{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.159 visninger | Oprettet:

Katharina P
Katharina P
Tilmeldt:
18. jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Marsvin med rystelser {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg vil lige høre om nogle derude har oplevet noget lignende..
Jeg har lige fået mig et super nuttet lille nyt marsvin, men nogle gange er det som om han får sådan et flip. Altså det er sådan en form for rystelser hvor han hopper rundt og ryster over hele kroppen.. Det er ikke en rigtig krampe, men det ikk som om han kan styre det..? Ved bare ikke om det er sådan han er når han hopper rundt og om der er nogle derude der kender det samme med deres og det bare er et tegn på glæde. Eller om det er noget seriøst?!
Hvis jeg skal prøve at forklare hvordan det ser ud, så LØBER han afsted og sætter hele tiden hovedet på skrå, mens han hopper op i luften også en gang i mellem.

Håber der er nogle der kan kaste lidt lys over det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin med rystelser
  • #1   27. feb 2013 Ved ikke om det er det samme men havde engang et marsvin som sådan "popcornede" og det var fnat smiley så den kom selvfølgelig til dyrlæge. Men kan jo ikke sige om det er de samme bevægelser dit marsvin laver

  • Katharina P
    Katharina P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   27. feb 2013 Ahh jo! det er præcis det den gør smiley Tager den til dyrlæge med det samme jeg får tid..
    Og hvis det skulle være det, ved du så om det smitter til mennesker?


  • #3   27. feb 2013 Ved ikke om det kan faktisk men det var ikke noget vi fik problemer med dengang men tror egentlig heller ikke vi tænkte på det. Og kan selvfølgelig ikke sige det er det men det er da værd at få tjekket om der er et eller andet som generer den smiley

  • #4   27. feb 2013 hvis det er i forbindelse med glæde så ER det glæde... det er typisk unger gør det når de får grønt eller de er glade af anden grund. Du har vel i øvrigt to har du ikke? marsvin er flokdyr;) du kan se et eks her http://www.youtube.com/watch?v=mgfhq1dVBLs hvor ungen ter sig sådan at den til sidst får den voksne lidt med på løjerne også:) der er også en anden "variant" her http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=hVqgIkEJL40&NR=1 hvor mutten bliver lidt tumpet af pigen kradser lidt på lagnet. Hvis det ser sådan ud er en tur til dyrlægen HELT unødvendig...;)

  • #5   28. feb 2013 Sådan gør mine marsvin også. Mest det mindste af dem. Hvis jeg rasler med noget papir, den har været ude, den får noget grønt eller bare at jeg har puslet lidt rundt i buret så gør den det. Men som Susan skriver, så er det bare når de bliver glade/spændte. Var også bekymret for det i starten smiley

  • Katharina P
    Katharina P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   5. mar 2013 Jeg har fået ham tjekket nu og det er marsvine skab smiley så nu r han i behandling for det smiley For det var nemlig ALT for spontant og voldsomt til at han bare er glad smiley Og ved godt at de er selvskabsdyr, men den bror jeg skulle have haft blev syg og kom væk, så jeg må vente til et nyt kuld unger kommer smiley og det er sådan om en lille måneds tid jeg kan få en mere så smiley

  • #7   5. mar 2013 Skal det da absolut være det samme sted du skal have den fra, når de sælger syge dyr?

Kommentér på:
Marsvin med rystelser

Annonce