehag. Derudover har vores altid godt med hø og så får de grønt og tørret brød som snacks af og til smiley

  • #3   19. mar 2013 Sådan fodrer jeg
    Kraftfoder:
    Her i stalden fodrer jeg med Møllerens Kaninguf i pilleform som kraftfoder. Jeg køber pillerne i sække på 15 kg ad gangen, som jeg har stående i vores kælder. Pillerne blander jeg med grovvalset havregryn, inden det gives til kaninerne. Dette opbevarer jeg i en foderspand hvor mit dl-mål og min lille foderlygte også ligger. Udover pillerne kan jeg finde på at spæde op med Rabbit Royale, som er en müsliblanding med et lavt fedtindhold - især til diegivende hunner, om vinteren eller når jeg bare synes at mine kaniner skal forkæles lidt smiley Jeg er begyndt at forsøge mig med at blande tørrede urter i foderet også, dette gør det endnu mere spændende for dyrene at spise smiley

    Stråfoder:
    Kaninernes vigtigste foder er stråfoder. Her fodres med frisk, velduftende hø fra en landmand - som kaninerne selvfølgelig har frit adgang til via. deres høkugler. Udover hø får de halm i bunden af burene, som de også spiser af. Selvom halmen ikke er kaninens hovedfoder er det godt for både tænder og mave, og de får derfor en frisk tot ind i buret hver dag i forbindelse med fodring.

    Grønt:
    Jeg giver grønt morgen og aften, eller efter behov. Om sommeren får de "alt godt fra haven" hvilket indebærer græs, mælkebøtter, skvadderkål, kløver, krydderurter osv - samt godt med gulerødder. Om vinteren består deres hovedgrønt af gulerødder, men jeg supplerer med andre rodfrugter (rødbeder, pastinak, persillerod osv) samt kål (spidskål, blomkål, rosenkål) eller hvad der er af lækkert frisk grønt i min dagligvarebutik.

    Grene:
    Jeg giver grene ca. hver 2. uge. Kaninerne får flest æblegrene, da vi har et ordentligt æbletræ i haven - dog får de til tider også både hassel, pære og pil, hvilket de nyder.

    Vand:
    Jeg vander morgen, middag og aften hvor vandskålene skylles og der gives frisk vand. Skålene/flaskerne vaskes 1 gang om ugen i opvaskemaskinen. I sommerhalvåret bruger jeg flasker, i vinterhalvåret bruger jeg skåle. Egentlig er jeg mest til flasker da jeg synes at kaninerne grisser skålene langt mere end flaskerne, men om vinteren er det både smartere for kaninerne og jeg at bruge skåle. Om vinteren fryser vandet, og især tuden i flaskerne fryser. Selvom vandet også fryser i en skål, har kaninen mulighed for at slikke på isen for at få væske, hvis vandet er frosset - og så er det også bare lidt nemmere at slå vand ud af skålene, end det er at skulle tø vandflasker op 3 gange om dagen.

    Ovenstående er kopieret fra min hjemmeside.. smiley


  • #4   19. mar 2013 Hun spiser ikke gulerodder ? smiley
    Hvor kan man købe foderet ? smiley


  • #6   19. mar 2013 LilleFod - Det er lige lovlig påståeligt at skrive, at Oxbow er "det eneste foder, der indeholder hvad kaninen har brug for" hvilket jo egentlig også er lodret løgn. Oxbow er bestemt ikke det eneste brugbare kaninfoder, der findes.

  • #7   19. mar 2013 Okay smiley tak for svarene ville smutte ud og finde noget af det anbefalede smiley

  • #8   19. mar 2013 LilleFod - Rabbit Royale er værdimæssigt også et glimrende foder, ej forglemme Holstenstolz Kaninfoder. Jeg synes bestemt heller ikke at Møllerens er dårligt, især ikke om vinteren.

  • #9   19. mar 2013 Du kan bl.a. købe det igennem Diana fra Kanin-Paradis der får det leveret fra Tyskland

  • #10   19. mar 2013 Er du medlem af DK?

  • #11   19. mar 2013 Ja, det er jeg godt klar over at du gjorde smiley Kan bare ikke linke til det hvis du ikke er medlem af DK, da salget foregår via. DKs facebookside som er lukket for ikke-medlemmer smiley

  • #12   19. mar 2013 Kunne i evt. tage den over privat besked ? smiley

  • #13   20. mar 2013 jeg fodder med petwold hjemme blandet fodder til kaniner og der udover har han frisk vamd og hø hverdag og frisk grønt morgen og aften .

  • #14   20. mar 2013 Oxbow er utvivlsomt det dyreste foder, man kan købe i Danmark. Men selv det kan ikke erstatte grovfoder og stråfoder - samt vand !

    Og jeg vil da kigge interesseret efter dokumentation for, at det i praksis er det eneste, der dækker kaninernes behov.

    Jørgen


Kommentér på:
Mad til kanin

Annonce